Plán Googlu na cílení reklamy bez souborů cookie třetích stran

PPC reklama
Společnost Google nastiňuje nové strategie cílení reklamy zaměřené na ochranu soukromí, které nahradí sledovací soubory cookie.

V digitálním věku, kdy se internetové prohlížeče rozhodly postupně vyřazovat soubory cookie třetích stran, stojí online inzerenti před novou výzvou. Jak efektivně cílit reklamu na zákazníky bez spoléhání na tradiční metody sledování? Tento článek se zabývá alternativními přístupy, které mohou inzerenti využít k dosažení svých marketingových cílů.

Přechod do "éry předvídání"

Společnost Google představila svou vizi budoucnosti bez souborů cookie v době, kdy společnost plánuje postupné odstranění souborů cookie třetích stran v prohlížeči Chrome. Soubory cookie umožňovaly inzerentům sledovat uživatele na různých webových stránkách a zobrazovat jim cílené reklamy, ale vyvolávaly obavy o ochranu soukromí.

Podle průzkumu Google by 89 % uživatelů internetu více důvěřovalo značkám, pokud by investovaly do technologií chránících soukromí. V budoucnosti bez souborů cookie třetích stran se tak budou muset obchodníci zaměřit na využívání údajů první strany a integraci s novými nástroji pro ochranu soukromí, jako je například rozhraní API pro chráněné publikum Privacy Sandbox.

Rozhraní API zavádí techniky, jako jsou minimální prahové hodnoty pro cílení reklamy a kratší doba uchovávání uživatelských dat, aby se omezilo neustálé sledování. Google uvádí, že jeho reklamní platformy budou integrovat rozhraní API, aby zachovaly cílení na publikum a zároveň splňovaly zpřísněné standardy ochrany osobních údajů.

Nové možnosti údajů první strany

I v budoucnu budou inzerenti stále vytvářet seznamy publika jako dnes. Očekává se však, že vylepšená umělá inteligence pomůže zaplnit mezery po méně rozsáhlém sledování - řešení jako Smart Bidding a Optimized Targeting mají za cíl zvýšit relevanci reklamy pomocí interních algoritmů. Toto optimalizované cílení zvýšilo konverze u některých zákazníků služby Google Display o 50 %. 

Co jsou data první strany?

Inzerenti se mohou obrátit na data první strany, což jsou informace, které zákazníci poskytují přímo značkám. To může zahrnovat údaje z registrací, předplatného newsletterů nebo historie nákupů. Tato data jsou cenná pro vytváření personalizovaných a relevantních reklamních kampaní.

Upgrade kampaní na výkonnostní

Google také rozšiřuje možnosti dat první strany, jako je Customer Match, které umožňují personalizované cílení reklamy na základě údajů o zákaznících inzerentů.

Nové možnosti, jako je PAIR, umožňují tato data první strany používat na externích publikačních stránkách.

Google vyzývá inzerenty, aby si osvojili tyto nástroje umělé inteligence a možnosti dat první strany a připravili se na postupné ukončení používání souborů cookie.

Další souvislosti obav o ochranu soukromí

Přechod od souborů cookie třetích stran přichází v souvislosti s rostoucími voláními spotřebitelů po silnější ochraně soukromí.

V současné době se technologické společnosti potýkají s rostoucím tlakem veřejnosti a regulátorů ohledně způsobu, jakým nakládají s osobními údaji uživatelů. Vysoce cílená behaviorální reklama, která využívá detailní profilování uživatelského chování, vyvolává závažné etické otázky týkající se soukromí a autonomie jednotlivců. Postupné vyřazování souborů cookie třetích stran je reakcí na tyto obavy a představuje krok k omezení invazivního sledování uživatelů na internetu. Tento trend nutí společnosti hledat nové, transparentnější a etičtější metody sběru a využívání dat, které respektují práva a očekávání uživatelů na ochranu jejich osobních informací.

Jaké jsou názory inzerentů

Názory inzerentů na ukončení cílení pomocí souborů cookie třetích stran se různí. Na jedné straně by to mohlo mít dopad na příjmy z digitální reklamy. Na druhou stranu mohou prázdné místo zaplnit alternativní přístupy k cílení a měření. Ačkoli se přesnost cílení může po postupném ukončení používání souborů cookie třetích stran snížit, pokrok ve využívání dat prvních stran a optimalizace umělé inteligence nabízí alternativy.

Pro online marketéry je klíčové, aby nyní investovali do automatizovaných řešení založených na souhlasu, a dokázali se tak orientovat ve vyvíjejícím se reklamním prostředí.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp