/sites/default/files/instagram-shopping-screenshot.jpg
Co přináší nová funkce Shopping pro Instagram Stories? Využijte možnosti získat nové zákazníky!

Instagram se stává stále populárnější sociální stí, a tak není divu, že se jeho vývojáři stále snaží přidávat nové funkce. Po instagramové televizi IGTV, která se snaží konkurovat Youtube, bylo nedávno spuštěno i Nakupování na Instagramu, Instagram Shopping. Tato nová funkce umožňuje uživatelům Instagramu nakupovat jejich oblíbené zboží přímo z této sociální sítě, bez nutnosti jejího opuštění.

Nyní je tato funkce dostupná i na Instagram Stories. Zatím je nakupování v Instagram Stories pouze v testovacím provozu a je dostupné pouze pro některé firmy, ale v nejbližší době se očekává plné zprovoznění této funkce pro širokou veřejnost.

Jak funguje nakupování v Instagram Stories

Instagram shopping (Nakupování v Instagramu) je funkce, která umožňuje obchodníkům bezproblémovým způsobem prodávat své zboží prostřednictvím Instagramu.

Každý z uživatelů si může produkt jednoduše koupit po kliknutí na ikonu nákupní tašky uvnitř obrázku. Více se dozvíte v článku o tagování produktů

Samotné nakupování je velice jednoduché. Na obrázcích produktů, které si můžete koupit, se zobrazuje malá ikona nákupní tašky. Pokud na ikoně podržíte prst, zobrazí se vám další informace o produktu jako cena, popis nebo odkazy na stránku prodejce, kde si ji můžete jednoduše zakoupit. U jednoho obrázku může být až 5 produktů a u příběhu mohou být produktové samolepky, stejně tak jako u videa.

Vložení URL do Instagram Stories

Před spuštěním této funkce nebyla propagace výrobků přes Instagram příliš jednoduchá, jelikož Instagram nepovoloval funkční odkazy v příspěvcích. Pokud jste na Instagramu zahlédli něco, co jste si chtěli koupit, museli jste zdlouhavě pátrat, kde a jestli vůbec se výrobek dá sehnat. Lidé, kteří chtěli prostřednictvím Instagramu propagovat své výrobky či služby, se museli uchylovat k nejrůznějším trikům nebo používání software třetích stran.

Instagram však od té doby udělal velké pokroky a nyní je možné se prostřednictvím fotografií nejen seznámit s nejrůznějšími výrobky, ale také si je jednoduše koupit.

S měsíční návštěvností více než 1 miliarda lidí hledajících zajímavé fotky má Instagram skvělé předpoklady k propagaci a představování nejrůznějších produktů. Online studie ukazují, že zveřejnění fotografie produktu na Instagramu zvyšuje o 72 procent šanci na úspěšnou konverzi. 38 procent zákazníků online obchodů navíc uvádí, že si často kupují zboží, které objeví na Instagramu. Reklamou na Instagramu jsme se zabývali i v tomto článku.

Funkce shopping for Stories nabízí příležitost obchodníkům

Výhody nakupování na Instagram Stories

Funkce Shopping for Stories nabízí obchodníkům obrovskou příležitost v podobě nového, hojně navštěvovaného prodejního kanálu.

Kvalitně zpracovaná fotka totiž dokáže pozitivně ovlivnit nákupní rozhodnutí zákazníků. Vždyť ne nadarmo se říká, že je lepší jednou vidět než desetkrát slyšet.

"Instagram Stories se neustále rozvíjejí a mají stále větší návštěvnost. Předpokládá se, že brzy předstihnou ve sledovanosti běžné Instagram kanály. Počet uživatelů Stories se za poslední rok téměř zdvojnásobil, což posunulo Instagram mezi nejrychleji rostoucí sociální sítě." 

Rozšíření Instagramu o možnost nakupovat produkty zvýšila podstatným způsobem atraktivitu této sociální sítě pro obchodníky a prodejce. Nejen že mohou pomocí vhodně zvolených obrázků představit jejich produkt v tom nejlepším světle, umožní také zákazníkům si vybraný produkt koupit jednoduchým kliknutím na obrázek.

Online platba je také dílem okamžiku, což může Instagram v budoucnosti proměnit v jednu obrovskou nákupní galerii.

 

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp