Reklama na cestování před a po Covidu

Bora-bora
Jak se změnilo cestování od doby před Covidem? Upravte pro svou cestovní společnost PPC reklamu tak, abyste cílili správným směrem.

Od uvolnění vládních nařízení lidé opět začali ve velkém jezdit na dovolené. Máte správně nastavenou svou PPC reklamu tak, aby vám zvýšila ziskovost? 

Plánování vs. Realita

V květnu 2020 jsme diskutovali o nutnosti znovu spustit PPC pro cestovní ruch. V září tohoto roku jsme diskutovali o tom, jak moc se tohle odvětví za poslední dobu změnilo a jak se podle toho musí změnit PPC strategie. Pak přišlo období prázdnin, nejrušnější cestovní období před pandemií Covid. Pak nastala s cestováním dlouhá odmlka.

Ta znamenala pro cestovní ruch velký milník. I když se lidé po uvolnění vládních nařízení opět vrhli do kupování dovolených, mnohé se změnilo. Cestovní ruch se od otevření hranic stále vyvíjí. A bojuje. Více lidí vyhledává. Nakonec i více lidí oproti době před pandemií více cestuje.

Stejně tak, jako požadavky klientů na svou dovolenou, se mění i samotná PPC reklama. Každá koruna se počítá. A oslovit klienty mezi širokou konkurencí, získat rezervaci a opět se vrátit k ziskovosti, to je letošní cíl každé cestovní agentury a cestovní kanceláře. 

Co se změnilo? Soukromé rekreační pronájmy jsou rezervované i několik měsíců dopředu

Trendy v cestování se mění a hotely nyní musí konkurovat domácím rekreačním pronájmům, protože poptávka po domácích prázdninových pronájmech rapidně roste. Někteří cestovatelé vnímají pronájem soukromých apartmánů za příjemnější, komfortnější a bezpečnější než tradiční hotelové pobyty.

Hotely aktuálně těží pouze z toho, že většina nabízených prázdninových apartmánů je beznadějně rezervovaná na několik měsíců dopředu. A ti, kteří s výběrem dovolené otálejí, na poslední chvíli nemají dostatek možností pro výběr. A tak musí volit právě hotelové ubytování.

Lidé hledající hotelové ubytování zadávají do výsledků vyhledávače nejčastěji klíčové slovo: „Hotely v mém okolí“. Pokud se na to podíváme ještě z jiného úhlu pohledu, hotely představují pro náročnější cestovatele určité pohodlí, které v soukromých apartmánech nenachází. Nemusí řešit stravu, k dispozici mají celou řadu hotelových služeb, wellness, fitness a v neposlední řadě úklid. Když chtějí lidé na dovolenou, chtějí si odpočinout.

Pozoruhodné je to, že trend hledání hotelů se vrací do doby před Covidem 19, tedy někdy do roku 2019/2020.

Jak se hledají hotely dnes oproti minulým rokům? Bude překvapením, že je výsledky jsou si hodně podobné?

Pokud zadáme do výsledků vyhledávače klíčové slovo „hotel“, můžeme sledovat opět nastupující trend, který koresponduje s poptávkou tohoto slova v roce 2019, podle Trendů Google. I když jde o široké klíčové slovo, jasně vypráví příběh o tom, že se lidé rádi vrací k tempu vyhledávání hotelů. Čísla jasně hovoří o tom, že lidé mají zájem o vyhledávání, vzhledem k nejvyšší poptávce pro danou oblast a čas.

Čísla představují zájem o vyhledávání vzhledem k nejvyššímu bodu na grafu pro daný čas a oblast. Hodnota 100 je nejvyšší popularita výrazu. Hodnota 50 sleduje propad o polovinu. Hodnota 0 znamená, že pro tento výraz nebylo zaznamenáno dostatečné množství dat.

Když se podíváme do roku 2019, klíčové slovo mělo skóre 69. Teď je skóre na 76. To je více než v té době. Klíčové slovo „Plážové hotely v mém okolí“ vzrostly minulý měsíc o 800 % a klíčové slovo „Hotely s bazény v mé blízkosti“ vzrostlo o 750 %.

Cestování je závislé na dopravě. Letecká doprava oproti hotelovému průmyslu nezaznamenala tak velký odraz, ale ve výše uvedeném grafu můžete sledovat, že zájem o výhodné lety se od březnového propadu pozvolna vyrovnává. Vyrovnaná poptávka má za následek to, že poptávka po letenkách už nemá tak drastický nárůst dotazů souvisejících s cestováním. Tahle informace je dobrá pro udržitelnost, ale také poukazuje na to, aby cestovní agentury a cestovní kanceláře upravili svou PPC strategii.

Aktualizujte

Poptávka po cestování se neustále mění a jak se mění poptávka musíte i vy měnit svou reklamu. Není čas se spokojit s nějakým textem reklamy. Myšlení cestovatelů se mění v čase.

Odstraňte text obsahující: „Uvidíme se, až budete připraveni“. Sdělte, že je nejvyšší čas připravit se na letošní dovolenou. Nabídněte všechny možnosti cestování, které poskytujete.

Nadále používejte rozšíření o odkazy na podstránky, zobrazující vaši stránku s informacemi o bezpečnosti a opatřeních. Tohle je stále důležitá informace pro cestování do zahraničí, protože nikde není jistota, že se následující období nevyhne striktním vládním opatřením.

Zvýrazněte své výhodné nabídky na prázdniny. Jednou z největších chyb, kterou jsme pro letošní sezónu v reklamních zprávách o cestování viděli, je neaktualizovat reklamní text tak, aby zaujal svou nabídkou. Konkurence vás svými trefně zvolenými textovými reklamami rychle převálcuje.

Zvýrazněte své nadstandardní služby nebo služby, kterými se lišíte od konkurence. Vyhledávání je nyní konkrétnější než kdy jindy. Cestovatelé mají po karanténě tendenci vyhledávat cenovou dostupnost, blízkost, bazény, wellness, fitness, pláže a jiné bonusy. Vaše zpráva nemůže být pro všechny vším. Nabídněte klíčová slova, odrážející vaše rozlišovací znaky.

Otestujte text reklamy proti novým variantám. Máte více nabídek? Vyzkoušejte je také inzerovat. Důležité je otestovat nový text reklamy, pokud jste se ke své reklamě vrátili po několika měsících. Poptávka se od té doby hodně změnila.

Rozšiřte geografické cílení

Je na čase, rozšířit geografické cílení. Ve chvíli, kdy se hotelový průmysl vrátil k PPC, bylo osvědčeným způsobem cílit pouze na populární místa v dojezdové vzdálenosti od vašich nabízených hotelů. Protože většina cestovatelů hledala hotely s možností cestování vlastním vozem. Jenže aktuálně letecká doprava roste. A spolu s ní rostou také lokality vašich potenciálních zákazníků.

Druhým krokem je sledovat návštěvnost vašich webových stránek a určit, které geografické oblasti jsou nejvíce hledané. Otevřete nové cílení pro tyto lokality.

Třetím a posledním krokem je zvážit otevření geografického cílení nejen po celé EU, ale i do ostatních částí světa. Průběžný výzkum klíčových slov a cílení na publikum vám pomohou kontrolovat kvalitu návštěvnosti vašich reklam.

Pozastavte klíčová slova se špatným výkonem

Zastavení klíčových slov s nízkým výkonem je osvědčeným postupem PPC. Vzhledem k povaze pandemie a odvětví se klíčová slova mění každý měsíc. Sledujte klíčová slova, která mohla mít před časem významný výkon a dneska je třeba je pozastavit. A také sledujte potřeby přehledů vyhledávacích dotazů a odhadování nových příležitostí. 

Znovu se podívejte na strukturu své kampaně

Když cestovní agentury a cestovní kanceláře opět začaly inzerovat, bylo to všechno o povědomí a vrcholném úsilí o cestu. Cestovní společnosti mnohdy inzerovaly za předpokladu, že budou inzerovat se ztrátou.

Některé společnosti byly opravdu ztrátové. Ale většina z nich byla mile překvapena, když získala více rezervací, než očekávala. Nyní, když už se plánování dovolených blíží k normálu, zajistěte, aby vaše PPC kampaně zahrnovaly všechny potřebné informace v pomyslném trychtýřovém přístupu. Nevypínejte PPC kampaně ve vyhledávání pro zvýšení povědomí o vaší značce. Rozšiřte své zaměření i na remarketingové kampaně a vraťte se zpět k obsahové reklamě.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp