Budování značky: Nová priorita pro SEO

Budování značky: Nová priorita pro SEO
Přepněte své SEO na moderní SEO důkladným šířením vaší značky napříč online prostorem. Naučte se, jak být co nejvíc vidět a pomoci kampaním k lepším výsledkům.

První měsíce roku 2025 naznačují, že optimalizace pro vyhledávání se posunuje za hranice klasických výsledků v SERP směrem k multimodálnímu vyhledávání rozloženému na různých platformách a kanálech. Pokud se budete dál spoléhat jen na Google, přijdete o spoustu příležitostí k organickému růstu.

Proto je více než kdy dřív důležité budovat pozitivní povědomí o značce v rámci všech relevantních platforem, technologií a interakcí. Značka všechny tyto styčné body propojí dohromady v jednu pevnou tkáň poskytující uživatelům přesně ty produkty, služby či informace, které potřebují.

Cílení na neznačková klíčová slova je pořád velmi cenné, ale nemělo by se dít na úkor strategie širšího budování značky.

Jaké jsou klíčové prvky organického budování značky?

Zaměřte se na PR

Pakliže jste po dobu svého podnikání nezanedbávali PR a přiměřeně do něj investovali, máte plusové body.

Propracované a kvalitní PR (public relations) je dnes pro budování a konzistentnost značky důležitější, než kdy dříve. Zatímco před několika lety jste oceňovali PR při získávání zpětných odkazů a kvalitního umístění, dnes vám pomáhá tvořit autoritu značky v online prostředí.

Bez ohledu na to, jestli si dobré ”vztahy s veřejností” pěstujete sami, nebo jste je svěřili externí agentuře, zmínky o značce v důvěryhodných renomovaný publikacích dávají jasné signály jak nástrojům Google, tak velkým jazykovým modelům umělé inteligence (LLM).

Takže pokud vás až doteď hra zvaná PR nezajímala, je na čase to změnit. Nemějte však přehnaná očekávání. Tady jde o povědomí o značce a její vliv, ne o přímý zdroj potenciálních zákazníků a konverzí. Ledaže byste opravdu trefili nějaké ”jackpotové” téma.

Zařiďte, ať je hlas značky slyšet

Dostaňte generálního ředitele podniku ”ven” a nechte ho psát či mluvit o zásadních tématech v oboru. Přidají se i další vrcholoví manažeři? Tím lépe!

Vytvořte strategický plán klíčových bodů pro diskuze a seznam zdrojů v podobě lidí z firmy, kteří jsou kompetentní se k důležitým tématům a otázkám vyjadřovat.

Vyhledejte relevantní fóra a místa, kde se o vaší problematice hovoří (nebo by se mělo hovořit), a zapojte se. Nebo využijte metody digitálního PR a začněte budovat vlastní online autoritu, která vám časem otevře dveře na další platformy a k širšímu publiku.

Vytvořte úložiště autorského obsahu

Profesionální redaktoři z oboru i velké jazykové modely jsou rádi, když jim servírujete autentická data a vlastní značkové výzkumy.

Najděte témata související s vaší činností, která můžete autorsky zpracovat. Podívejte se na ně odlišným neotřelým úhlem pohledu a začněte jedinečné informace spojené s vaší značkou sbírat.

Dejme tomu, že provozujete vzdálenou zdravotní péči po telefonu. Zaměříte-li se na průměrný počet pacientů ve virtuální čekárně, dobu do skutečného spojení se specializovaným lékařem a další podobné skutečnosti, můžete získat zajímavé informace.

A ty pak s velkou parádou představíte na svých hlavních platformách.

Kontrolujte strukturovaná data

Pořádek a logika ve strukturovaných datech jsou zásadní nejen pro vyhledávací roboty, ale významně přispívají i k propojování značky s většími sadami průmyslových dat.

Čím čistější strukturovaná data váš web má, tím snáze je nástroje Google i umělá inteligence mohou zpracovávat a chápat. Pokud tato data ladí s vyhledávacími dotazy, častěji se zobrazí v generovaných odpovědích.

Zapracujte na vlastních a partnerských médiích

Každá další příležitost pro využití vlastního webu nebo partnerských stránek k propojení značky s oborem vaší činnosti a klíčovými tématy obsahu přináší také novou možnost zveřejnění autentických materiálů, aby vás moderní platformy snáze a rychleji objevily.

Pár tipů, jak na to:

  • Vytvořte precizní případové studie inspirované úspěšnými příběhy z oboru a šikovně do nich začleňte svou značku.
  • Dbejte na konzistentní frázování ve zmínkách (značka - přídavné jméno - klíčové slovo), aby si LLM tyto asociace neustále upevňovaly.
  • Využijte externí weby a partnerské společnosti ke zmínění své značky v jejich obsahu, třeba při porovnávání konkurence v oboru.
  • Vytvořte stránky s nejčastějšími otázkami a kvalifikovanými odpověďmi, ve kterých se přímo hovoří o značce.

Jak sledovat pokrok při budování značky?

Kromě klasických klíčových metrik SEO (hodnocení, zobrazení, kliknutí…) se začněte věnovat i dalším ukazatelům zaměřeným na viditelnost a dohledatelnost značky.

  • Viditelnost v generativních modelech AI: Zda a jaká je přítomnost vaší značky v LLM zjistíte jednoduše tak, že počet relevantních otázek na vaše témata vydělíte počtem odpovědí, ve kterých se značka objevila. Kvůli nestálému prostředí AI je nezbytné tyto zmínky monitorovat pravidelně v průběhu času.
  • Objem hledání značky v tradičním vyhledávání za určitou dobu.
  • Návštěvnost ze značkového vyhledávání za určitou dobu.
  • Zmínky o značce na platformách používaných publikem.

Propojte šíření značky s placeným vyhledáváním

Přesto, že kampaně s přímou odezvou příliš nepřispívají k budování značky z pohledu SEO, kampaně na vrcholu cesty, jako jsou videoreklamy na YouTube, mohou organickému šíření pomoci.

Shoduje se nárůst úspěchu PPC kampaní s vyšším objemem vyhledávání značky?

Síla placeného vyhledávání spočívá nejen v prodejích a nákupech, ale také ve spojování značek s klíčovými souvisejícími tématy. Což je ideální k využití při organickém budování pověsti.

Snažte se o vytvoření souvislých vazeb mezi vlivem placeného vyhledávání a organickou silou značky, prospěšných oběma z nich.

Souhrn

Dodržování těchto rad pro budování značky posílí také výkon placených kampaní v prostředí Google. Zvýší vaše šance na zmínky v přehledech AI a vytvoří další příležitosti pro umístění značky na nejvyšších pozicích ve výsledcích vyhledávání.

Důležité je, abyste se na SEO podívali širším pohledem a záměrně umísťovali svou značku jako autoritu tam, kde je to pro vás nejvýhodnější.

Tento přístup vám dá silnější pozici k rozvoji značky mezi lidmi i zástupci umělé inteligence.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp