PPC reklama
Využíváte ve svém podnikání PPC reklamy? A znáte skryté funkce, které vám nabízí Google Ads a Microsoft Ads?

Zapojte je do své strategie a staňte se odborníky na efektivní internetovou reklamu!

Proč se zabývat skrytými funkcemi?

Reklamní platformy Google Ads i Microsoft Ads mají spoustu skrytých funkcí, které vám pomohou zlepšit efektivitu a usnadnit správu vašich reklamních kampaní. Funkcí je však celá řada a neustále přibývají, může se tak stát, že si těch nejlepších nevšimnete. Přinášíme vám proto přehled 12 skrytých funkcí, díky kterým posunete své PPC reklamy na další úroveň.

Video v responzivních obsahových reklamách

O videoreklamách nebo videopodkladech pro Performance Max reklamy už jste zřejmě slyšeli. Víte ale o tom, že můžete zahrnout video i do formátu responzivní obsahové reklamy?

Responzivní obsahová reklama nemusí být jen o textech a obrázcích. Máte-li vhodná videa, použijte je i zde. Uživatelům to dodá autentičtější zážitek než ten, který jim nabízí automaticky generovaný videoobsah od Googlu.

Pokud chcete zrušit automaticky generovaný videoobsah, nezaškrtávejte u nastavení responzivní obsahové reklamy políčko Použít automaticky generované video. Místo toho do materiálů nahrajte video vlastní.

Hlášení a nahrávání hovorů

Používáte-li v Google Ads rozšíření o volání či máte nastavené reklamy, jejichž konverzí je volání, pak byste měli vědět, že k lepším analýzám můžete využít hlášení a nahrávání hovorů.

V nastavení svého účtu u reportování hovorů zapněte hlášení hovorů a nahrávání hovorů. Své přehledy pak naleznete v reportingu pod Přehledy a následně Podrobnostmi o hovoru. V základu se dozvíte informace o době trvání hovoru a telefonní číslo volajícího. Zadat si můžete také další metriky, o které můžete své přehledy rozšířit, a vylepšit tak své dosavadní strategie.

Z každého hovoru si také můžete poslechnout a stáhnout záznam. Nahrávky ve vašem účtu zůstanou po dobu třiceti dnů.

Cílení Microsoft Ads na firemní profily

Věděli jste, že cílení na firemní profily nenabízí jen LinkedIn? Cílit na LinkedIn profil je možné také v rámci Microsoft Ads. Jedná se o velmi užitečnou funkci, o které ví však jen málo lidí.

Microsoft Ads je kromě LinkedIn jedinou platformou, která tuto funkci nabízí. S její pomocí můžete cílit na jakékoliv odvětví, společnost či pracovní funkci.

Jak funkci najít? U nastavení kampaně v Microsoft Ads klikněte na Cíle kampaně. Následně zvolte Upravit cílové kategorie. Zde si můžete vybrat společnost, odvětví nebo pracovní pozici. Dole na stránce zvolte kritéria cílení a odkaz pro úpravu cílů. 

Funkci cílení na firemní profily můžete využívat v PPC reklamách ve vyhledávání, v Nákupech a v obsahové síti.

Automaticky vytvářené podklady

Další zajímavou skrytou funkcí jsou automaticky vytvářené podklady. Ty vám pomohou se zlepšením výkonu kampaně a ušetří jak čas, tak i námahu při správě vašeho reklamního účtu. Někteří uživatelé ale naopak tuto funkci neradi využívají, jelikož nemají takovou kontrolu nad Google a Microsoft Ads kampaněmi, protože jsou jejich podklady poháněny umělou inteligencí vkládanou do zpráv vytvořených lidmi.

V Google Ads je možné najít automaticky tvořené podklady na úrovni účtu v těchto oblastech:

  • odkazy na podstránky přebírající kopie z webu,

  • strukturované úryvky přebírající kopie z webu,

  • umístění: adresa, telefonní číslo, tlačítka pro volání,

  • online hodnocení a recenze zobrazující se v reklamách.

Jestliže chcete funkci vypnout, postupujte následovně:

  • V Google Ads vyberte ikonu Kampaně.

  • V horní části kampaní klikněte na kartu Nastavení a vyberte kampaně, které chcete upravit.

  • Klikněte na Upravit a následně na Změnit nastavení automaticky vytvářených podkladů. Tuto možnost vypněte.

Zobrazování reklam ve vyhledávání partnerských vyhledávačů

Výhodou PPC reklam na platformách Google a Microsoft je možnost jejich zobrazování na partnerských vyhledávacích stránkách. Například reklamy vytvořené na reklamní platformě Microsoft se dále zobrazují i na Yahoo, AOL či Duck Duck Go.

Jak získat data z partnerského vyhledávání? V Microsoft Ads i Google Ads můžete sledovat výkon ze zobrazování vašich PPC reklam v partnerských vyhledávačích. Sledování je možné na úrovni kampaně, reklamní sestavy nebo klíčového slova. Data naleznete v rámci přehledu segmentů. 

Partnerské vyhledávání není nutnou součástí PPC reklam. V případě, kdy zjistíte, že je jeho výkon slabý, je možné zrušit výběr partnerů ve vyhledávací síti v části Sítě.

CTV cílení

Další příležitostí, jak získat nové publikum a nové potenciální zákazníky, je možnost zobrazování videoreklam v propojených online video platformách. Cílit na uživatele je možné pomocí demografických údajů, lokality a typu publika (včetně remarketingu). Zajímavou možností je také cílení dle žánru obsahu.

Takovouto reklamu vytvoříte v prostředí pro vytváření nové kampaně. Jako cíl kampaně vyberete Budování povědomí o značce. Dále v rámci typu kampaně zvolíte možnost Connected TV (CTV).

Informace o překrývání a přehodnocení reklam

Věděli jste, že můžete v rámci Google Ads sledovat statistiky aukcí na úrovni klíčových slov a automatické přehledy, díky kterým můžete snadněji najít informace o tom, jak zlepšit své nabídky a optimalizovat reklamy?

Stačí, abyste v Přehledech zvolili možnost vytvoření vlastního přehledu. Výstupem má být tabulka, jež bude nakonfigurována podle klíčového slova, domény a skóre kvality (tj. relevance reklamy). Dále vyberte, zda chcete zobrazit míru překrytí vyhledávání (od nejvyšší k nejnižší), podíl celkového zobrazení a podíl vítězných zobrazení. 

Přehled je možné spouštět na denní či týdenní bázi, kdy se vám aktuální informace doručí přímo do doručené pošty. Díky tomu můžete snadněji kontrolovat konkurenční prostředí a upravovat své nabídky, abyste obstáli oproti konkurenci.

Vhodnost stránek zobrazujících vaše reklamy

Bude se vaše reklama v obsahové síti zobrazovat na relevantních stránkách? O to už se nemusíte dále obávat. Stačí si předem vytvořit balíčky typů obsahu. K tomu vám poslouží Standardní inventář, Rozšířený inventář a Omezený inventář (obsahující vyloučená propojení). Tyto možnosti naleznete v nastavení účtu pod záložkou Vhodnost obsahu.

Novinkou je možnost zobrazení odhadovaného dopadu zobrazené reklamy na daných stránkách, což vám pomůže při rozhodování, jaké stránky zařadit do jakých inventářů. Pokud však chcete omezit zobrazování svého obsahu v rámci her, poté vás bude zajímat další bod.

Umístění reklam v rámci herního obsahu

Umístění vašich reklam na co nejvíce platforem je dobrým tahem, jak získat nové zákazníky. Ne všechny reklamy se však hodí na všechny platformy. Pokud nechcete, aby byly vaše reklamy spojovány s herním průmyslem, pak existuje možnost, jak toto propojování omezit.

Proč není dobré zobrazovat reklamní obsah v rámci her? Existují především dva hlavní důvody:

  • Lidé hrající hry chtějí hrát hru, ne nakupovat produkty a služby. Proto je zde nízká míra zájmu.

  • Vývojáři často umisťují reklamy na snadno ovladatelná místa, což znamená, že je snadné na ně náhodně kliknout. Kvůli tomu pak zbytečně platíte za prokliky, které jsou provedeny omylem.

Jak zobrazení reklam v rámci her zrušit?

Otevřete si reklamní kampaň, které se omezení týká. Dále přejděte na Obsah > Témata. Upravte témata skrze ikonu tužky a vyberte reklamní sestavu. Klikněte na Upravit všechna cílení. Přidejte cílení na témata. U tématu Hry zaškrtněte políčko pro vyloučení. Svou volbu nezapomeňte uložit.

Optimalizované cílení v rámci zobrazení

Google Ads automaticky zapíná funkci známou jako optimalizované cílení, která umožní zobrazovat vaše reklamy podobnému typu publika, nikoliv pouze vámi vybranému publiku. To přináší výhodu, že se reklama může zobrazit lidem, kteří neodpovídají vašemu přednastavenému publiku, ale je u nich velká šance, že provedou požadovanou konverzi.

Jestli tuto funkci chcete vypnout, pak na úrovni reklamní sestavy:

  • klikněte na název kampaně a zvolte Obsah > Umístění,

  • zvolte pomocí ikony tužky možnost Upravit všechna cílení,

  • následně vyberte možnost optimalizovaného cílení, nebo ho naopak zrušte,

  • nezapomeňte si úpravu uložit.

Poznámky k účtu

Chcete-li si zapisovat poznámky k reklamnímu účtu, pak se vám tato možnost nabízí v rámci Google Ads. Poznámky je možné tvořit na úrovni účtu či kampaně. Naleznete je pod ikonou tří teček (Více) v zobrazení všech kampaní.

Přehledová zobrazení

Používáte funkci přehledu v rámci svých PPC účtů? Často se vám tato stránka zobrazí jako úvodní po otevření reklamní platformy. Tuto stránku si můžete uzpůsobit tak, že si na ni přidáte či z ní odeberete karty, které vás zajímají. Tyto karty je možné následně exportovat. Rychlé sledování metrik tak nebylo nikdy jednodušší. 

Maximalizujte efektivitu PPC reklam pomocí skrytých funkcí

Využívejte skryté funkce Google Ads a Microsoft Ads a čerpejte z nepřeberných možností pro zdokonalení a maximalizaci výkonu reklamních kampaní. Nezůstávejte pozadu a sledujte novinky a trendy v digitálním světě a zapojte je do svých strategií. To povede k úspěchu, zlepšení návratnosti investic a konkurenční výhodě, díky které získáte náskok před ostatními hráči na trhu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp