E-mailing je více než jen reklama, je to služba zákazníkům

16.9.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Vytvořte z e-mailingu zdroj kvalitních informací pro vaše odběratele. Vyděláte na tom mnohem více než se zasíláním nevyžádané reklamy.

Pište e-maily, které se budou adresátům líbitCílem e-mailingu není oslovit co největší počet zákazníků a doufat, že se mezi nimi nachází skupina lidí, kterou naše reklama zaujme. Takový přístup je nejen obtěžující, ale také velice neefektivní. Vaším cílem by měla být relevantní komunikace přinášející přidanou hodnotu, pokaždé když odešlete e-mail. Pokud budete posílat nerelevantní e-maily lidem, kterým to nejen nic nepřináší, ale vaše zprávy je navíc ještě obtěžují, budou vaše maily v lepším případě končit nepřečtené ve složce s nevyžádanou poštou, v tom horším dostanete pokutu od ÚOOU.

 

Jaký je hlavní úkol e-mailového marketingu?

 

Hlavním úkolem e-mail marketingu je sloužit zákazníkům a rozvíjet příběh vaší značky. Někdo má možná takový názor, že jeho cílem je prodat co nejvíce zboží nebo dosáhnout splnění cílových KPI. Měli byste si však spíše říci:

„Mám odpovědnost vůči lidem, kteří mi svěřili jejich e-mailové adresy, a poskytli mi tím možnost s nimi komunikovat prostřednictvím schránky, kterou několikrát denně kontrolují.“

Je jasné, že závazek přinášet zákazníkům přidanou hodnotu v každém mailu, dávat jim najevo, že si jich vážíte, a navíc ještě propagovat své produkty není vůbec jednoduchý úkol.

 

Žijeme v době, která by se mohla nazývat dobou zákaznickou

 

Zákazníci očekávají konzistentní a vysoce hodnotné zážitky a zkušenosti bez ohledu na marketingový kanál, tradiční marketingové kampaně však samy o sobě nejsou tyto požadavky schopny uspokojivě naplnit.

Úkolem úspěšného e-mail marketingu, ze kterého profituje jak adresát, tak odesilatel, je sladit vysoce personalizovanou odchozí komunikaci s příchozími požadavky zákazníků v průběhu celého jejich zákaznického životního cyklu.

Stručně řečeno, měli byste být schopni oslovit zákazníka v ideálním momentě, kdy vaše služby nejvíc potřebuje.

Abyste tohoto cíle byli schopni dosáhnout, musíte pečlivě měřit, analyzovat a vyhodnocovat dosavadní průběh marketingových kampaní, abyste dokázali vyvinout nejlepší strategii, která osloví vaše potenciální zákazníky.

 

Jak nabídnout zákazníkům odpovídající hodnotu

 

Existuje několik způsobů, jak můžete vašim zákazníkům nabídnout odpovídající hodnotu, bez rizika, že se něco pokazí:

Obchodníci by měli využít veškerých dostupných prostředků a technologií ke službě svým odběratelům, zákazníkům a fanouškům.

Jednoduše řečeno, znamená to, že byste měli nejprve myslet na své zákazníky, a teprve potom na vaše marketingové cíle. Ve vaší marketingové strategii byste si měli zodpovědět následující otázku: „Co děláme proto, abychom zákazníkům pomohli vybrat si náš produkt?“

Řada podnikatelů používá přístup: „Budeme zákazníka bombardovat reklamou až k smrti, dokud si něco nekoupí.“ To je ovšem přístup, který možná fungoval před lety, ale v dnešní době již v žádném případě neobstojí.

Správná odpověď zní: „Jaký má zákazník problém a jak mu jej můžeme pomoci vyřešit?“

Nastavení e-mailingu v programu Mailchimp

 

Použijte technologie, které máte k dispozici

 

V současnosti se rozšiřují možnosti technologií, pomocí kterých můžete svými marketingovými kampaněmi oslovit potenciální zákazníky. Můžete o svých respondentech získávat informace, na základě kterých je můžete rozdělovat do různých publik, která pak oslovíte cílenými kampaněmi. Díky tomu budete schopni vytvářet a odesílat mnohem relevantnější zprávy.

 

Snažte se zákazníkům vždy vyjít vstříc

 

Neustále se jako zákazníci setkáváme s přístupem, kdy prodejce dostane své peníze a od této chvíle se o zákazníka již nezajímá. Jakékoli pozdější dotazy ignoruje, a v případě, že má zákazník se zakoupeným zbožím problémy, vyhýbá se možné reklamaci zuby nehty. Tímto způsobem si ale tito obchodníci pod sebou sami podřezávají větev. Zákazník, kterého dokážete uspokojit i následnou poprodejní péčí a podporou, velmi často nakoupí opakovaně, aniž byste za jeho získání museli platit PPC nebo e-mailingové platformě. Stačí být jen na zákazníky trochu milý.

Pokud však zákazníka něčím naštvete, příště už nakoupí u konkurence, což v dnešní době, kdy nabídka téměř ve všech oborech převyšuje poptávku, není nic těžkého.

 

Neustále se vzdělávejte v oboru marketingu

 

Online marketing je velmi proměnlivé prostředí, a co platilo loni, dnes už nemusí. Měli byste proto neustále sledovat novinky a trendy v oboru. Používejte sociální sítě jako Facebook, Twitter nebo Linkedin jako zdroj kontaktů a informací o nových postupech a metodách, které vám pomohou lépe oslovit vaše zákazníky a zvýšit vaše zisky.

Alespoň hodinu týdně byste se měli věnovat informacím o marketingových novinkách, přečíst si marketingové blogy a komentáře, poslouchat podcasty a webináře nebo se účastnit různých workshopů a akcí. Zaměřte se na nové postupy, které můžete vyzkoušet, a sledujte své výsledky. Tím přinesete větší hodnotu vašim zákazníkům, protože čím více informací máte, tím lépe můžete komunikovat s lidmi, kteří vám svěřili své e-mailové adresy.

"Pokud nebudete inovovat své strategie a hledat nové směry rozvoje, ostatní konkurenti vás velmi rychle předběhnou."

 

Závěr

 

Nejlepší online marketéři se neustále snaží zlepšovat ve výše zmíněných přístupech, aby dokázali lépe využít množství příležitostí, které se v online marketingu nacházejí. Neustále se snaží učit se novým věcem, sledují nejnovější trendy a snaží se nabízet zákazníkům co největší přidanou hodnotu. Dokážete-li následovat jejich příkladu, získáte spokojené zákazníky a vaše firma poroste.

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333