Zvyšte autoritu dmény
Doménová autorita je metrika vyvinutá společností MOZ. Slouží k ohodnocení autority domény na základě jejich zpětných odkazů.

Autorita domény představuje jeden z hodnoticích faktorů určujících, na jakém místě na stránkách s výsledky vyhledávání (SERP) se váš web zobrazí. Tuto metriku vyvinula SEO agentura MOZ. Doménová autorita funguje podobně jako dřívější metrika Google s názvem PageRank. Základem je portfolio zpětných odkazů vašeho webu, které tvoří hodnoticí měřítko doménové autority.

Proč na odkazech tolik záleží?

Autorita domény může nabývat hodnot na stupnici od 1 do 100. Vyšší skóre znamená schopnost webu lépe se umisťovat ve výsledcích vyhledávání. Pokud spouštíte zbrusu nový web, skóre vaší doménové autority (DA) je vždy 1. Doménová autorita závisí na autoritě domén, které na vaši doménu odkazují. Vysoce kvalitní externí odkazy z autoritativních a tematicky relevantních domén zvyšují doménovou autoritu cílového webu a zajišťují mu vyšší místa ve vyhledávání, zatímco stránky, které zatím nemají tak vysokou doménovou autoritu z důvodu slabších odkazů, se umisťují ve vyhledávání na horších pozicích.

Pokud nechcete být vyhledavači penalizováni, je třeba se vyhnout odkazům z webů nízké kvality a nákupu velkého počtu odkazů.

Doménová autorita je sice důležitá, ale není to samozřejmě jediný faktor, který ovlivňuje umístění vaší stránky ve vyhledavačích. To, že má vaše doména vysokou autoritu, neznamená automaticky vysoké umístění ve vyhledávání. Majitelé stránek musí sledovat a optimalizovat mnoho dalších metrik, jako je autorita stránky, metriky specifické pro klíčová slova (například obtížnost a objem vyhledávání), aby vylepšili SEO a maximalizovali možnosti hodnocení jejich webových stránek.

Jak ovlivnit autoritu vaší domény

Ovlivnit autoritu vaší domény můžete pomocí technik, které se často nazývají White Hat SEO a zaměřují se na získání kvalitních zpětných odkazů. Na první pohled to vypadá snadněji, než to ve skutečnosti je, protože vše, co opravdu potřebujete udělat, je zbavit se špatných odkazů a získat ty dobré.

Zpětné odkazy

Měli byste začít kontrolou zpětných odkazů, které vedou na vaše stránky z jiných webových stránek. Jedním z nejlepších způsobů, jak tohoto cíle dosáhnout, je použití Google Search Console. Pomocí tohoto bezplatného nástroje se dozvíte spoustu informací o vašich webových stránkách, včetně toho, jaké odkazy na vaše stránky vedou. Kromě Google Search Console existují i další nástroje pro zjišťování zpětných odkazů, jako například AHREFS, Majestic nebo Open Site Explorer. Poté co zjistíte, jaké stránky na vás odkazují, byste měli vytřídit odkazy, které mohou poškodit vaši doménovou autoritu.

Jsou to zejména odkazy z nekvalitních webů, stránek šířících spam, malware, nebo stránek, které na podobné stránky odkazují. Pokud zjistíte podobné toxické odkazy, snažte se jich pokud možno co nejrychleji zbavit.

Získejte zpětné odkazy

Získejte kvalitní odkazy

Kvalitní odkazy z relevantních stránek s vysokou doménovou autoritou naopak vaši autoritu posilují. Měli byste se proto snažit získat jich co nejvíce. Jedním z nejlepších způsobů, jak to udělat, je učinit vaše stránky atraktivními, s pravidelně dodávaným čerstvým a čitelným obsahem s vysokou přidanou hodnotou pro čtenáře. Abyste toho dosáhli, budete muset zapracovat na vašem obsahovém marketingu. Jedním z tradičních zdrojů kvalitního a přitažlivého obsahu je blogování a články. Důležitou roli však může hrát i video. Obsah, který publikujete, by si měl klást za cíl čtenářům pomoci vyřešit problém, kvůli kterému na vaše stránky přišli. Nejde o to, něco jim za každou cenu prodat. Pokud jim dodáte vyčerpávající informace a pomůžete jim tak vyřešit problém, získáte pravidelné čtenáře, kteří budou váš web dále doporučovat a odkazovat na něj.

Pokud bude váš obsah kvalitnější než obsah konkurence, stanete se postupně autoritou v oboru a ostatní weby na vás začnou samy odkazovat. Využitím této osvědčené metody získávání relevantních zpětných odkazů dojde časem ke zlepšení vaší doménové autority.

Vnitřní prolinkování

Odkazování na důležité stránky uvnitř vašeho webu je také dobrým způsobem, jak zvýšit doménovou autoritu. Interní odkazy umožní robotům vyhledavačů snáze procházet vaše stránky a napoví jim, které ze stránek vašeho webu jsou nejdůležitější. Pokud vnitřní odkazy povedou na stránky, které spolu tematicky souvisí, usnadní to uživatelům procházení vaší webové stránky.

Jak zkontrolovat doménovou autoritu

Pokud nevíte, jaká je autorita vaší domény, na internetu najdete spoustu bezplatných nástrojů, které vám umožní ji změřit. Mezi nejznámější patří nástroje od SEO firmy MOZ, jako je MOZ bar nebo Open Site Explorer. Změřit autoritu domény můžete i pomocí SEO nástroje Majestic, popřípadě AHREFS.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp