PPC

PPC reklamy jsou typem online kampaní, které si může dovolit prakticky každý. I s velmi malým rozpočtem můžete oslovit zákazníky, kteří vyhledávají váš produkt či službu. A navíc, u PPC zpravidla neplatíte za zobrazení, ale až za kliknutí na vaši reklamu.

Kdo by si nepřál za rozumné peníze realizovat kampaně, které přivádí do vašeho obchodu zákazníky, kteří vědí, co chtějí. A přesně takové jsou do jisté míry PPC kampaně. V případě klasických reklam ve vyhledávání totiž uživatelé vyhledávají produkty či služby pomocí klíčových slov, která zadávají do vyhledavače. Na základě těchto klíčových slov jsou jim zobrazeny relevantní reklamy, které odpovídají jejich vyhledávacímu dotazu a zobrazují se nad organickými výsledky. Při profesionálním nastavení jsou PPC kampaně jedním z nejkonverznějších kanálů.

Výhody PPC

PPC kampaně přináší celou řadu výhod. Kromě toho, že platíte až ve chvíli, kdy na vaši reklamu klikne potenciální zákazník, PPC reklama vyniká i dalšími specifiky, která z ní dělají jeden z nejefektivnějších online kanálů.

Přesné cílení

PPC reklama umožňuje velmi přesné cílení na uživatele, kteří spadají do vaší cílové skupiny. Díky přesnému cílení se vaše reklama bude zobrazovat pouze uživatelům, kteří hledají vaši značku, vaše služby nebo produkty. U těchto uživatelů je pak velmi vysoká pravděpodobnost, že provedou konverzi.

U textových PPC kampaní ve vyhledávací síti je možné cílit na uživatele dle věku, lokality, dosaženého vzdělání, příjmové skupiny atd. Dále se na uživatele cílí na základě klíčových slov. U display kampaní je pak možné kromě výše zmíněného cílit také dle zájmů, pravděpodobných zájmů o koupi nebo témat. Z kampaní je zároveň možné vyloučit publikum, které nespadá do naší cílové skupiny (například návštěvníci webu, kteří v posledních 60 dnech dokončili nákup). Můžeme také nastavit capping nebo vyloučit domény, na kterých si nepřejeme, aby byla reklama zobrazována, a naopak vytvořit whitelist domén, na kterých naopak chceme, aby reklama byla vidět.

Měřitelnost

PPC reklamy jsou také velmi dobře měřitelné. Díky podrobným datům je možné jednotlivé kampaně, sestavy i reklamy vyhodnocovat a optimalizovat tak, aby vynaložené investice do reklamy přinášely ještě lepší výsledky. Než začnete nastavovat PPC reklamy, měli byste mít stanovené měřitelné cíle, jejichž plnění budete neustále sledovat a vyhodnocovat.

Cenová dostupnost

Nespornou výhodou PPC kampaní je také cenová dostupnost. PPC kampaně oproti jiným kanálům nejsou drahé a mohou si je dovolit i menší společnosti, které nemají možnost investovat například do reklamy v TV atp.

Jste vidět ihned

Díky PPC se vaše reklama dostane k potenciálním zákazníkům prakticky ihned. Pokud uživatelé vyhledávají vaše produkty či služby, může jim být zobrazena právě vaše reklama. PPC reklama pomáhá zvýšit návštěvnost webu a prodeje i firmám, které se nezobrazují na předních pozicích ve výsledcích vyhledávání.

Vždy víte, za co platíte

Díky tomu, že PPC kampaně jsou velmi dobře měřitelné a je možné nastavit u nich přesný rozpočet, vždy víte, za co platíte. Budete tedy vědět, kolik vás průměrně stojí jedno kliknutí, jedna konverze, i konkrétní klíčové slovo.

PPC systémy

V České republice jsou pro PPC kampaně nejvíce využívány 3 systémy, a to Google Ads, Sklik a Facebook Ads.

Google Ads

Celosvětově nejrozšířenějším PPC systémem je Google Ads. Zde je možné nastavit klasické reklamy ve vyhledávání, dynamické reklamy, reklamy v Nákupech Google, display reklamy, videokampaně, reklamy v Gmailu, reklamy aplikací a mnohem více. Díky možnosti propojení s Google Analytics je možné velmi podrobně sledovat návštěvnost v souvislosti s danými kampaněmi a PPC pracovat s publiky, která jsou vytvořena v Google Analytics.

Sklik

Sklik je český PPC systém, který sice neosloví tolik uživatelů jako Google, ale přesto by na něj české firmy neměly zapomínat. Značná část uživatelů totiž stále používá k vyhledávání Seznam, a právě zde je možné tuto cílovou skupinu efektivně oslovit.

Facebook Ads

I sociální sítě umožňují efektivní PPC kampaně. Nejrozšířenější z nich je Facebook, který umožňuje širokou škálu možností propagace i velmi přesné cílení.

14.9.2020 Číst dál
Vaši budoucí zákazníci vás hledají na internetu. Získejte si jejich pozornost pomocí online marketingu.
11.9.2020 Číst dál
Využijte ve vaší marketingové strategii PPC reklamy ve vyhledávací i obsahové síti. Jejich společnou synergií dosáhnete mnohem lepších výsledků.
10.8.2020 Číst dál
Importovat reklamy z Google Ads přímo do Microsoft Advertising není pro inzerenty nijak obtížné. Mnoho z nich se však přitom dopouští chyb, které jim...
31.7.2020 Číst dál
Využijte síly strojového učení a umělé inteligence pro zlepšení a zjednodušení správy PPC kampaní.
14.7.2020 Číst dál
Užitečné strategie pro použití karuselových reklam na Instagramu, které vám umožní dostat z této reklamní platformy maximum.
19.6.2020 Číst dál
Algoritmus Facebooku dokáže optimalizovat vaše reklamy na základě dosažených konverzí. Ale co když se část vašich konverzí odehrává offline?
16.6.2020 Číst dál
Optimalizace viditelné URL adresy v PPC reklamě Google Ads je další příležitostí, jak přivábit návštěvníky na váš web. Zjistěte, jak na to!
10.6.2020 Číst dál
Dostali jste zprávu od Googlu, že vaše PPC reklama byla zamítnuta? Zjistěte, jaké jsou nejběžnější důvody zamítnutí a jak je opravit.
5.6.2020 Číst dál
Objevte způsob, jak vytvořit ze vstupních stránek vašeho webu stroj na peníze. Optimalizací obsahu vstupní stránky dosáhnete lepší efektivity PPC...
23.5.2020 Číst dál
Reklamy v obsahové síti jsou online inzerenty občas opomíjeny, přestože se mohou stát cennou částí marketingového portfolia. Jak je nastavit co...

Stránky