
Podle článku, který vyšel na euro.cz, české e-shopy očekávají v roce 2024 růst tržeb, i když tempo expanze bude mírnější než v předchozích letech. Klíčovými faktory ovlivňujícími vývoj trhu jsou rostoucí reálné mzdy, zvyšující se kupní síla spotřebitelů a pokračující digitalizace maloobchodu. Nicméně tento pozitivní trend brzdí narůstající konkurence ze strany zahraničních online tržišť, která často operují s nižšími cenami díky odlišnému daňovému a regulačnímu prostředí. Článek se zabývá výzvami, kterým české e-shopy čelí, včetně nutnosti lepší personalizace nabídky, zlepšení zákaznické zkušenosti a efektivnějších marketingových strategií.
V článku se Tomáš Čupr, ředitel společnosti PPC Profits, vyjadřuje k očekávanému růstu tržeb českých e-shopů v letošním roce o 5–8 %. Upozorňuje však, že tempo růstu zpomalí oproti loňským více než 10 %. Dále předpovídá pokračující trend specializace e-shopů na úzké oblasti, kdy tržby těchto specializovaných obchodů by měly růst až o 15 %. Čupr také zdůrazňuje nutnost připravenosti e-shopů na legislativní změny v oblasti ochrany osobních údajů, což může znamenat zvýšení nákladů o přibližně 5 %. Dále upozorňuje na rostoucí poptávku po udržitelných produktech, kterou již řeší více než polovina zákazníků. Nakonec zmiňuje, že i přes rostoucí kupní sílu obyvatel bude stále zájem o slevové akce, zejména v oblasti elektroniky, módy a sportovního vybavení.