Instagram TV
Na Instagramu se objevila nová služba - IGTV, která umožňuje uživatelům vkládat vertikálně orientovaná videa. Bude tento revoluční koncept znamenat ohrožení pro stávající služby na sdílení videa, jako je například Youtube?

Po pěti letech od chvíle, kdy Instagram přidal možnost vkládat kromě fotografií i video, oznámil spuštění podpory nového video formátu zvaného Instagram TV, zkráceně IGTV. Tento nový formát videa přes celou obrazovku (na výšku) bude k dispozici v samostatné aplikaci pro mobilní zařízení i ve stávající aplikaci Instagram. Aplikace IGTV má velké ambice. Sesadit z trůnu dosavadního krále online videa, Youtube.

Cílem Instagram TV je podle vývojářů užít si video bez jakéhokoli rozptylování, což byl doteď na Instagramu problém. IGTV však slibuje přinést řešení, díky kterému budete moci sledovat videa dlouhé hodiny bez přerušení, stejně jako na Youtube.

Jak funguje Instagram TV

IGTV poskytuje uživatelům přístup k mnoha různým kanálům, na kterých mohou uživatelé sledovat videa, stejně jako na Youtube. Podobně jako klasická televize, IGTV začne přehrávat video okamžitě po spuštění aplikace. Videa mohou být až 1 hodinu dlouhá a zobrazují se přes celou plochu obrazovky.

Zvláštností je, že je video vertikální (na výšku).

Měnit kanály můžete jednoduše přejetím prstu po obrazovce. Pokud přejedete po obrazovce horizontálně, listujete mezi jednotlivými kanály. Pokud přejedete prstem vertikálně, zobrazí se ve spodní části displeje menu.

V menu IGTV můžete třídit oblíbené kanály a videa, vyhledávat nebo prohlížet nová videa, která vytvořili účastníci, které sledujete. A pochopitelně, nechybí ani možnost dát like, komentovat nebo sdílet jednotlivá videa.

Formát IGTV se hodně podobá sekci Discovery u Snapchatu, kde si můžete v nekonečné smyčce přehrávat videa a klipy, které vytvořili vaši přátelé.

Nahrátí IGTV videa

Nevýhody IGTV

Mezi hlavní problémy IGTV patří formát videa, který je striktně vertikální, stejně jako v Instagram Stories.

Zatímco ve Stories jsou videa většinou krátká, v IGTV mohou mít videa až 60 minut. Sledování na výšku je sice pohodlné (můžete držet mobil jednou rukou), ale je problematické z hlediska kompozice videa. Většina videí je totiž zatím točena na šířku, a proto je mnoho klipů na IGTV pouze oříznutou verzí původně horizontálně natáčeného videoklipu.

Co znamená pro Instagram nástup IGTV?

Možnost propagovat své výrobky a služby pomocí videa na další platformě je pro marketéry a influencery neodolatelným lákadlem.

"Přestože možnost vkládat a sledovat video byla na Instagramu již dříve, teprve nyní mohou producenti obsahu naplno využít jejich potenciál."

Očekává se, že díky IGTV stoupnou reklamní příjmy Instagramu až na 5,48 miliardy dolarů za rok 2018. Toto očekávání se projevilo pozitivně také na ceně akcií, která po spuštění IGTV stoupla o více než 2,2 procent.

vložení videa na Instagram TV

Jak změní IGTV reklamu na Instagramu?

Pro inzerenty, kteří propagovali své produkty na Instagramu, se nástupem IGTV mnoho nezmění. Zatím totiž do videa v Instagram TV není možné vkládat reklamy. To se však v budoucnu může velice snadno změnit.

Instagram s největší pravděpodobností bude sledovat, jak si IGTV povede z hlediska sledovanosti, a poté rozhodne o nasazení reklamních formátů.

Video reklama by v Instagram TV mohla mít v budoucnu stejné místo jako reklama na Youtube.

Jaké možnosti přinese IGTV producentům obsahu?

Pokud propagujete s pomocí Instagramu své výrobky nebo služby, Instagram TV vám přináší mnoho možností, jak oslovit své dosavadní followery. Správu sociálních sítí také můžete svěřit marketingové agentuře, která vše zařídí za vás.

Můžete na svůj profil umístit svá upravená videa z Youtube a Facebooku, a přinést tak dalšímu publiku možnost seznámení s vašimi výrobky, zbožím či službami.

IGTV

Jaké jsou parametry IGTV?

Aby se vaše video zobrazovalo na IGTV správně, je potřeba dodržet určité technické požadavky.

  • Poměr stran videa je 9 : 16
  • Formát souboru: MP4
  • Formát úvodního obrázku: JPG
  • Maximální velikost souboru videa je 3,6 GB
  • Délka videa je od 15 sekund do 60 minut. Omezení 60 minut však platí pouze pro ověřené účty, pro běžné uživatele je délka videa omezena na maximálně 10 minut.

Stejně jako u videa v Instagram Stories, můžete přejetím prstu po videu spustit hypertextový odkaz, který vás přenese na cílovou stránku.

"Použití IGTV k propagaci svého byznysu se přímo nabízí. Můžete také nahrávat svá IGTV videa přímo do služby Facebook Watch."

Točení videa vertikálně je často kritizováno, přesto však jde u mobilních telefonů o nejpohodlnější způsob, jak točit videa jednou rukou. Zaměření IGTV tak bude pravděpodobně hlavně na amatérská videa a dokumentární záběry, točené mobilním telefonem takzvaně „na stojáka“".

Instagram TV vypadá jako velice slibná platforma pro sdílení amatérského videa. Formát videa na výšku je sice poněkud nezvyklý, ale je pravda, že se mnohem lépe ovládá jednou rukou než standardní videa na šířku, jako jsou na Youtube. Zatím sice není možné videa monetizovat, ale tato možnost by měla brzy přijít.

Pro obchodníky, kteří potřebují pomocí videa propagovat své vlastní produkty, jde však o skvělý reklamní formát.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp