Zamítnutí reklamy v Google AdWords, která nejsou způsobena vaší vinou
Zamítnutí reklamy Google AdWords může být často velmi traumatické, a to zejména, pokud vám není jasně vysvětlen důvod zamítnutí, tedy v čem jste porušili politiku inzerce v rámci AdWords.

Poslední dobou byl zaznamenán vysoký nárůst zamítnutí reklam, a to zejména z důvodu neznalosti inzerentů. Takové zamítnutí reklamy Google AdWords může být často velmi traumatické, a to zejména, pokud vám není jasně vysvětlen důvod zamítnutí a vy nevíte, jak jste porušili politiku inzerce.

Restrikce u reklam týkajících se zdravotní péče a léčiv

Google je oprávněně velmi restriktivní k reklamám, které propagují služby a produkty pod lékařskými termíny, nebo k reklamám, které se týkají následujícího:

  • Internetové a kamenné lékárny
  • Léky na předpis a informace o předepisování léků
  • Zdravotnické přístroje a testy
  • Nábory dobrovolníků pro klinické studie
  • Produkty a služby související s těhotenstvím a plodností
  • Zdravotnické služby a procedury

Omezení, která se k tomuto obsahu vztahují, se mohou lišit, a to v závislosti na výrobku nebo službě i zemi, na kterou budete cílit. V závislosti na obsahu a zemi, ve které chcete své PPC reklamy spustit, je tedy třeba zažádat u společnosti Google o předběžné povolení.

Velmi často se ale stává, že reklamy jsou zamítnuty, i když s výše zmíněnými tématy nemají nic společného. Problém je v tom, že reklamy kontrolují roboti, kteří pak vyhodnotí reklamu jako nevhodnou vůči politice společnosti Google. Zamítnuté reklamy pak kontrolují ještě lidé, aby je v případě nesprávné penalizaci znovu aktivovali. Tento problém prozatím nemá řešení, jisté však je, že nejdříve budou vaše PPC reklamy kontrolovat právě roboti.

Máte-li pocit, že vaše reklama byla nesprávně klasifikována jako reklama propagující zdravotnické služby a produkty, ihned využijte kontaktního formuláře AdWords a nahlaste svůj problém. Vytvoření nové reklamy totiž nemusí být pro vyřešení problému dostačující.

Zamítnutí díky špatné URL adrese

Výběr správné vstupní stránky pro vaši reklamu je velmi důležitý pro úspěšné získání konverzí. Zároveň je tento výběr důležitý také pro schválení vaší reklamy. Pokud totiž odkaz z vaší AdWords reklamy vede na stránku, která nesplňuje příslib, který je v reklamě zmíněn, hrozí vám špatné skóre kvality, v horším případě dokonce zamítnutí reklamy. Vaše vstupní stránka by měla být mimořádně konkrétní, aby byla PPC reklama úspěšná.

Pokud je vaše stránka v procesu výstavby, vaše reklama nebude ve vyhledávači zobrazována. V takovém případě se vám objeví hlášení typu: „Zjistili jsme, že váš web není v souladu s našimi zásadami. Z tohoto důvodu byly prozatím reklamy, které vedou na váš web, zamítnuty.“

Existují dokonce případy, kdy roboti špatně přiřadili kontrolovanou URL adresu k PPC reklamě. Roboti společnosti Google zkrátka nejsou neomylní. Reklama je pak zamítnuta neprávem a spousta inzerentů neví, co si s nekonkrétním vysvětlením od Googlu počít.

Velmi častým problémem je také nové pravidlo Googlu, že vaše URL adresa musí být celosvětově funkční, a to bez ohledu na cílení kampaně. Při redesignu vašeho webu je tedy nutné na toto pravidlo pamatovat.

Zamítnutí reklamy z důvodu hacknuté webové stránky

Vaše reklama může být zamítnuta, i když jednáte naprosto správně. Hackeři totiž mohou na vaše stránky do metatagů vepsat klíčová slova, díky kterým budete penalizováni, a vaše reklamy tak budou zamítnuty. Jedná se například o slova týkající se zdravotnických produktů a služeb, které byly zmíněny výše. Tímto způsobem napadené weby můžou stát firmy nemalé peníze, o počtu ztracených příjmů ani nemluvě.

Závěr

Společnost Google se snaží pro vyhledávající klienty dělat maximum, a proto zamítá reklamy, které nejsou v souladu se stanovenými pravidly. Podceňováno by nemělo být ani zobrazování reklam v obsahové síti, tedy na partnerských webech Google, které zobrazují PPC reklamy. Je tedy nutné neustále kontrolovat kampaně a vyškrtávat nevhodné a netematické URL adresy. Nicméně, někdy se stává, že jste žádná pravidla neporušili, a přesto vaše reklama byla zamítnuta. Pokud jste si jisti, že jste postupovali správně a vaše webová stránka nebyla zneužita hackery, kontaktujte Google a poskytněte mu důkaz, že vina není na vaší straně, aby mohla být vaše reklama opět zpřístupněna.

Autor: Petr Hádek, Martina Rosenkrancová a kolektiv

zdroj: wordstream.com, unbounce.com, ppcxpress.com, wordstream.com obrázek: flickr.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp