CRO pro e-shopy vám pomůže získat více zákazníků

16.2.2021
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Optimalizace CRO vám umožní rychle a levně zvednout konverzní poměr vašeho e-shopu. I malé změny tak mohou mít velký pozitivní dopad na váš zisk.

CRO pro e-shopy vám pomůže získat více zákazníkůKvůli pandemii, která mnoho lidí uzamkla doma, je stále více zákazníků odkázáno na e-shopy, což se projevuje jejich stále se zvyšující popularitou. Zatímco některé obchody musejí být kvůli restrikcím uzavřené, majitelé e-shopů zažívají nejlepší období. Pokud tedy byla někdy vhodná doba vylepšit váš e-shop, je to právě teď. Pojďme se nyní společně podívat na některé osvědčené postupy pro e-shopy, které vám pomohou zlepšit vaše CRO a získat ze současné situace maximum.

Co je to CRO

Optimalizace konverzního poměru neboli CRO je metoda, která zvyšuje konverzní poměr tím, že usnadní nákup vašim zákazníkům a odstraní jim z cesty překážky, které by jim v tom mohly bránit. Účelem CRO je optimalizovat celý váš marketingový proces - aby vše fungovalo hladce od příchodu zákazníka na web až po nákup. A čím optimalizovanější bude váš marketing, tím vyšší bude váš konverzní poměr.

Kvalitní fotografie

Zkontrolujte všechny snímky na vašem webu, vše od obrázku na domovské stránce až po obrázky produktů ve vašem košíku. Ujistěte se, že dobře reprezentují vaši značku a produkty.

  • Snažte se, pokud je to možné, vyhnout se fotografiím z fotobank, protože kvalitní a originální fotografie dodávají vaší značce důvěryhodnost.
  • Ujistěte se, že vaše obrázky nejsou rozmazané, protože to může snížit důvěryhodnost nebo zanechat špatný první dojem ohledně vašeho e-shopu a produktů.
  • Pokud jde o stránky produktů, vysoce kvalitní obrázky jsou nezbytností. Návštěvníci potřebují vědět, že kupují kvalitní produkt. Ujistěte je o tom obrázky ve vysokém rozlišení, nejlépe z různých úhlů, které lze zvětšit.

Zaměřte se také na obrázky produktů v nákupním košíku. Zde budou obrázky pravděpodobně menší, ale měly by zde být, aby návštěvníci měli lepší přehled o produktech, které si kupují.

Tip - Produktová videa mohou být skvělým doplňkem obrázků a mohou motivovat návštěvníky k nákupu.

Originální obsah

Při přemýšlení o vašem obsahu je třeba vzít v úvahu různé aspekty. V první řadě by měl obsah vašim zákazníkům ukázat, proč by od vás měli nakupovat. Měl by také zodpovědět veškeré otázky, které by vaši zákazníci mohli klást v souvislosti s vašimi produkty a s nákupním procesem.

Vaši návštěvníci pravděpodobně nenavštívili jen váš e-shop, ale mohou hledat mnoho produktů na mnoha webových stránkách. Hledají nejlepší nabídky, nejlepší služby, i nejlepší uživatelskou zkušenost. Ukažte jim, proč by si měli vybrat právě vás. Seznamte je s hodnotami a výhodami vaší nabídky a přesvědčte je o tom, že vám mohou důvěřovat.

  • Hodnoty a výhody produktu či vašeho e-shopu mohou mít podobu seznamů s odrážkami, ve kterých můžete svým návštěvníkům sdělit, v čem jste odlišní nebo jedineční.
  • Důvěryhodnost si vybudujete svými zárukami a zásadami. Pokud například nabízíte bezplatné vrácení i po uplynutí 14denní zákonné lhůty, nezapomeňte to uživatelům zdůraznit.
  • K potvrzení kvality vašeho e-shopu slouží i tzv. "sociální důkaz". Může jít o posudky nebo recenze zákazníků, kteří daný produkt nakoupili.

Tip - Při zobrazování recenzí na stránkách produktů se nebojte zahrnout i negativní recenze. Návštěvníci očekávají, že najdou kombinaci obou, a pokud nenajdou obojí, mohou si negativní recenze vyhledat mimo váš web na stránce konkurence a již se k vám nevrátit.

UX - bezproblémová uživatelská zkušenost

UX - bezproblémová uživatelská zkušenost

Pokud můžete odebrat z nákupního procesu jakýkoli krok či kliknutí, udělejte to. To platí zejména pro mobilní zařízení. Čím více akcí nákup produktu vyžaduje a čím déle proces trvá, tím méně je návštěvník motivovaný, což vede ke zhoršení konverzního poměru.

Co nejvíce zákazníkům usnadněte pohyb a orientaci po vašem webu, aby nemuseli například dlouho hledat tlačítko, které je posune dál ke konverzi. Na každé stránce e-shopu by měla být jen jedna hlavní akce, kterou po zákazníkovi chcete, aby udělal. Odkaz či tlačítko na tuto akci by mělo být vizuálně dostatečně nápadné, aby zákazník nemusel přemýšlet, kam má kliknout.

Filtrování produktů

Filtry produktů by měly návštěvníkům co nejvíce usnadnit hledání toho, co chtějí. Je důležité uvědomit si, že filtrování a řazení není to samé a přestože možnost seřazení produktů například podle ceny je také velmi důležitá, není to náhrada za filtrování. Ideální filtrování produktů by se mělo řídit několika doporučeními:

  • Umožněte použití více filtrů najednou, aby návštěvníci mohli najít produkt přesně podle svých požadavků. Návštěvníci, kteří nejsou schopni snadno najít to, co hledají, často opustí e-shop a jdou ke konkurenci.
  • Zajistěte snadné vyhledání filtrů a ještě jednodušší použití. Možnosti filtrování a hledání by měl mít zákazník na očích, aby je nemusel složitě hledat.  Návštěvníci využívající možnosti filtrování jsou často vysoce motivováni k nákupu, proto o ně zbytečně nepřicházejte špatným filtrováním produktů.

Stránka slev a akcí

Pokud na vašem e-shopu nabízíte nějaké slevy či akce, můžete dát jejich seznam na samostatnou stránku, kde si je bude moci zákazník prohlédnout všechny najednou. Stránka se slevami může návštěvníky přimět utratit více, než kolik původně zamýšleli, nebo dokonce přesvědčit k nákupu návštěvníky, kteří kupovat vůbec neplánovali.

Související produkty

Další způsob, jak pomoci průměrné hodnotě objednávky, jsou nabídky souvisejících produktů. U každého produktu můžete automaticky zobrazit seznam souvisejících produktů. Například při nákupu tiskárny doporučíte papír a tonery, při nákupu kalhot doporučíte opasek a podobně.

Košík a pokladna

Ne každý návštěvník je připraven nakupovat okamžitě. Proto by váš nákupní košík měl mít schopnost pamatovat si věci, které do nich uživatel vložil, aby se k nim později mohl vrátit a nákup dokončit.

Tip - Pokud to pro vaše e-shopové řešení není možné, zkuste nabídnout možnost „uložit košík“, kde mohou návštěvníci zadat svůj e-mail, na který jim bude zaslán obsah košíku, aby se k němu mohli později vrátit.

Nákup bez registrace

Nikdy nenuťte návštěvníky, aby si museli vytvořit účet. Mnoho návštěvníků nebude ochotných si účet vytvořit a raději se vzdají nákupu, což v nich navíc vyvolá negativní dojem z vašeho e-shopu.

Jednostránková pokladna

Odeberte všechny zbytečné kroky ze stránky pokladny. Ideální je, pokud se celá platba odehraje na jediné stránce. Pokud musí návštěvník zadávat adresu, způsob dopravy, platbu atd. na několika samostatných stránkách, může jej to na poslední chvíli odradit od dokončení nákupu. A to rozhodně nechcete, pokud jste jej pracně dostali až sem. Pokud má vaše pokladna více kroků, zvažte alespoň zobrazení indikátoru průběhu. Vizuální označení toho, kde se v průběhu platby právě nacházejí a kolik kroků jim zbývá, dodá vašim zákazníkům jistotu a sníží počet opuštění košíku.

Optimalizace CRO vám umožní rychle a levně zvednout konverzní poměr vašeho e-shopu. I malé změny tak mohou mít velký pozitivní dopad na váš zisk.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333