Rozšíření reklam jsou nedílnou součástí úspěšné kampaně. Představují skvělý způsob, jak zvýšit výkon a získat pozornost potenciálních zákazníků. Nejenže mohou pomoci vyprodukovat více kliknutí na reklamu, ale mohou být také považovány za kvalitnější kliknutí od uživatelů, kteří jsou připraveni podniknout akci, jakmile se dostanou na vaše stránky.
Možná již rozšíření používáte. Je ale dobré vědět, že v posledních letech se seznam možných rozšíření reklam zvětšil. Tento průvodce rozšířeními Google Ads, nyní podkladů, vám pomůže porozumět různým typům podkladů a tomu, kdy je použít pro optimalizaci s cílem dosáhnout maximálního výkonu.
Co jsou rozšíření reklam, nyní podklady?
Rozšíření reklam Google (podklady) jsou části obsahu, které doplňují stávající reklamu o užitečné obchodní informace. V podstatě rozšiřují vzhled reklam na stránce s výsledky vyhledávání (SERP) a zabírají více místa. Některá rozšíření přenášejí uživatele na různé části webových stránek, aby vyhledávačům pomohla na jejich nákupní cestě.
Proč byste měli používat rozšíření reklam Google?
Možná lepší otázka je: Proč byste neměli? Věřte tomu nebo ne, ale používání reklamních rozšíření (podkladů) je výhodné pro vás – inzerenta, ale i pro uživatele! Z pohledu inzerenta je hlavním přínosem zvýšení viditelnosti v SERP. Čím větší je reklama s odpovídajícími podklady, tím více prostoru je pro vaši reklamu - a potenciálně méně prostoru pro konkurenční reklamy. Díky větším reklamám je reklama pro uživatele působivější a převažující, což může vést k většímu počtu kliknutí.
Z pohledu uživatele zobrazují reklamní podklady více informací, které se nemusí vejít do běžného reklamního textu. Přidáním rozšíření poskytnete další informace (například propagační akce, kategorie, sociální důkaz atd.), které mohou uživatele přimět k rychlejší akci.Tyto dva hlavní faktory mohou v konečném důsledku vést ke zvýšení míry prokliku (CTR), což může mít ve vašich PPC kampaních velký význam.
Lepší hodnocení reklamy: Rozšíření reklamy sice přímo nezvyšují sílu reklamy, ale mohou mít pozitivní vliv na CTR - a CTR je faktorem hodnocení, pokud jde o pořadí reklamy. Mezi další faktory hodnocení Ad Rank patří relevance reklamy a zážitek z cílové stránky.
Kvalitnější leady: Rozšíření reklam může pomoci vyřadit nerelevantní nebo méně kvalitní leady, protože poskytuje více informací o tom, pro koho je produkt nebo služba určena. Uživatelé, kteří kliknou na reklamu a dostanou se na cílovou stránku, budou pravděpodobně relevantnějšími uživateli.
Optimalizovaný rozpočet PPC: Jak bylo uvedeno výše, rozšíření reklamy může vést k vyššímu CTR, což může vést k vyššímu hodnocení reklamy. Když je Ad Rank vysoký, může klesnout cena za proklik (CPC), což vám umožní efektivněji využít rozpočet.
Jak přidat rozšíření (podklady) do reklam v Google Ads?
Rozšíření reklamy Google lze v Google Ads přidávat na úrovni reklamní skupiny, kampaně nebo účtu. V závislosti na zvolené úrovni (účet, kampaň nebo skupina reklam) přejděte na následující stránku: reklamy a podklady > Podklady> +
Po kliknutí na tlačítko "+" budete moci vytvořit všechny dostupné typy rozšíření (podkladů).
Manuální versus automatická rozšíření
Je důležité si uvědomit rozdíly mezi manuálním a automatickým rozšířením. Pro účely tohoto článku je většina uvedených rozšíření považována za manuální, což vyžaduje trochu práce s nastavením. Některá rozšíření může společnost Google dynamicky aplikovat, pokud předpokládá, že zlepší výkon. Pokud si chcete zachovat větší kontrolu nad vzhledem reklam, můžete automatická rozšíření vypnout.
Chcete-li vypnout automatické podklady, přejděte na: Podklady. Poté klikněte na tlačítko Další a poté na položku Automatické podklady na úrovni účtu.
Zde uvidíte, které automatické podklady používáte a můžete je rovnou vypnout.
12 typů reklamních rozšíření (podkladů)
Nyní, když jsme probrali základní kategorie podkladů, se pojďme věnovat všem různým typům podkladů, které jsou k dispozici.
Lokalita
Podklady typu Lokalita podněcují uživatele k návštěvě nebo získání dalších informací o vaší fyzické poloze.
Tyto podklady o lokalitu lze zobrazit v různých formátech na mobilních zařízeních a počítačích, můžete zobrazit další informace, jako např:
- Adresa obchodu.
- Provozní doba prodejny.
- Telefonní číslo obchodu.
- Mapa umístění prodejny.
Toto rozšíření je k dispozici pro zobrazení ve vyhledávací síti, v obsahové síti, YouTube a Mapách Google. Umístění lze použít ručně na úrovni kampaně nebo na úrovni účtu. Abyste je mohli nastavit, musí být s účtem Google Ads propojen platný firemní profil Google.
Volání
Podklady pro volání usnadňují potenciálním zákazníkům zavolat do vaší firmy přímo z reklamy.
Jedná se o telefonní číslo, na které lze kliknout a které se zobrazuje na mobilních zařízeních. Pokud uživatel vyhledává na stolním zařízení, zobrazí se tlačítko "Zavolejte nám" a po kliknutí se zobrazí telefonní číslo.
Tento typ podkladu je k dispozici pouze ve vyhledávací síti Google. Kromě toho můžete také zvolit, kdy se má tel. Číslo zobrazit (například jen v pracovní době).
Odkazy na podstránky
Odkazy na podstránky jsou užitečné pro přesměrování vyhledávačů na konkrétnější stránky vašeho webu, nikoli pouze na cílovou stránku z reklamy. Využití tohoto typu aktiva usnadňuje vyhledávačům rychlejší provedení akce, pokud se jim zobrazí odkaz přesně na to, co hledají. Aby se tyto podklady uživatelům zobrazovaly, je nutné mít minimálně dva odkazy. Mezi běžné případy použití odkazů na podstránky patří:
- Stránky s cenami.
- Stránky kategorií.
- Stránky Kontaktujte nás.
- Stránky recenzí a referencí.
Popisky
Všestranné podklady s mnoha možnostmi využití jsou popisky. Je možné je použít například pro:
- Důležité prodejní body
- Sociální důkaz
- Prodej
Strukturované úryvky
Strukturované úryvky, které jsou v inzerátu označeny dvojtečkami, jsou užitečné tím, že zdůrazňují konkrétní kategorie produktů, služeb nebo funkcí. Tento typ podkladu se zobrazuje pod textovou reklamou v podobě předdefinovaného záhlaví, jako např:
- Značky.
- Destinace.
- Styly.
- Typy.
- A další.
Každá hodnota strukturovaného úryvku může obsahovat až 25 znaků a doporučuje se vytvořit alespoň čtyři, aby se Google mohl naučit a optimalizovat, co má zobrazit.
Zatímco při vyhledávání na stolních počítačích se mohou zobrazit až dvě různá záhlaví, při vyhledávání na mobilních zařízeních a tabletech se zobrazuje pouze jedno na jednu reklamu.
Prodejní cena
Cena zboží je často klíčovým faktorem při rozhodování téměř každého kupujícího.
Rozšíření prodejní cena vám pomůže předem nastavit očekávání nákladů u potenciálního kupujícího, což vede i k dalším výhodám:
- Transparentnost.
- Důvěra.
- Vyšší kvalita potenciálních zákazníků.
Tyto prostředky jsou také flexibilní a přizpůsobitelné, takže je můžete zobrazit pouze tehdy, když chcete.
Aplikace
Stále více značek má nejen webové stránky, ale investuje i do doplňkové mobilní aplikace. Podklady pro aplikace usnadňují uživatelům objevit a stáhnout si vaši aplikaci přímo z reklamy ve vyhledávání!
Instalace aplikací lze sledovat až na úroveň klíčových slov, což je další výhoda, pokud používáte jakýkoli jiný druh propagace aplikací nebo reklamy Objevit.
Vzhledem k povaze aplikací se tento typ podkladu zobrazuje pouze na mobilních zařízeních a tabletech. Je k dispozici pro systémy iOS i Android.
Formulář pro zájemce
B2B marketéři, radujte se! Konečně se objevil produkt vytvořený s ohledem na vás. Formulář pro zájemce je skvělým zdrojem pro firmy, které nemají nejlepší uživatelské prostředí webových stránek. Tento typ podkladu umožňuje uživatelům yplnit formulář přímo z reklamy, čímž odpadá nutnost přejít na vstupní stránku.
Může vám pomoci přivést kvalifikované potenciální zákazníky do marketingového trychtýře a zkrátit prodejní cyklus.
Obrázky
Obrázky umožňují doplnit stávající reklamy ve vyhledávání o relevantní vizuální prvky, které pomáhají zvýšit výkon. Pokud je vaše sdělení poněkud obtížně sdělitelné pouze prostřednictvím textu, obrazové prostředky pomáhají zmírnit tuto bariéru mezi značkou a uživatelem. Inzerenti musí splnit určité požadavky, aby mohli používat obrazové prostředky. Mezi něž patří:
- Účet je aktivní alespoň 60 dní
- Účet má spuštěné aktivní kampaně, včetně textových reklam.
- Účet má dobrou historii dodržování podmínek.
Marketéři mohou přidat až 20 různých vizuálů, musí však dodržovat přísná pravidla, jinak nebudou schváleny.
Propagace
Pokud váš zákazník zvažuje nákup, rozšíření o propagaci může být vaší nejlepší volbou. Propagační podklady vám pomohou získat více kliknutí - a snad i prodejů - tím, že upozorní na výprodeje a propagační akce. Tento typ podkladu se zobrazuje pod textovou reklamou a použije ikonu cenovky. Další výhodou propagačních podkladů je možnost naplánovat je předem nebo je zobrazovat pouze v určité dny - nebo dokonce hodiny.
Hodnocení prodávajícího
Poklad hodnocení prodávajících jsou skvělým způsobem, jak prezentovat vysoce kvalitní zákaznické zkušenosti na základě - hádáte správně - hodnocení od kupujících.
Tento typ podkladu skutečně pomáhá budovat počáteční důvěru u uživatele a umožňuje mu činit informovanější rozhodnutí.
Jedinečnost tohoto typu podkladu spočívá v tom, že se může zobrazovat v placených reklamách, bezplatných výpisech a organických výsledcích vyhledávání. Hodnocení prodávajícího se může skládat z následujících položek:
- Hvězdičkové hodnocení.
- Počet hodnocení, která podnik získal.
- Kvalifikátor, například průměrná doba dodání.
- Odkaz na přečtení posledních hodnocení..
Hodnocení prodejce je považováno za "automatické" aktivum, což znamená, že je nelze použít na úrovni granulární kampaně nebo reklamní skupiny.
Nastavují se na úrovni účtu a lze je zapnout nebo vypnout podle výše uvedených pokynů.
Informace o firmě
Tento poslední typ podkladu není na základě průzkumu tak hojně využíván, ale může to být způsobeno některými nejasnými požadavky společnosti Google. Tento podklad zahrnuje dvě proměnné:
- Obchodní název.
- Logo firmy.
Všichni inzerenti musí projít procesem ověření, aby mohli tyto typy podkladů zobrazit.
Maximalizujte výkon svých kampaní pomocí rozšíření reklam (podkladů) Google
Díky mnoha různým typům reklamních podkladů, z nichž si můžete vybrat, pravděpodobně najdete typ podkladu, který bude vhodný pro vaši značku a odvětví. V konečném důsledku je použití nejvhodnějších reklamních aktiv právě na vás, inzerentech. Pokud je použijete s ohledem na své cíle, mohou vám pomoci získat více kvalitní návštěvnosti, potenciálních zákazníků a nákupů - a tím nejlépe využít váš rozpočet na PPC.
Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com
Autor: Martina Le Veneur
Foto zdroj: pixabay.com