Responzivní reklamy pro reklamní síť Google

20.1.2017
0

Obrázek uživatele Martina Rosenkrácová
Martina Rosenkrancová

Od 31. ledna 2017 inzerenti již nebudou moci vytvořit nebo upravit klasické textové reklamy v reklamní síti Google. Namísto nich budou muset přijmout formát responzivních reklam

Od 31. ledna 2017 inzerenti již nebudou moci vytvořit nebo upravit klasické textové reklamy v reklamní síti Google. Namísto nich budou muset přijmout formát responzivních reklam.

V květnu minulého roku Facebook představil novinku. V AdWords bylo možné nastavit responzivní reklamy. Nyní již bude tento formát PPC reklamy nutností. Po šesti měsících testování byly vypozorovány jisté výhody a nevýhody responzivních reklam. Pojďme se na ně tedy podívat blíže.

Co si představit pod responzivní reklamou?

Responzivní PPC reklama je specifická tím, že se přizpůsobí jakémukoliv reklamnímu prostoru. Na jednom webu se tedy může zobrazovat bannerová reklama, na jiném pak může být zobrazena jako dynamická textová reklama. Velikost a formát reklamy zkrátka budou nastaveny tak, aby odpovídaly požadavkům cílové skupiny i nastaveným cílům kampaně. Teoreticky by responzivní reklama měla být přirozenější a vizuálně příjemnější alternativou pro uživatele. Slibuje také mnohem vyšší výkon kampaně.

Klíčové benefity nového formátu reklamy

Přizpůsobené zobrazení

Responzivní reklamy, které se formátem přizpůsobují jednotlivým zařízením, na kterých jsou zobrazovány, by měly inzerentům ušetřit čas i peníze. Nastavení responzivních PPC reklam je jednoduché. Níže uvádíme podrobný postup:

Pro responzivní reklamy je navíc nutné nahrát do systému obrázky. Buď zvolíte jeden z těch, který vám vygeneruje systém na základě vašeho webu, nebo jej zkopírujete z webu, či vyberete úplně jiný, který bude pro danou reklamu vhodný.

  • Po přihlášení do systému AdWords klikněte na tlačítko +Nová reklama
  • Zvolte možnost Responzivní reklama
  • Vytvořte reklamu s tím, že zadáte všechny požadované informace