Nákupní košík
Letošní setkání Google Marketing Live s sebou přineslo spoustu zajímavých informací o novinkách v Google Ads.

Letošní setkání Google Marketing Live s sebou přineslo spoustu zajímavých informací o novinkách v Google Ads. Ještě zajímavější jsou však statistické informace ohledně Google Ads a vyhledávání, které zde Google zveřejnil.

Vyhledávací dotazy jsou více konverzační

Jedním z hlavních témat Google Marketing Live 2018 bylo to, že uživatelé stále více očekávají od vyhledávače „osobní“ přístup. Dotazy, které uživatelé Googlu pokládají, se stávají stále více konverzačními, a uživatelé při dotazování vyhledávače stále více než kdykoli předtím používají některého z mobilních zařízení. Podle statistik, které Google zveřejnil, vzrostl počet dotazů typu „_ to avoid“ (čemu se vyhnout) o 150 procent, zatímco četnost dotazu „is _ worth it“ (stojí za to) stoupla o 80 procent.

91 procent online zákazníků udělá nákupní rozhodnutí na základě relevantní video reklamy

Reklamní technologie Google využívající principů strojového učení a umělé inteligence dokážou stále lépe rozeznat, o co má zákazník skutečně zájem, a dodat mu to prostřednictvím cílené a relevantní reklamy. Relevantnost reklamy je velice důležitá. Podle produktového manažera video reklam Google, 91 procent vlastníků smartphonu  si koupilo zboží nebo se rozhodlo k zakoupení po zhlédnutí relevantní video reklamy. Relevantní video reklama také získává pozornost trojnásobného množství uživatelů než reklama necílená.

Jak Google dosáhne relevantnosti video reklam?

K zajištění, že uživatel shlédne pouze relevantní video reklamu, která jej skutečně zajímá, slouží funkce True view. Tato funkce umožňuje uživatelům shlédnout jen ty videoreklamy, které je zajímají, a vám, pokud platíte za jednotlivá zobrazení, ušetří nemalý balík peněz, platíte totiž jen za skutečně shlédnuté reklamy.

53 procent zákazníků nedokončí nákup, jelikož se stránka načítá příliš pomalu.

Rychlost načítání stránky je stěžejní pro uživatelský komfort. Vzhledem k tomu, že stále více lidí přistupuje na internet někde venku přes mobil či tablet, je rychlost načítání důležitým faktorem v hodnocení stránky. Bylo zjištěno, že zpoždění v načítání stránek o jedinou sekundu sníží konverzní poměr o dvacet procent. V případě, že doba načítání dosáhne 3 sekund, 53 procent zákazníků odejde a už se nevrátí.

Google také nedávno oznámil, že rychlost stránky je důležitým faktorem pro hodnocení kvality. Pokud se vám stránka načítá pomalu, měli byste s tím urychleně něco dělat, v opačném případě nejen přicházíte o návštěvníky z PPC, ale také se propadáte hlouběji ve vyhledávání.

Rychlost načítání stránky

Pro změření rychlosti načítání stránky můžete zvolit skvělý nástroj od Google, zvaný Page Speed Insights. Je zcela zdarma a změří vám nejen rychlost načítání vaší stránky, ale také zjistí, co vaše stránky zpomaluje, a poradí, jak odstranit eventuální problémy a zrychlit váš web na maximum.

Téměř polovina všech menších firem v USA dosud nemá své internetové stránky

Ač nám to možná připadá naprosto nepředstavitelné, polovina všech malých firem v USA se vůbec nestará o internet. Dokonce nevlastní ani webové stránky. Většina z těch, kteří stránky mají, a dokonce používají PPC reklamu, si nastavení nechávají spravovat od PPC agentur nebo freelancerů. Pro tyto malé firmy nyní Google nabízí řešení ve formě „Smart Campaigns“, které spravují PPC kampaně automaticky za pomocí umělé inteligence a umožní provozovat PPC reklamu i laikům. Pro firmy, které nemají vlastní web, přináší Smart Campaigns možnost vytvoření „automaticky optimalizovaných“ landing pages.

Automaticky optimalizované landing pages jsou způsobem, jak pomocí technologií strojového učení a umělé inteligence dostat zákazníka pomocí automaticky vytvořené a optimalizované PPC reklamy na dynamicky vytvořenou cílovou stránku, kde si zákazník může produkt koupit. Pokud máte produkt, který chcete prodávat online, ale nevyznáte se v tajích PPC reklamy a nemáte dostatek prostředků na najmutí profesionála, Smart Campaigns může být řešením, které vám to umožní.

80 procent obyvatel USA nakupovalo během posledních 48 hodin přes internet

Online nakupování je fenoménem dnešní doby a je stále rozšířenější. Statistiky ukazují, že 8 z 10 Američanů nakupovalo alespoň jednou během minulých 48 hodin. Spolu s dostupností internetu a rozšířením smartphonů lidé nakupují na internetu stále více.

Díky novým možnostem, které přináší Google Shopping Ads, mohou obchodníci oslovit své zákazníky mnohem efektivněji. Technologie jako Smart shopping umožňují automatickou úpravu ceny za proklik, která pomocí strojového učení dokáže přinést více konverzí za lepší cenu.

Co z toho všeho plyne?

Umělá inteligence dělá v poslední době neuvěřitelné pokroky. Automatická správa PPC kampaní umožňuje obchodníkům uvolnit si ruce k důležitější práci, popřípadě ušetřit peníze za externí PPC agenturu. Je však třeba říci, že ač je strojová inteligence úžasná, té lidské se stále ještě nevyrovná. Lidský správce PPC stále dokáže spravovat kampaně lépe a efektivněji.

zdroj: ppchero.com, cpcstrategy.com, searchengineland.com

Autor: Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj foto: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp