5 způsobů jak sjednotit placené vyhledávání a SEO

8.6.2015
0

Placené vyhledávání a SEO získávají návštěvníky vašich webových stránek zcela rozdílným způsobem.

5 způsobů, jak sjednotit placené vyhledávání a SEO

Placené vyhledávání může přinést téměř okamžité výsledky, ale zároveň může být pro většinu společností příliš drahé. Naopak, SEO úsilí, které je nutné vložit do optimalizace webů, je obrovské a trvá delší dobu, než toto úsilí ovlivní výsledky vyhledávání. Obě metody jsou však důležitými online marketingovými prvky, přičemž je nutné zvolit prioritu v závislosti na vašich cílech a časových možnostech.

Ještě nedávno byly tyto praktiky vnímány zcela odděleně. V současné době však čím dál více společností obě tyto varianty online marketingu propojuje a vidí v nich hodnotu jednotného přístupu. V roce 2011 společnost Google posunula marketing tímto směrem a začala tak omezovat přirozené vyhledávání dotazů. Po této změně byla možnost využít placeného vyhledávání společně s optimalizací pro vyhledávače mnohem důležitější, než kdy před tím. Placená reklama i SEO jsou závislé na klíčových slovech. Je tedy nutné na obě možnosti nahlížet velmi podobně. Níže zmiňujeme několik způsobů, jak integrovat tyto dvě možnosti internetového marketingu a vylepšit tak pozici svého webu ve výsledcích vyhledávání:

Výzkum klíčových slov

Využitím služeb Google Analyticsa Google Webmaster Tool zjistíte, jaká klíčová slova by pro vaši webovou stránku měla být nejdůležitější. Nenaleznete-li v Google Adwords statistiky a nabízené ceny pro vámi navržená klíčová slova, zkuste je i tak do reklamní kampaně zahrnout a vyzkoušejte, jak budou úspěšná. Zjistěte však pomocí Adwords nástrojů, zda vám objem vyhledávání (u klíčových slov, ke kterým jsou k dispozici statistiky) stojí za danou cenu. Klíčová slova, která vám nejvíce konvertují, se snažte zařadit i do přirozeného vyhledávání. Začněte s nejvíce konvertujícími slovy a hodnocením skóre kvality. Pak se na základě zjištěných dat pokuste vytvářet obsah, který pomůže zlepšit pozici vašeho webu ve výsledcích vyhledávání.

K plánování klíčových slov je možné použít i různé alternativy. Není nutné vyhledávat pouze pomocí Google Adwords. Například Wordstream má obrovskou databázi klíčových slov, z nichž 30 můžete získat zcela zdarma. Jedním z nejlepších nástrojů pro konkurenční výzkum pak je KeywordSpy, který umožňuje odhalit nejziskovější klíčová slova vašich konkurentů. Jedinou nevýhodou tohoto nástroje je skutečnost, že vám zobrazí pouze 10 výsledků.

search-engine-optimization-575035_1280.jpg

zdroj:freedigitalphotos.com

Placené a přirozené odkazy

Studie ukázaly, že uživatelé mají větší sklony kliknout na váš placený link, vidí-li pod ním zároveň link z přirozeného vyhledávání, a naopak. Získat kliknutí zkrátka není jednoduché. A neobjevuje-li se link na váš web na první stránce, kliknutí na něj je ještě méně pravděpodobné. Zkrátka, pokud nespojujete placenou reklamu s optimalizací, která vám pomůže s přirozeným vyhledáváním, přicházíte o spoustu potenciálních návštěvníků vašeho webu.

Kopírujte účinné titulky

Využijte svých nejúčinnějších reklam zejména z hlediska konverzí. Zkuste pak aplikovat jejich titulky a zkopírujte je do vašich meta popisků. A naopak, můžete použít popisky ze stránek, které jsou dobře zobrazovány v rámci přirozeného vyhledávání, a zjistit, jak budou tyto popisky fungovat v placené reklamě.

Identifikujte své konkurenty

PPC reporty vám pomohou identifikovat nové konkurenty, kteří by vás předtím možná ani nenapadli. Nahlédnutím do těchto reportů můžete srovnat, jak jste vyhledatelní oproti vašim konkurentům na stejná klíčová slova. V klíčových slovech vám totiž může konkurovat i společnost, která s vaším businessem nemá příliš společného.

15876998854_90c12b8cd2_z.jpg

obrazek: flickr.com

Analýza konkurentů by pro vás měla být skutečně důležitá. Může vám pomoci srovnat, co dělají vaši konkurenti lépe, zjistit, jaká klíčová slova jste vynechali, nebo vás může inspirovat k větší kreativitě. V rámci vašeho účtu Google Adwords naleznete v sekci možnosti mimo jiné analýzy vaší konkurence. Nástroj poskytuje data o výkonu vaší reklamy za poslední dva týdny ve srovnání s konkurenty ve stejném odvětví. Zde je možné prohlédnout si srovnání prokliků, zobrazení, CTR nebo průměrné pozice jednotlivých reklamních kampaní. Data je možné dále filtrovat například podle zeměpisných oblastí.

Získejte návrhy na obsah

Pro SEO účely je obsah vašeho webu opravdu nejdůležitější součástí. Předtím, než začnete tvořit obsah týkající se určitých témat a klíčových slov, zkuste si nejdříve otestovat, jak jsou daná klíčová slova vyhledávána pomocí placeného vyhledávání. Je zde totiž vysoká pravděpodobnost, že pokud jsou klíčová slova výhodná v placené reklamě, budou vhodná i pro SEO. Pokud v placené reklamě daná klíčová slova nefungují, pravděpodobně s nimi nebude mít smysl ztrácet s nimi čas. Vyšší pozici ve výsledcích vyhledávání pomocí SEO váš web nezíská hned, jde o časově náročnější proces, ale rozhodně se do něj vyplatí investovat.

Online marketing se za poslední léta skutečně změnil, a pokud si nepřejete, aby vaše stránky byly pozadu, je třeba neustále sledovat nové trendy. Propojení placené reklamy a SEO je jedním z nich. Google neustále mění vyhledávací algoritmus, a pokud společnosti své weby nebudou stále přizpůsobovat, budou ztraceny v moři svých konkurentů.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: verticalresponse.com, wordstream.com, e2msolutions.com, keywordspy.com, ppchero.com obrazek: freedigitalphotos.com obrazek: flickr.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333