Úzkoprofilové reklamní sestavy v Skliku a AdWords

27.8.2012
0

Díky úzkoprofilovým reklamním sestavám můžete zlepšit dosáhnout vyššího skóre kvality a tím i nižších cen za proklik.

Úzkoprofilové reklamní sestavy v Skliku a AdWords

Hierarchie PPC účtu

Správné strukturování účtu PPC je klíčem k úspěchu a především pak ke kladnému hodnocení Vašich PPC kampaní ze strany samotného AdWords nebo Skliku. Pokud je architektura účtu správně rozdělena do kampaní a reklamních sestav, umožní Vám to navíc škálovat cílení dle potřeby. Kampaně by měly obsahovat pouze takové reklamní sestavy, které spolu tématicky souvisí a mají být cílené i stejně geograficky / demograficky. Každá kampaň může mít navíc zvlášť nastaveno cílení na vyhledávání nebo do obsahové sítě, stejně jako vlastní rozpočet a nastavení čerpání kreditu.

Jeden reklamní účet může obsahovat nespočet reklamních kampaní a každá kampaň se skládá z několika reklamních sestav, jež obsahují klíčová slova a inzeráty. Na úrovni kampaní můžete určovat zobrazení reklamy v průběhu dne nebo týdne, můžete cílit na region či jazyk, na technologická zařízení (na PC, notebooky, tablety nebo mobilní telefony. Volíte zda zobrazit inzeráty v sestavách dané kampaně ve vyhledávání nebo i v obsahové reklamní síti.

Reklamní sestavy

Reklamní sestava je na nižší úrovni než kampaň, která je hierarchicky podřízena už jen samotnému PPC účtu. V jedné reklamní kampani můžete mít více reklamních sestav, které už jsou velmi úzce zacílené - třeba na jediný produkt nebo službu. Obsahem reklamní sestavy už jsou klíčová slova a s nimi související reklamní inzeráty. Příkladem takové reklamní sestavy může být například sestava Deštníky. Ta by mohla obsahovat klíčové fráze jako deštník, deštníky, destnik, destniky, ale také průhledný deštník, dětský deštník, skládací deštník, svatební deštník a podobně. Velká rozdílnost klíčových slov však dosahuje nižšího CTR a není možné ideálně postavit inzeráty. Řešením takové situace jsou právě úzkoprofilové reklamní sestavy.

Úzkoprofilové reklamní sestavy

Abychom mohli klíčové slovo zmínit v inzerátu, je potřeba, aby reklamní sestava obsahovala skutečně jen taková slova a jejich tvary, které se v inzerátu mohou vyskytnout. V případě inzerátu na svatební deštníky by tak reklamní sestava měla obsahovat výhradně fráze jako svatební deštník, svatební deštníky, deštník na svatbu, destniky na svatbu či deštník na svatební focení. Ostatní deštníky jako jsou dámský, pánský, zahradní, na kočárek, rybářský nebo golfový sem prostě nepatří a mají mít svoji sestavu. Veškeré reklamní sestavy s deštníky pak může zastřešovat kampaň Deštníky s vlastním rozpočtem.

Díky tomuto principu můžete úzce cílit a vystihnout v inzerátu přesně to, co lidé hledají. Zvyšuje se tak pravděpodobnost, že v případě hledání svatebního deštníku kliknou na náš inzerát namísto inzerátu konkurence, která cíli na deštníky obecně a v inzerátu píše o dámských a pánských deštnících všeho druhu. Vaše klíčová slova budou navíc oproti konkurenci zvýrazněna v inzerátu tučně, pokud se shodují a to působí velmi dobře na uživatele vyhledávače a zvyšuje to výkon takové inzerce. Vyšší CTR se pak odrazí v lepším hodnocení skóre kvality a nepřímo také v nižší ceně za proklik. Odměna za úzkoprofilové reklamní sestavy je tak více než sladká.

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333