Business
Co dělá obsah kvalitním? Podle výzkumu společnosti Google by měl být intelektuální, smyslový, podnětný a emocionální. Jak takový obsah vytvořit?

Obsah je základem SEO. Dobrý obsah by měl především vyprávět příběh. Alespoň to tvrdí výzkum, který prováděl Google společně s výzkumnou agenturou Talk Shoppe. Google chtěl svým výzkumem zjistit, jak diváci určují kvalitu obsahu. Ačkoli jsou závěry výzkumu společnosti Google zaměřeny zejména na vizuální obsah, konkrétně YouTube, obecné poznatky lze aplikovat na jakýkoli typ obsahu, který vytváříte.

Dobrý obsah má podle průzkumu čtyři prvky:

Je relevantní

Lidé chtějí obsah, který odpovídá jejich zájmům. Chtějí ale také obsah, který je vytvářen přístupnými a sympatickými tvůrci. Bylo zjištěno, že 80 % lidí je otevřenějších reklamě nebo značkovému obsahu, pokud je pro ně obsah relevantní.

Je intelektuální

Lidé chtějí obsah, který je seznamuje s novými věcmi. To se týká i značek. Jaké typy obsahu můžete v tomto duchu vytvořit a zaujmout tak potenciální zákazníky? Může jít například o vzdělávací seriál, návod nebo recenzi produktu.

V průzkumu 88 % lidí uvedlo, že jim YouTube pomohl rozšířit jejich perspektivy nebo způsoby myšlení.

Rizikem může být to, že mnoho lidí vyhledává obsah, který posiluje věci, kterým již věří, bez ohledu na úroveň informační hodnoty. Proto se v posledním desetiletí objevilo tolik obav kolem sociálních bublin a toho, co nám doporučují algoritmy řízené angažovaností.

Působí na vaše smysly

Dobré vyprávění příběhů je především o detailech. Konkrétně u videa lidé říkali, že jedinečné vyprávění nebo produkce může být podnětnější než "filmová kvalita".

  • 94 % lidí uvedlo, že dobrý obsah vypráví dobrý příběh.
  • 92 % z nich říká, že dobrý obsah je vytvářen s rozmyslem a úsilím.

Co to znamená? Obsah nemusí být dokonalý. Váš obsah by však měl být vždy autentický, užitečný a nápomocný, měl by mít svůj účel a vyprávět dobrý příběh.

Je emocionální

Většina lidí chce z obsahu zážitek - něco, co v nich vyvolá nějaký pocit, emoci - nebo dokonce více emocí (i když se nepodařilo specifikovat, zda by mělo jít o kladné nebo záporné emoce).

Pokud se vám toho podaří u svého obsahu dosáhnout, může to pomoci vytvořit hlubší spojení s publikem. Jinými slovy, obsah, který si získá srdce lidí, by se měl promítnout do větší loajality publika i zvýšeného počtu konverzí.

Důležitý poznatek: 85 % lidí uvedlo, že dobrý obsah v nich vyvolává emocionální pocity.

Je to tedy vše, co dělá obsah dobrým? Ne. Ve skutečnosti záleží na tom, koho se ptáte.

V rámci tohoto výzkumu se společnost Google ptala spotřebitelů obsahu. Pro tvůrce obsahu či marketéra by však byly asi poněkud odlišné metriky toho, zda je obsah dobrý či ne. Jinými slovy, záleží jen na tom, jak obsah fungoval. Byl váš obsah konzumován, nebo ignorován?

Abychom to zjistili, podíváme se na věci jako např:

  • Počet zobrazení stránek
  • Čas strávený na stránce
  • Počet odkazů
  • Organická viditelnost / hodnocení
  • Organická návštěvnost
  • Míra prokliku
  • Zapojení (komentáře, sdílení)
  • Míra okamžitého opuštění
  • Splnění cílů nebo konverzí (např. přidání do košíku, přihlášení k odběru, stažení obsahu, rezervace schůzky)

Všichni ale víme, že ne každý obsah je úspěšný. Většina obsahu nedosáhne obrovských čísel, přestože by si to podle nás zasloužil. Je proto důležité provádět vlastní průzkumy na obsahu, který byl úspěšný u našeho specifického publika, zjistit, co jej dělá úspěšným a aplikovat tyto poznatky na ostatní, méně úspěšný obsah k jeho vylepšení.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp