Responzivní obsahové a vyhledávací reklamy jsou nový standard Google Ads. Jak na ně?

Responzivní obsahové reklamy
Zjistěte, jak snadno a jednoduše získáte nové zákazníky pomocí responzivních obsahových a vyhledávacích reklam Google Ads

S trochou nadsázky bychom mohli říci, že co dnes není responzivní, nemá na internetu co dělat. Ač je toto tvrzení poněkud přitažené za vlasy, slyšíme o responzitivě stále více. Například celosvětový vyhledávací gigant Google už internetové stránky primárně prohlíží v mobilním zobrazení. Tím nevyhnutelně obrovským způsobem znevýhodňuje weby, které nejsou optimalizovány pro úzké displeje mobilních telefonů. Stejně tak responzivita stále častěji promlouvá také do PPC reklam.

Doby, kdy reklamní systémy na internetu tvořily pevné bannerové reklamy a jasně definované slogany v internetovém vyhledávání, jsou pryč. Také tuto oblast totiž pomalu, ale jistě, ovládá responzivita. U internetových reklam přitom nejde jen o schopnost přizpůsobení se rozměrům cílové obrazovky, ale také o flexibilitu samotného obsahu. To je mnohem důležitější faktor, díky kterému mají tyto PPC reklamy mimořádný potenciál. Responzivní reklamy si však nejprve musíme rozdělit do dvou základních kategorií. Těmi jsou responzivní obsahové reklamy a responzivní vyhledávací reklamy.

Pokud nepatříte mezi tu část populace, která internetové reklamy aktivně blokuje, setkáváte se s nimi opravdu často. Řeč je to obsahové reklamě, která na vás vyskakuje snad ze všech internetových koutů. Někdy dokonce překryje většinu webové stránky. Stále častěji přitom nejde o klasické bannerové reklamy o pevných rozměrech, ale právě o responzivní typ banneru.

Responzivní reklama je aktuálně ze strany Google nejvíce preferovaná. Jde o typ obsahové reklamy, která se pružně přizpůsobuje rozměrům obrazovky i konkrétnímu uživateli. To znamená, že chytré algoritmy v pozadí Googlu se snaží reklamní sdělení poskládat tak, aby maximalizovaly jeho úspěšnost.

Možná to zní složitě, ale pro správce reklamního účtu je tvorba takové reklamy vcelku jednoduchá. Systému stačí naservírovat několik typů obrázků, loga a různé varianty textů. Moderní technologie už se pak postarají o zbytek. V případě reklamního systému českého Seznamu se tento typ internetové reklamy nazývá Kombinovaná reklama.

Různé typy obsahových reklam jsou v každém případě výborné pro získání většího povědomí o značce. Poskytují totiž možnost zobrazovat své reklamní sdělení na tisícovkách monitorů napříč definovanými publiky, a to velmi příznivé ceny. Prokliky a konverze vás u obsahových reklam asi neohromí. Jde ale o skvělý způsob, jak se zapsat do povědomí potenciálních zákazníků.

Responzivní vyhledávací reklamy

 

Responzivní vyhledávací reklamy

Google v posledních letech ukazuje, že principy responzivity lze zasadit také do textové formy obsahu. Proto už po několik let rozvíjí responzivní vyhledávací reklamy, které se dokonce už brzy stanou výchozím typem reklamy. Jako inzerent však opět oceníte pružnost reklamy a její schopnost přizpůsobit se obrazovce i potenciálnímu zákazníkovi.

Responzivní reklamy ve vyhledávání taktéž dokáží flexibilně přizpůsobovat osobním preferencím internetového uživatele. Zároveň také ukazují taková hesla, která jsou vhodná pro daný typ obrazovky. Na displeji mobilního telefonu se tak nezobrazí heslo, které by pro něj bylo až příliš dlouhé. Responzivní reklamy ve vyhledávání totiž opět fungují na principu, kdy reklamnímu systému naservírujete několik hesel, ze kterých už si algoritmy poskládají to pravé. Responzivní reklamy ve vyhledávání by se srovnání se staršími typy měly dosahovat lepších výsledků. Proto je velká škoda je nevyužívat.

Základem úspěšného podnikání na internetu je spolehlivá platforma

Rozdíly mezi základními druhy responzivních reklam ve vyhledávací a obsahové sítí už znáte. Úspěšné online podnikání se však v žádném případě neobejde bez solidního zázemí.

Pro většinu podnikatelů na internetu je to e-shop.  A nejvýhodnější cestou k jeho založení  pronájem e-shopu. Ideálně takový, který vás nebude omezovat v rozletu, nabídne vám všechny funkce v ceně, zjednoduší prodej do zahraničí nebo poskytne široké grafické možnosti. U Upgates toto vše dostanete už v ceně základních tarifů. Vyzkoušejte si nejpokročilejší systém pro pronájem e-shopu na prvních 30 dní zdarma.

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp