Sponzorované příspěvky na Facebooku
Sponzorované příspěvky slouží správcům Facebook stránek k zviditelnění novinek.

Sponzorované příspěvky na Facebooku

Majitelé Facebook stránek si stěžují, že musí dnes vynakládat mnohem větší úsilí, aby jejich příspěvky viděla alespoň polovina jejich fanoušků. Už zdaleka ne všem fanouškům stránky se veškeré příspěvky zobrazují automaticky. Nyní je vše závislé na tom, jak moc aktivní je stránka, jaký počet příspěvků tam je a především jak na tyto příspěvky reagují lidé - zda je lajkují, sdílejí a komentují. Jinými slovy stránka s příspěvky, které jsou přijímány pasivně, bude zobrazovat příspěvky jen malé hrstce svých fanoušků. Naopak stránka, kde se fanoušci mohou u každého příspěvku přetrhnout, aby příspěvek komentovali, sdíleli a lajkovali, bude zobrazovat příspěvky klidně většině fanoušků stránky.

Sponzorované příspěvky jsou určené správcům Facebook stránek. Těm je umožněno maximální zviditelnění určitého příspěvku na zdi stránky po zaplacení. Oproti sponzorovaným příběhům stránek na Facebooku, které se zobrazují - stejně jako reklama - v pravém sloupci, se sponzorované příspěvky zobrazují klasicky v hlavním proudu novinek na zdi. Po publikování nového příspěvku máte tři dny čas na jeho promování. Pokud této možnosti využijete, příspěvek je propagován po dobu tří dnů od okamžiku promování. Díky sponzoringu příspěvku si můžete být jisti, že vaši důležitou zprávu nebo novinku uvidí všichni fanoušci i jejich přátelé.

Při promování příspěvků má správce FB stránky na výběr z několika přednastavených částek, které může investovat do rozpočtu na propagaci daného příspěvku. U každé částky má navíc odhad zásahu v podobě počtu lidí, kteří si zřejmě příspěvek zobrazí/přečtou. Do určité míry jsou hodnoty a rozpočet ovlivněny počtem fanoušků dané stránky na Facebooku. Logicky tak platí přímá úměra - čím více máte fanoušků, tím efektivnější a větší může být i propagace.

Stejně jako Facebook Ads nelze provozovat bez platební karty, ani Promoted Posts nespustíte bez zadání platebních údajů v podobě údajů platné kreditní či debetní karty nebo PayPal účtu. Důležité je na tomto místě upozornit na fakt, že pokud jste doposud byli třeba neplátci DPH, tak zadáním platebních údajů automaticky vytváříte reklamní účet na Facebooku a tím nakoupíte službu ze zahraničí. To je impuls k tomu, že se stáváte automaticky plátcem DPH a to dnem využití této služby. Chcete-li se takovým potížím vyhnout a přesto sponzorované příspěvky potřebujete, máte zřejmě jedinou možnost. Najděte si partnera z řad online marketingových agentur nebo freelancerů, kteří jsou již plátci DPH a objednejte si službu správy sponzorovaných příspěvků u nich. PPC Profits je v takovém případě plně k Vašim službám.

Po zpropagování příspěvku je Vám tedy vytvořen reklamní účet a v něm je automaticky připravena nová reklamní kampaň. Nenápadně se tak dostáváme k Facebook Ads - reklamnímu systému Facebooku. Kampaň má přednastavenou platnost na dobu třech dní od propagace a kredit dle Vámi zvoleného rozpočtu. Zajímavý je fakt, že Facebook v reklamní kampani automaticky vytvoří ne jednu, ale hned tři reklamy. První z nich cílí na fanoušky Vaší stránky, druhá na jejich přátele a třetí všechny přátele uživatelů, kteří příspěvek sdíleli, komentovali nebo mu dali To se mi líbí. Jako režim plateb je zvolen model CPM, tedy cena za zobrazení - nikoliv za prokliky. A to s optimální nabídkou CPM (alespoň dle FB). To znamená, že Facebook automaticky přihazuje a ubírá dle potřeby s jediným cílem a tím je dle jeho vlastních slov získání co nejvíce lajků pro Vaši stránku.

Dosavadní testy sponzorovaných příspěvků potvrzují, že je tento nový nástroj v rámci marketingu na Facebooku velmi výhodný pro zvýšení interakce a aktivity ze strany fanoušků. Neni už ovšem tak účinný z pohledu přivádění nových fanoušků. Tam jsou mnohem lepším i výkonnějším nástrojem sponzorované příběhy, kde platíte za proklik nikoliv za zobrazení. Tvrzení samotného Facebooku k sponzorovaným příspěvkům tak není příliš pravdivé a jejich optimální využití najde trochu jinde, než by se mohlo na první pohled zdát. Ikdyž oproti klasické reklamě na Facebooku je i přísun fanoušků ze sponzorovaných příspěvků vyšší. Odhady získaných impresí jsou navíc pro jistotu poddimenzované, čímž se Facebook zřejmě vědomě jistí a kryje pro případ osočování ze strany inzerentů. Je tak velmi příjemné zjistit, že za 100 Kč za něž jste měli získat podle predikce asi 3 až 5 tisíc zobrazení Vašeho příspěvku, získate fakticky třeba i 10 tisích zobrazení.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp