10 skvělých PPC nástrojů, které vám pomohou (nejen) v roce 2025

10 skvělých PPC nástrojů, které vám pomohou (nejen) v roce 2025
Jak zvýšit výkon placené PPC reklamy? Poznejte 10 perfektních pomocníků, díky kterým budou vaše reklamní kampaně efektivnější, úspěšnější i ziskovější.

V dnešním světě už správa placeného vyhledávání neznamená jen upravovat cenové nabídky a testovat reklamní texty. Klienti očekávají, že jako PPC profesionál zvládnete atribuci napříč kanály, rychlé testy kreativ, sledování mikrokonverzí i tvorbu fragmentovaných dashboardů s reporty dat. V tomto komplexním, datově bohatém reklamním prostředí dokážou váš výkon silně zlepšit podpůrné nástroje pro správu PPC. Seznamte se s 10 nejlepšími z nich a řiďte své kampaně rychleji a chytřeji.

1. Správce reklam Google

  • Využití: Základní správa kampaní

Google Ads Editor je šikovná aplikace, kterou si stáhnete a s její pomocí můžete:

  • Dělat hromadné úpravy,
  • Řídit kampaně offline,
  • Provádět větší změny rychleji než prostřednictvím webového uživatelského rozhraní.

Výborně se vám hodí, pokud máte ”pod palcem” větší počet kampaní nebo komplikované účty s vysokou frekvencí úprav.

Čím je nástroj užitečný

Poskytne vám perfektní rychlost a dokonalou kontrolu při tvorbě nebo ladění kampaní.

Oproti webovému rozhraní umí:

  • Duplicitu kampaní,
  • Filtrování podle složitějších kritérií,
  • Fungování bez připojení k internetu.

Příklad uplatnění Google Ads Editor

Dejme tomu, že spouštíte kampaň pro franšízového klienta, a to na více místech a s odlišným reklamním textem podle lokality.

Správce reklam Google vám umožní:

  • Klonovat kampaně,
  • Aktualizovat aktiva specifická pro každou lokalitu,
  • Nahrávat všechno najednou bez přepínání v rozhraních.

2. Studio Looker

  • Využití: Reporting a tvorba dashboardů

Bezplatný nástroj Looker Studio od společnosti Google je určený na vizualizaci dat a přípravu moderních hlášení o výkonu kampaní pro klienty. Díky němu dokážete vytvářet originální, živé a interaktivní reporty. Vzhledem ke snadnému propojení s Google Ads, GA4 a dalšími datovými zdroji bude vaše reportování o výkonu výrazně efektivnější.

Čím je nástroj užitečný

Nezpracovaná data z reklamních PPC kampaní promění na přehledné dashboardy, snadno pochopitelné pro klienty.

Můžete tak průběžně sledovat klíčové ukazatele výkonnosti (KPI) napříč kampaněmi a poskytovat klientům transparentní sofistikované reporty.

Příklad uplatnění Looker Studio

Potřebujete vytvořit živý dashboard kampaně Performance Max, segmentovaný podle skupin podkladů a hodnot konverzí, ať můžete klientovi srozumitelně prezentovat, které kreativy přinášejí výsledky, a které naopak ne.

3. Supermetriky

  • Využití: Sbírání dat

Výkonný ETL nástroj (extraction, transformation, loading) Supermetrics dokáže stahovat data ze všech reklamních platforem, na kterých působíte, srovná je a podle potřeby vám je uloží do:

  • Tabulky Google,
  • Excelového souboru,
  • BigQuery,
  • Studia Looker.

Bez supermetrik se neobejdete, chcete-li automaticky sledovat výkon z několika platforem najednou.

Čím je nástroj užitečný

Supermetriky vás zbaví zdlouhavého ručního stahování CSV souborů z jednotlivých systémů, celý reportingový proces zautomatizují a pomohou vám data zkombinovat i s výsledky z jiných zdrojů jako Meta, Shopify nebo Hub Spot.

Příklad uplatnění Supermetrik

Chcete si jednoduše ”vykreslit” utrácení z denního rozpočtu v návaznosti na stanovené měsíční cíle u každé spravované kampaně ve svém účtu.

4. ChatGPT a další modely AI

  • Využití: Strategie a kreativa

Pokročilé velké jazykové modely (LLM) umělé inteligence, schopné plynulé ”lidské” komunikace mohou být při správném používání všestrannými pomocníky pro váš marketing. Analýzu dat, generování nápadů, tvorbu reklamních textů a mnoho dalších činností, kterými trávíte dlouhé hodiny, vyřeší během několika málo vteřin.

Když se navíc s vybraným modelem AI propojíte přes API rozhraní, je to jako byste objevili bezednou studnici automatizace pro kreativní a opakující se práci.

Čím jsou nástroje AI užitečné

Můžete si to představit tak, že se analytik, stratég a copywriter spojil v jednu bytost disponující všemi jejich schopnostmi a ještě několikrát znásobenými.

Pro začátek vám stačí webové aplikace chatbotů AI, které dodají spoustu nápadů a neotřelých řešení. Jakmile začnete s umělou inteligencí spolupracovat přes API, můžete automaticky vytvářet kampaně, škálovat, analyzovat výkony, dělat audity reklam nebo obohacovat feedy, a to všechno v objemech, které byste manuálně nikdy nemohli zvládnout.

Příklady uplatnění modelů AI

  • V momentě na vás ”vychrlí” různé varianty nadpisů i popisků, které rovnou optimalizují na základě záměru uživatele, fáze, ve které se nachází, nebo lokality, kde vyhledává.
  • Vytvoří skripty pro stovky názvů produktů v nákupních kampaních, vycházející ze strukturovaných dat (kategorie, velikost, značka…), čímž zvedají míru prokliku.
  • Analyzují a vyhodnotí za vás relevantní vyhledávací dotazy a navrhnou seznam vylučujících klíčových slov i nové reklamní sestavy.
  • Generují vlastní reporty o výkonu díky propojení dat z kampaní přes API a automaticky tvoří klientské přehledy.
  • Analyzují data o konverzích a dají vám doporučení podle vzorců, které umělá inteligence objevila v souvislosti s vyhledávacím dotazem, denní dobou nebo používaným zařízením.
  • Navrhne vám reklamy obsahující formuláře pro generování leadů, jejichž součástí jsou jedinečné hodnoty značky neboli konkurenční výhody. Tyto informace pak také dynamicky vkládá do nadpisů.

5. Zapier

  • Využití: Automatizace pracovních činností

Zapier je platforma pro automatizaci, která nevyžaduje zásah do kódu. Komplexně propojí vaše aplikace a služby a pomůže vám efektivně řešit opakující se úkoly v Google Ads.

Nástroje a funkce kompatibilní se Zapier:

  • Slack (týmová práce),
  • Tabulky Google (přehledy),
  • Systémy CRM (zákazníci),
  • Emailing (komunikace).

Čím je nástroj užitečný

Zapier pro vás zautomatizuje všechny procesy od upozornění na nestandardní dění v rozpočtu až po úplné přerušení ”špatné” kampaně. A nepotřebuje k tomu vývojáře.

S jeho pomocí můžete škálovat pracovní postupy a na minimum omezit potřebu manuálních kontrol.

Příklad uplatnění Zapier

Jakmile v tabulce Google, kterou správce účtu používá při sledování rozpočtu, dojde k zaškrtnutí políčka Pozastavit, Zapier to ”vidí” a kampaň bezprostředně automaticky přeruší.

6. CallRail

  • Využití: Atribuce konverzí (generování potenciálních zákazníků)

CallRail sleduje a vyhodnocuje telefonické hovory ze zákaznické linky, které následně propojuje s reklamními kampaněmi v systému Google Ads.

Dokáže rozpoznat, které zdroje, klíčová slova nebo reklamy spouští příchozí hovory, a podporuje také import offline konverzí.

Čím je nástroj užitečný

Pokud se zabýváte generováním leadů ve spojení s místními službami, pouhé odeslání formuláře už vám nestačí.

CallRail umí vyhodnocovat telefonické hovory jako konverze, pozná hodnotu leadu a k jednotlivým hovorům přiřadí uskutečněnou útratu.

Příklad uplatnění CallRail

Vysoce hodnotné hovory spárujete s konkrétními klíčovými slovy a kampaněmi a za pomoci importu offline konverzí také efektivněji přizpůsobíte strategie cenových nabídek.

7. Hotjar

  • Využití: Optimalizace vstupních stránek

Hotjar umí analyzovat uživatelské zážitky a prostřednictvím vizualizací vám ukáže, jak se návštěvníci chovají po příchodu na váš web.

Mohou to být teplotní mapy, záznamy relací nebo průzkumy odhalující konfliktní body na uživatelské cestě.

Čím je nástroj užitečný

Umožní vám přímo sledovat, jak uživatelé postupují po kliknutí na vaši reklamu a přechodu na vstupní stránku. Klikají na výzvy, scrollují nebo odchází?

To všechno se dozvíte a využijete při odhalování příčin nízkých konverzních poměrů kontrastujících s vysokou návštěvností.

Příklad uplatnění Hotjar

Díky sledování návštěvníků z kampaně s vysokou mírou prokliku (CTR), ale slabými konverzemi, můžete identifikovat problematická místa na vstupních stránkách a pozvednout míru konverzí.

8. Google Search Console

  • Využití: Kontrola technické kvality webu a organického výkonu

Bezplatná služba Google Search Console (GSC) sleduje výkon vašeho webu v organickém vyhledávání a upozorňuje na případné problémy s jeho fungováním.

Má také zásadní roli při zjišťování stavu vstupních stránek placených reklamních kampaní.

Čím je nástroj užitečný

Pokud se vaše stránky pomalu načítají nebo jsou špatně indexované, klesá jejich skóre kvality.

V Google Search Console uvidíte chyby, ke kterým dochází při procházení, problémy s rychlostí i poznatky na úrovni vyhledávacích dotazů. Jejich následným řešením zlepšíte výkon vstupních stránek reklamy.

Příklad uplatnění GSC

Najděte organické dotazy vykazující vysoký počet zobrazení a zároveň nízkou míru prokliku. Zařaďte je jako klíčová slova s přesnou shodou do svých kampaní ve vyhledávání a otestujte je.

9. Feedonomics

  • Využití: Správa prodejních kanálů

Feedonomics je služba pro komplexní řízení produktových feedů, která maloobchodníkům zajišťuje efektivní správu dat napříč různými prodejními platformami.

Vyniká v maximálním přizpůsobení obsahu a struktury produktů specifikům jednotlivých kanálů.

V čem je nástroj užitečný

Nákupní kampaně buď žijí, nebo jsou mrtvé, což nejvíc ovlivní kvalita vašeho feedu.

Fedonomics dokážou čistit, vylepšovat a třídit produktové kanály o poznání důkladněji než samotný Google Merchant Center (GMC).

Příklad uplatnění Feedonomics

Zlepšete míru prokliku v kampaních Nákupy tím, že nastavíte pravidla pro dynamické přidávání vlastností produktů (velikost, barva, materiál…) do jejich názvů podle kategorií.

10. Test rozšířených výsledků

  • Využití: SEO a strukturovaná data

Test rozšířených výsledků vyhledávání (Rich Results Test) poskytuje Google zdarma ke kontrole, zda se vaše stránky mohou zobrazovat v rozšířených úryvcích (featured snippets) v SERP.

Děje se tak na základě vašeho schématu značkování a výsledkem je zajištění správného používání strukturovaných dat.

Čím je nástroj užitečný

Strukturovaná data mají významný vliv na úspěch optimalizace i výkon PPC reklamy, a to především v kampaních Nákupy a PMax nebo při lokálních nabídkách.

Díky správnému značení vylepšíte viditelnost webu v organickém i placeném vyhledávání.

Příklad uplatnění Testu rozšířených výsledků

Zkontrolujte schéma důležitých vstupních stránek, aby mohly být vaše produktové a lokační údaje zařazené do vylepšeného zobrazování.

Závěrečné poznatky

Správa PPC reklamy v roce 2025 znamená zvládnutí nejen samotných kampaní, ale také všeho dalšího okolo nich. Ať už škálujete nákupní kampaně, generujete leady pro místní kampaně nebo připravujete reporting o návratnosti investic do reklamy třeba pro 12 účtů, výše představené nástroje jsou základem pro moderní řízení PPC.

Jejich velkou výhodou je úzké propojení s Google Ads, takže pokud si teprve skládáte svou kolekci nástrojů pro PPC, můžete si snadno vybrat, který z nich vám pomůže. Ať už jde o automatizaci, sledování konverzí, optimalizaci feedu nebo reporting.

A nezapomeňte každého čtvrt roku svou nástrojovou sadu zkontrolovat. Vývoj platforem jde rychle dopředu a vaše nástroje by za ním neměly zaostávat.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp