7 mocných výhod PPC reklamy

PPC reklama
Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C a neziskové organizace. Vyzkoušejte je nyní a posuňte své kampaně na vyšší úroveň.

Zdá se, že Google každý měsíc do své stěžejní reklamní platformy Google Ads zavádí nové funkce s použitím umělé inteligence.

Situaci nepomáhá ani to, že každý další vyhledávač také přebírá funkce AI. Navzdory rychlým změnám mohou inzerenti využít nové aktualizace platformy, aby si udrželi náskok před konkurencí a byli v čele marketingu ve vyhledávačích. 

Níže uvádíme některé jedinečné výhody PPC reklamy:

  • Je rychlá.
  • Je měřitelná.
  • Je sledovatelná.
  • Je vícekanálová.

Pokud neinzerujete ve vyhledávačích, pravděpodobně se připravujete o úspěch tím, že příliš pomalu používáte pouze SEO nebo příliš široce jen sociální média.

Zde je jen sedm z mnoha důvodů, proč v roce 2024 počítat s PPC reklamou.

PPC přispívá k dosažení obchodních cílů

To je často nejpřesvědčivější důvod, proč se do PPC pustit.

Google Ads a další reklamní platformy pro vyhledávače jsou vybaveny atribučním modelováním, které vám poskytne všechny hlavní marketingové metriky, ale také metriky jako jsou náklady na získání zákazníka (CAC) a návratnost výdajů na reklamu (ROAS).

Pomocí PPC lze sledovat téměř jakýkoli typ konverze, jako např:

  • Přihlášení k odběru novinek e-mailem.
  • Transakce v elektronickém obchodě.
  • Odeslání formuláře.
  • Telefonní hovory.
  • Pokyny na mapě.
  • Stahování souborů.
  • Instalace mobilních aplikací.
  • Nákupy v aplikacích a další, pokud umíte používat Google Tag Manager a JavaScript.

Bez ohledu na vaše cíle v oblasti konverzí je díky Google Ads snadné zjistit, kolik Kč do systému přichází - a co je důležitější, kolik Kč z něj odchází - a snadno tak zdůvodnit svůj rozpočet nadřízeným.

PPC sleduje uživatele na každém kroku jeho konverzní trasy

Za oponou reklamních platforem ve vyhledávačích se neskrývá žádné tajemství. Díky kombinaci nástrojů, jako je Google Ads a Google Analytics, můžete sledovat cestu svých uživatelů celým konverzním trychtýřem (a zároveň dodržovat nové a připravované zákony o ochraně osobních údajů).

Vyhledávače naštěstí shromažďují obrovské množství dat, což specialistům na PPC umožňuje přiřadit uživatele k jednotlivým impresím, kliknutím, nákupům, vyplněním formulářů nebo telefonátům.

Žádný billboard nebo reklama v časopise nemůže vést k prodeji tak jako PPC.

Kromě toho mohou marketéři tato data využít k přizpůsobení svých reklam, vstupních stránek a kampaní, aby se zvýšila angažovanost a snížilo plýtvání rozpočtem.

Zde je několik příkladů:

Experimenty v rámci kampaně: Pravděpodobně jste již slyšeli o A/B testování reklam, ale můžete také A/B testovat nastavení kampaně, jako jsou rozpočty, úpravy nabídek, publika a další.

Vkládání klíčových slov: Věděli jste, že do titulků můžete programově vkládat hledaný výraz nebo město uživatele? To výrazně zvyšuje CTR.

Programatické vstupní stránky: Pro všechny milovníky reklamních skupin na jedno klíčové slovo (SKAG) už nemusíte vytvářet jednu vstupní stránku na každé klíčové slovo. Škálujte svůj reklamní účet vytvořením programatických vstupních stránek, které automaticky generují vstupní stránky na základě vyhledávaných výrazů a cílových klíčových slov pomocí parametrů UTM, signálů chování a samozřejmě umělé inteligence.

PPC jako rychlá možnost vstupu na trh bez bariér

I když jste ve vyhledávání deset let za konkurencí, můžete PPC kampaň spustit jen s trochou průzkumu, psaní textů a kliknutí.

To je velký rozdíl oproti začínajícím snahám o SEO, které často vyžadují spoustu času a pozornosti, abyste získali stejné umístění a návštěvnost, jakou nabízí PPC během několika minut po spuštění.

PPC navíc umožňuje opětovné zacílení na velmi úzké publikum, jako je seznam e-mailových adres, nebo na velmi široké publikum, jako jsou návštěvníci vašich webových stránek. Ve srovnání s jinými kanály, jako je e-mail a organické sociální sítě, máte výhodu, že můžete cílit na lidi mimo těch, kteří již vaši značku znají.

Navíc většina práce se provádí v rámci reklamní platformy PPC - od průzkumu přes sestavení kampaně až po psaní reklam.

PPC vám umožňuje jedinečnou kontrolu 

Navzdory spuštění nesčetných nových funkcí umělé inteligence a strojového učení, které obětují granulární úpravy nabídek ve prospěch rostoucího úsilí v oblasti PPC ve velkém měřítku, platformy jako Google Ads stále nabízejí správcům účtů plnou kontrolu nad tím, kde, kdy a jak se v Googlu zobrazují.

Vzhledem k tomu, že rozpočty se napříč ekonomikou snižují a reklamy ve vyhledávání jsou pro mnoho vertikál stále dražší, mají PPC specialisté motivaci zdokonalovat se v klíčových slovech, která přinášejí měřitelnou návratnost za svou cenu, a pozastavit nebo odstranit klíčová slova, která jsou nekvalifikovaná, irelevantní nebo prostě ještě nepřivádějí publikum připravené ke konverzi.

Pokud vidíte pozitivní výsledky, můžete okamžitě zvýšit rozsah. A pokud si budete chtít dát pauzu, můžete vždy své kampaně pozastavit a okamžitě přestat utrácet.

Aukce Google Ads a příslušný algoritmus mají konečné slovo v tom, kde se vaše reklamy umístí a kolik utratíte ve srovnání s konkurencí. Sladění relevance mezi vašimi vstupními stránkami a klíčovými slovy a reklamním textem vám může uškodit nebo pomoci. Dobrou zprávou ale je, že máte možnost provádět rychlé úpravy, optimalizovat za běhu reklam a každý den zkoušet nové testy.

Od úpravy k nasazení neprobíhá dlouhý cyklus jako v jiných médiích - a pokud reklama nestojí za nic, můžete ji stáhnout, aniž byste ji museli nechat dokončit nasmlouvaný mediální cyklus.

Ať už máte cíl počtu potenciálních zákazníků, cíl ROAS, cíl výdajů nebo jiné specifické cíle, můžete se jimi řídit a sledovat je pomocí dat, která jsou čerstvá během jednoho dne.

PPC funguje dobře s ostatními marketingovými kanály

Díky investicím do tvorby originálního a jedinečného obsahu, který podporuje nákupní cyklus zákazníků a vytváří pozici myšlenkového lídra, je Google Ads motorem, který dokáže rychleji přivést návštěvníky k obsahu a zlepšit návratnost investic do obsahu.

PPC a SEO dobře fungují společně, protože zobrazení a možnosti návštěvnosti se často týkají stejného publika - lidí, kteří používají Google k vyhledávání informací, služeb nebo produktů.

Údaje o výkonnosti zobrazení, kliknutí a konverzí z reklam Google mohou poskytnout skvělý přehled a nasměrování na základě jednotlivých klíčových slov při určování priorit úsilí v oblasti SEO.

Na druhé straně mohou údaje o výkonnosti organické návštěvnosti a strategii SEO také poradit PPC, pokud jsou tato data k dispozici.

To vše pomáhá sladit se s obsahovým marketingem a zajišťuje, že se dosáhne efektivity a konečné obchodní cíle nejsou oddělené.

Remarketing reklam Google je pak skvělou cestou, jak udržet návštěvníky webu v kontaktu bez ohledu na to, jak váš web našli. Remarketingové reklamy se zobrazují lidem, kteří navštívili a opustili váš web, a jsou založeny na konkrétních pravidlech nebo publiku, které si vyberete. 

Existují i další případy, kdy PPC může pomoci poskytnout data nebo alternativu k tradičním přímým marketingovým aktivitám. PPC lze také přímo srovnávat s tradiční poštou, pokud jde o náklady na impresi a konverzi. Pokud se vám podaří přejít od dražšího tradičního marketingu k metodám, které poskytují data v reálném čase a mají lepší sledování, může to být velká výhra.

PPC nabízí neuvěřitelné možnosti cílení

Mnoho inzerentů využívá v Google Ads vícevrstvý přístup, aby otestovali a zajistili plné pokrytí napříč sítěmi a typy cílení, které mohou zviditelnit značku. To sahá od cílení na klíčová slova prostřednictvím responzivních reklam ve vyhledávání až po spuštění obsahových reklam prostřednictvím remarketingu na základě jejich minulého chování nebo zaměření na konkrétní demografické skupiny publika v různých zobrazovacích sítích, jako je např:

  • YouTube.
  • Gmail.
  • Mapy Google.
  • Zprávy Google.

Testováním a zkoušením kombinací můžete zajistit využití celého rozsahu reklam Google a získat co nejvíce zobrazení a zároveň zůstat zacílení na osoby z vašeho potenciálního publika.

Největší výhodou dostupných možností cílení PPC je nakonec to, že můžete oslovit lidi, kteří ještě nepatří k vašemu publiku, a také ty, kteří se s vaší značkou již setkali.

Máte mnoho možností, jak širokou síť chcete obsadit.

PPC kampaně vám poskytují spoustu cenných marketingových dat

Přestože je v Google Ads přímo k dispozici spousta dat a informací o výkonnosti, hodnota získaných informací přesahuje pouhou výkonnost PPC.

Údaje o impresích, kliknutích a konverzích pro jednotlivá klíčová slova lze využít pro poradenství v oblasti strategie SEO a obsahového marketingu.

Kromě toho můžete pomocí vestavěných nástrojů plánování klíčových slov a plánování zobrazení zjistit, kde se nachází vaše publikum.

Můžete také porovnat, kde je vaše konkurence prostřednictvím nástrojů třetích stran, jako je SpyFu, KeywordSpy a iSpionage, a vytvořit si tak solidní profil toho, proti čemu stojíte a jaký podíl na trhu můžete získat.

Navíc se stále můžete ručně podívat na výsledky vyhledávání a získat přehled o tom, co vyhledávač uvidí.

Stále nejste přesvědčeni o PPC?

Proveďte si vlastní projekci, která ukáže rizika reklam Google ve srovnání s ostatními organickými a placenými zdroji návštěvnosti, které v současné době využíváte.

Když se podíváte na to, jaké budou náklady na média, správu kampaně a případný obsah, který je třeba vytvořit, můžete tyto náklady porovnat s tím, co v současné době vynakládáte na podobné činnosti správy a rozvoje v organickém vyhledávání, e-mailu, sociálních sítích a offline marketingových kanálech.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martina LeVeneur

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp