duben
Které z novinek ve světě PPC a online marketingu by vám během dubna 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Instagram spustil API pro snazší správu partnerství s tvůrci

Instagram se snaží propojovat firmy s nejlepšími influencery a dávat oběma stranám stále nové příležitosti pro tvorbu značkového obsahu. Nyní proto umožní využívat data z Creator Marketplace prostřednictvím platforem třetích stran. Instagram rozšiřuje přístup k rozhraní API, aby firmy mohly instagramovým tvůrcům jednodušeji posílat přímé zprávy (DM) a žádosti o spolupráci. Nově je mohou kontaktovat přímo ze svých stávajících platforem, a nespoléhat tak na tradiční proces v Creator Marketplace.

Za pět let narostly hromadné e-maily o třetinu

Hromadné e-maily jsou na vzestupu. Podle Seznamu se jejich počet zvýšil za posledních pět let o 32 %. Zatímco v minulých dekádách sloužil e-mail spíše k běžné one-to-one komunikaci, dnes se z něj stává účinný marketingový nástroj. Potvrzují to nejnovější data společností Ecomail a Seznam.cz. Jen podle Seznamu došlo za posledních pět let k nárůstu hromadných e-mailů o 32 %. Ačkoliv klasická korespondence v rámci běžné e-mailové komunikace stále klesá, marketingovým sdělením se daří o poznání lépe. Viditelné je to pak zejména v delším časovém horizontu. Zatímco v roce 2017 dorazilo do složky Hromadné 9,6 miliardy e-mailů, v minulém roce už to bylo 12,6 miliard.

Chyba reklamních systémů Facebooku způsobila výrazné překročení výdajů na mnoha účtech

V neděli 23.4. ráno objevila řada inzerentů na svém reklamním účtu na Facebooku výrazné překročení výdajů. Zapříčinila to chyba systému doručování reklamy. Někteří inzerenti hlásili nárůst CPM o 200 až 500 % oproti předchozímu dni. Chyba zjevně ovlivnila také všechny ukazatele výkonu reklamy. Inzerenti rovněž hlásili, že jejich reklamní sady výrazně překračují nastavené denní rozpočty, aniž by bylo možné škodám jakýmkoliv způsobem zabránit. Meta problém uznala během několika hodin po obdržení hlášení a rychle se pustila do oprav. Ujistila přitom reklamní partnery, že vzniklé škody jim vykompenzuje v podobě kreditů.

Les Binet: Brandová reklama je v online světě ještě důležitější

Online prostředí podporuje svou podstatou krátkodobé výkonnostní kampaně, proto by se měla většina rozpočtu pro online komunikaci soustředit na brandové kampaně, řekl v Praze na setkání OmniConnect Les Binet, expert na marketingovou efektivitu Les Binet, který se na nedávném setkání OmniConnect představil pražskému publiku. Prohlásil, že poměr brandové komunikace a aktivací v současném digitálním prostředí by se měl zvýšit na 70 procent ve prospěch brandové komunikace.

Meta upravuje hlasitost zvuku v Reels

Videa Reels se potýkají s nekonzistentní hlasitostí zvuku. Zatímco u jednoho neslyšíte skoro nic, další video je příliš hlasité. Meta nyní tuto „závadu“ napravuje, aby podpořila záměr tvůrce a zlepšila divácký zážitek. Jak sama Meta tvrdí, při stovkách milionů nahrávek denně na Facebooku a Instagramu dostává zvukové stopy s úrovní hlasitosti od ticha až po plnou hlasitost a vše mezi tím. To může být nepříjemné nejen pro uživatele, kteří videa sledují, ale také pro samotné tvůrce, protože se tím snižuje dojem z jejich videí.

Marketéři musí být zvědaví a chtít se učit novým věcem

V záplavě trendů a technologických vychytávek není možné, aby lidé pracující v marketingu ustrnuli ve vývoji. Vzdělávání marketérů je věc, která by neměla být opomíjena. V současně době, kdy se trh díky technologickému pokroku neustále rychle mění, to platí dvojnásob. Lidé pracující v marketingu by tak měli zůstat zvědaví po celou dobu svého pracovního působení a chtít se učit novým věcem, aby je technologie a trendy nepřerostly a drželi s nimi krok. 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp