Merchant
Nedávno byl spuštěn Google New Merchant Experience (NMX). Přinášíme přehled změn ve firemním profilu Google a návod, jak si na ně zvyknout.

Na konci roku 2022 bylo spuštěno nové editační prostředí pro firemní profily Google. Ačkoli první pocity nebyly úplně pozitivní, postupně si na nové změny začínáme zvykat. Co se tedy změnilo? Správce firemních profilů Google je tu stále, ale zmizela možnost upravovat výpis v rozhraní. Uživatelé již nemají přístup ke starým ovládacím panelům a jsou nyní násilně převedeni do NMX neboli New Merchant Experience, kde se úpravy GBP provádějí přímo v SERP. Jedná se o rozsáhlou změnu, ze které nejsou nadšeni ani majitelé firem, ani SEO konzultanti.

Co je to Google NMX?

NMX neboli New Merchant Experience odstraňuje ovládací panel firemního profilu Google a umožňuje správcům profilů přistupovat k informacím o profilu a upravovat je přímo v SERP.

Úpravy v rámci SERPu sice nejsou novinkou, ale odstranění starého panelu business.google.com ano. Od nynějška budou muset správci profilů upravovat informace o výpisu, kontrolovat výkon a spravovat informace o firemním profilu Google přímo v SERPu. To ovlivní zejména SEO konzultanty, a správce webů, kteří se snaží oslovit zákazníky prostřednictvím lokálního SEO.

Co je to lokální SEO?

Lokální SEO (Search Engine Optimization) je proces optimalizace webových stránek pro lepší umístění v organických výsledcích vyhledávačů pro určitou lokaci. Jeho cílem je zlepšit viditelnost a nalezitelnost firem v online prostředí pro uživatele hledající specifické produkty nebo služby v určité oblasti.

Lokální SEO se zaměřuje na optimalizaci obsahu webových stránek, použití klíčových slov a frází relevantních pro specifickou oblast, vytváření kvalitních zpětných odkazů z lokálních stránek a adresářů, vytváření a optimalizaci záznamů v mapových aplikacích a lokálních adresářích, a mnoho dalších faktorů.

Lokální SEO je důležitý pro malé a střední podniky, které chtějí zlepšit svou online viditelnost v místě, kde působí, a získat více kvalitních návštěvníků a zákazníků.

Co se změnilo při přechodu na Google NMX?

Uživatelé zaznamenají velké změny mezi svými ovládacími panely firemních profilů Google a New Merchant Experience. Nejdramatičtější změnou je ztráta možnosti pracovat v rámci ovládacího panelu. Historicky byla většina věcí v obchodním profilu Google přístupná prostřednictvím ovládacího panelu GBP a některé byly k dispozici prostřednictvím NMX v rámci SERP. To už nyní neplatí.

Zde je přehled změn:

  • Firemní profily Google lze nyní upravovat pouze v rámci SERP. Přístrojový panel již není k dispozici.
  • Přehledy fotografií již nejsou k dispozici. Tyto údaje byly často kritizovány za nepřesnost a nespolehlivost. Vyhlídka na lepší údaje o fotografiích v budoucnu vzbuzuje u uživatelů naději.
  • Metriky "jak zákazníci vyhledávají vaši firmu" již nejsou k dispozici.
  • Informace o poloze (když se zákazníci ptají na cestu k podniku) jsou také pryč. NMX místo toho zobrazuje požadavky na směrování v průběhu času.
  • Ovládací panel nemusíte využívat ani v případě, že spravujete více profilů. Ke všem profilům přistupujete přes SERP a ten vám zobrazí všechny profily, které spravujete.
  • "Příspěvky" Google v ovládacím panelu jsou nyní v NMX označeny jako "aktualizace".
  • Uživatelé profilu jsou nyní označováni jako "správci".
  • Značkové vyhledávání se v analytice značky (a konkurence, která se zobrazuje v SERPu) prudce zvyšuje kvůli nutnosti provádět značkové vyhledávání, aby se otevřel ovládací panel.

Výhody NMX

I přesto, že výzkumy ukazují, že více než 83 % uživatelů považuje NMX za obtížně ovladatelný, New Merchant Experience má i svá pozitiva.

  • Po prozkoumání rozvržení a funkcí uživatelé zjistí, že mají stále přístup k většině funkcí, které poskytoval starý ovládací panel.
  • Malým podnikům a SEO správcům, kteří nejsou agenturou, odpadá díky práci v rámci SERPu jeden krok, protože nemusejí přecházet na samostatnou adresu URL, aby se dostali ke svému ovládacímu panelu.
  • Zatímco SEO specialistům se to asi líbit nebude, běžného uživatele tato změna pravděpodobně nerozhodí.
  • Některé funkce jsou přístupnější než v dřívějším ovládacím panelu, takže je běžný uživatel snáze najde a využije.
  • Změna struktury menu na viditelnější uspořádání ikon podporuje majitele firem, aby v NMX trávili více času, což je pravděpodobně cílem společnosti Google.

Tipy, jak co nejlépe využít svůj firemní profil Google prostřednictvím NMX

  • Staré rozhraní se nevrátí, takže čím rychleji si zvykneme na práci v rámci NMX, tím lépe. Zde je několik tipů, jak z New Merchant Experience vytěžit maximum.
  • Nejrychlejší způsob, jak si nový nástroj užít, je pochopit, jak funguje, a sžít se s ním. Nejrychlejší způsob, jak si NMX pohodlně osvojit, je naskočit do něj a používat ho.
  • Podívejte se na funkce, které Google dává uživatelům do popředí, protože je považuje za nejdůležitější.
  • Reklamy jsou na prvním místě tohoto seznamu, ale převaha možnosti žádosti o recenzi, otázek a odpovědí, produktů a služeb může naznačovat, čemu bude Google brzy dávat přednost.

Pokračujte v dodržování osvědčených postupů lokálního SEO

Pochopení lokálního SEO a odpovídající optimalizace firemního profilu Google bude i nadále způsobem, jak růst, udržovat pozice a zvyšovat zisk.

Rozšiřte možnosti reportování

Některé přehledy, na které jsme si zvykli, možná zmizely, ale pokud umíte pracovat s daty, existují možnosti, jak si vytvořit fantastické reporty na míru.

Zaměřte se na recenze

Uživatelé i Google bedlivě sledují recenze. Až 96 % uživatelů se při rozhodování o nákupu spoléhá na recenze a 70 % z nich se nejvíce obrací na recenze Google. Požádejte proto své zákazníky o recenze. Reagujte na všechny recenze - dobré, špatné i neutrální. Když vyřešíte problém z negativní recenze, požádejte recenzenta, aby svou recenzi aktualizoval. Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp