PPC

PPC reklamy jsou typem online kampaní, které si může dovolit prakticky každý. I s velmi malým rozpočtem můžete oslovit zákazníky, kteří vyhledávají váš produkt či službu. A navíc, u PPC zpravidla neplatíte za zobrazení, ale až za kliknutí na vaši reklamu.

Kdo by si nepřál za rozumné peníze realizovat kampaně, které přivádí do vašeho obchodu zákazníky, kteří vědí, co chtějí. A přesně takové jsou do jisté míry PPC kampaně. V případě klasických reklam ve vyhledávání totiž uživatelé vyhledávají produkty či služby pomocí klíčových slov, která zadávají do vyhledavače. Na základě těchto klíčových slov jsou jim zobrazeny relevantní reklamy, které odpovídají jejich vyhledávacímu dotazu a zobrazují se nad organickými výsledky. Při profesionálním nastavení jsou PPC kampaně jedním z nejkonverznějších kanálů.

Výhody PPC

PPC kampaně přináší celou řadu výhod. Kromě toho, že platíte až ve chvíli, kdy na vaši reklamu klikne potenciální zákazník, PPC reklama vyniká i dalšími specifiky, která z ní dělají jeden z nejefektivnějších online kanálů.

Přesné cílení

PPC reklama umožňuje velmi přesné cílení na uživatele, kteří spadají do vaší cílové skupiny. Díky přesnému cílení se vaše reklama bude zobrazovat pouze uživatelům, kteří hledají vaši značku, vaše služby nebo produkty. U těchto uživatelů je pak velmi vysoká pravděpodobnost, že provedou konverzi.

U textových PPC kampaní ve vyhledávací síti je možné cílit na uživatele dle věku, lokality, dosaženého vzdělání, příjmové skupiny atd. Dále se na uživatele cílí na základě klíčových slov. U display kampaní je pak možné kromě výše zmíněného cílit také dle zájmů, pravděpodobných zájmů o koupi nebo témat. Z kampaní je zároveň možné vyloučit publikum, které nespadá do naší cílové skupiny (například návštěvníci webu, kteří v posledních 60 dnech dokončili nákup). Můžeme také nastavit capping nebo vyloučit domény, na kterých si nepřejeme, aby byla reklama zobrazována, a naopak vytvořit whitelist domén, na kterých naopak chceme, aby reklama byla vidět.

Měřitelnost

PPC reklamy jsou také velmi dobře měřitelné. Díky podrobným datům je možné jednotlivé kampaně, sestavy i reklamy vyhodnocovat a optimalizovat tak, aby vynaložené investice do reklamy přinášely ještě lepší výsledky. Než začnete nastavovat PPC reklamy, měli byste mít stanovené měřitelné cíle, jejichž plnění budete neustále sledovat a vyhodnocovat.

Cenová dostupnost

Nespornou výhodou PPC kampaní je také cenová dostupnost. PPC kampaně oproti jiným kanálům nejsou drahé a mohou si je dovolit i menší společnosti, které nemají možnost investovat například do reklamy v TV atp.

Jste vidět ihned

Díky PPC se vaše reklama dostane k potenciálním zákazníkům prakticky ihned. Pokud uživatelé vyhledávají vaše produkty či služby, může jim být zobrazena právě vaše reklama. PPC reklama pomáhá zvýšit návštěvnost webu a prodeje i firmám, které se nezobrazují na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání.

Vždy víte, za co platíte

Díky tomu, že PPC kampaně jsou velmi dobře měřitelné a je možné nastavit u nich přesný rozpočet, vždy víte, za co platíte. Budete tedy vědět, kolik vás průměrně stojí jedno kliknutí, jedna konverze, i konkrétní klíčové slovo.

PPC systémy

V České republice jsou pro PPC kampaně nejvíce využívány 3 systémy, a to Google Ads, Sklik a Facebook Ads.

Google Ads

Celosvětově nejrozšířenějším PPC systémem je Google Ads. Zde je možné nastavit klasické reklamy ve vyhledávání, dynamické reklamy, reklamy v Nákupech Google, display reklamy, videokampaně, reklamy v Gmailu, reklamy aplikací a mnohem více. Díky možnosti propojení s Google Analytics je možné velmi podrobně sledovat návštěvnost v souvislosti s danými kampaněmi a PPC pracovat s publiky, která jsou vytvořena v Google Analytics.

Sklik

Sklik je český PPC systém, který sice neosloví tolik uživatelů jako Google, ale přesto by na něj české firmy neměly zapomínat. Značná část uživatelů totiž stále používá k vyhledávání Seznam, a právě zde je možné tuto cílovou skupinu efektivně oslovit.

Facebook Ads

I sociální sítě umožňují efektivní PPC kampaně. Nejrozšířenější z nich je Facebook, který umožňuje širokou škálu možností propagace i velmi přesné cílení.

17.9.2021 Číst dál
Zjistěte, jaká hodnota míry prokliku je nejlepší a jak optimalizovat tu vaši, aby vám přinesla co nejvyšší zisk.
6.9.2021 Číst dál
Zvýšení konverzního poměru vám umožní vydělat mnohem více peněz, aniž byste museli zvyšovat počty zákazníků. Zjistěte, jak na to!
23.8.2021 Číst dál
Google oznámil, že nabídkové strategie tCPA a tROAS „pošle do důchodu“. Jaký vliv to bude mít na inzerenty v Google Ads?
16.7.2021 Číst dál
Chcete-li obstát v tvrdém konkurenčním boji a prokázat svou odbornost v oblasti finančních služeb, musíte se zaměřit na vytvoření a implementaci...
30.6.2021 Číst dál
Pokud se snažíte znovu zapnout PPC reklamy pozastavené kvůli pandemii, zkontrolujte si nejdřív následující nastavení vašeho Google Ads účtu.
28.6.2021 Číst dál
Jaké jsou výhody RSA reklam a jak je správně nastavit, aby poskytovaly co nejefektivnější výsledky?
23.6.2021 Číst dál
Chcete vytvářet efektivní PPC reklamy, které budou přitahovat pozornost potenciálních zákazníků jako magnet? Použijte tyto osvědčené postupy!
14.5.2021 Číst dál
Hodně lidí má o podnikání na internetu zkreslené představy a jejich investice do webové prezentace tak často nepřinese očekávanou návratnost....
14.5.2021 Číst dál
Online propagace vaší firmy je velmi důležitá. Umožní vám vysvětlit návštěvníkům výhody vaší nabídky a přesvědčit je, aby se stali vašimi věrnými...
14.4.2021 Číst dál
Technický pokrok v oblasti PPC marketingu staví před inzerenty stále nové výzvy týkající se složitosti nastavení a správy PPC kampaní.

Stránky