Jak správně měřit konverze v Google Ads
Zjistěte, co si počít, pokud vaše statistiky v Google Ads neměří konverze správně, nebo je neměří vůbec.

Jelikož za každé kliknutí na vaši PPC reklamu musíte zaplatit určitou částku, je velmi důležité, aby návštěvníci, kteří přijdou pomocí PPC reklamy na váš web, také nakupovali. Pokud zjistíte, že některá z reklam, nebo některé z klíčových slov nepřináší dostatek konverzí, je třeba je z reklamní kampaně odstranit, aby zbytečně nespotřebovávaly rozpočet reklamám, které přivádějí platící zákazníky. Proto je pro úspěch PPC kampaně nezbytné pečlivě měřit a vyhodnocovat jednotlivé konverze.

Jak funguje sledování konverzí

Sledování konverzí je funkce v Google Ads, která sleduje, jaké smysluplné akce návštěvníci na vašem webu nebo vstupní stránce dokončili. To vám pomůže lépe pochopit efektivitu a také návratnost investic do vašeho marketingového úsilí. Bez spolehlivého měření konverzí netušíte, jestli peníze vložené do reklam skutečně přispívají k úspěchu vašeho podnikání.

Jak správně nastavit sledování konverzí v Google Ads

I když existuje mnoho typů konverzních akcí, z nichž si můžete vybrat, proces nastavení je v podstatě všude stejný. Stručně řečeno, Google vygeneruje kousek kódu HTML, který vložíte do stránky na vašem webu, kterou zákazníci navštíví bezprostředně po dokončení konverze (například na stránku s potvrzením objednávky nebo poděkováním).

  • Chcete-li začít, klikněte v Google Ads na sekci Nástroje a v rozevírací nabídce vyberte v části Měření možnost Konverze, čímž se zobrazí sekce konverzních akcí, kde kliknutím na modré tlačítko + vytvoříte první konverzi.
  • Budete vyzváni k vyplnění formuláře, který vám pomůže v Google Ads vygenerovat příslušný HTML kód, který poté stačí vložit přímo do webové stránky.
  • Konverzi pojmenujte, například "Objednávka produktu", pokud chcete sledovat, kolikrát návštěvníci učinili objednávku.

Poté vyberete zdroj konverze z několika variant:

  • Webová stránka: Pokud chcete, aby zákazníci dokončili nějakou akci na vaší webové stránce, například online nákup, odeslání kontaktního formuláře nebo návštěvu stránky.
  • Volání: V případě, že chcete, aby zákazníci zavolali na vaše telefonní číslo z mobilního zařízení.
  • Stažení aplikace: Pokud chcete, aby si zákazníci stáhli vaši aplikaci.
  • Import: Pokud chcete importovat vlastní off-line konverzi od poskytovatele třetí strany.

Jak sledovat konverze v Google Ads

Jakmile budete mít konverze nastavené, začnou se vám ve statistikách Google Ads objevovat data o uskutečněných konverzích. Jaké údaje z nich můžeme zjistit?

  • Konverze: Započítá se pokaždé, když z jednoho kliknutí na reklamu získáte konverzi. Pomocí tohoto čísla můžete přibližně určit počet nových zákazníků, které získáváte.
  • Náklady na konverzi: Zobrazuje vaše náklady (kolik jste utratili za prokliky) vydělené celkovým počtem konverzí. To vám pomůže změřit návratnost investic (ROI). V ideálním případě byste měli za prokliky utratit méně, než kolik vyděláte na konverzích. Tato metrika je také běžně známá jako Cost Per Acquisition nebo Cost Per Action (CPA).
  • Konverzní poměr: Ukazuje procento kliknutí, která vedla ke konverzím. Čím vyšší je procento, tím efektivněji reklamy nebo klíčová slova fungují.
  • Konverze ze zobrazení: Ukazuje, kolikrát si zákazník prohlédl vaši reklamu, ale i když na ni nekliknul, později provedl konverzi.

Konverze z PPC reklamy

Pomoc, moje sledování konverzí v Google Ads nefunguje!

Nepropadejte panice a pojďte se podívat na několik příkladů problémů, kvůli kterým mají někteří inzerenti s nastavením měření konverzí potíže.

Nevíte, co máte sledovat

Ne vždy je pro firmu důležité sledovat běžné transakce jako nákupy a podobně. Pokud si nejste jisti, jaké akce byste měli sledovat jako smysluplné konverze, měli byste si nejdříve projít cestu vašeho typického zákazníka. Pokud máte delší prodejní cyklus nebo obecně složitější produkt či službu, pak váš ideální zákazník pravděpodobně nebude konvertovat hned poté, co váš web poprvé navštíví prostřednictvím reklamy. Některé konverze může zákazník také dokončit off-line, například prostřednictvím telefonátu. V takovém případě je vhodné za konverzi zvolit něco jiného, co lze změřit.

Možná budete muset být kreativní a poskytnout potenciálním klientům věci, které mohou udělat. Ne vždy se to může přímo rovnat něčemu, co vám hned vydělá peníze. Tyto akce však pomáhají posunout vaše potenciální zákazníky dále ve vašem marketingovém trychtýři, kde se nakonec promění v platící zákazníky. Můžete měřit například stažení prospektu, přihlášení k odběru newsletteru, zhlédnutí videa, zapojení do chatu, zobrazení stránky a mnoho dalšího.

Buďte kreativní v tom, co chcete sledovat, protože čím více způsobů, jak identifikovat akce zákazníka v každém kroku jeho cesty, tím lépe!

Nemáte žádné konverze nebo jich máte velmi málo

Pokud zjistíte, že ačkoli si myslíte, že máte měření konverzí nastaveno dobře, přesto se žádné konverze neobjevují, zachovejte klid a postupujte podle těchto tří kroků:

Zjistěte, zdali nějaké konverze vůbec přicházejí. Pokud vidíte, že vaše konverze jsou nízké, je snadné si myslet, že za to může špatně nastavené sledování, ale může to být také tím, že lidé zkrátka nekonvertují. Vyzkoušejte konverzní akci sami. Pokud se konverze v záznamu objeví, můžete špatně nastavené měření vyloučit.

V takovém případě si zkuste prohlédnout historii změn a překontrolovat všechny úpravy, které jste na účtu provedli, a které mohly způsobit pokles výkonu. Položte si tyto typy otázek:

  • Byly sníženy rozpočty nebo nabídky?
  • Mají moje klíčová slova nižší objem vyhledávání, což znamená, že jsou možná méně populární?
  • Měl jsem v tomto ročním období historicky nižší aktivitu i loni?

Vyzkoušejte doplněk prohlížeče Google Tag Assistant

Google poskytuje inzerentům praktický nástroj pro kontrolu tagů na konverzních stránkách. Google Tag Assistant je doplněk, který si můžete stáhnout a nainstalovat do prohlížeče, a který bude provádět testy na jakékoli stránce, kterou v prohlížeči zobrazíte. Ukáže vám, zda jsou vaše tagy nastaveny správně, nebo zda jsou případně duplicitní, a barevně označí tagy, aby vám sdělil, zda s nimi nejsou nějaké problémy. Poskytne vám také kód tagu, abyste jej mohli zkontrolovat.

Křížová kontrola pomocí záložního sledování

Konverze nemusíte sledovat pouze v Google Ads. Pro kontrolu je možné použít i jiné systémy, například prostřednictvím Google Analytics, statistik CRM nebo ručního sledování příchozích konverzí na vaší straně.

Pokud máte vlastní záložní způsob sledování konverzí, pak nejenže se vaše data neztratí, pokud se objeví problémy se sledováním, ale budete moci křížově zkontrolovat, zda jsou vaše data v Google Ads správná nebo ne.

Nyní můžete využívat výhod sledování konverzí v Google Ads

Měření konverzí může vypadat na první pohled velmi složitě. Nemusíte však být odborník, abyste dokázali vyřešit, co nízký počet konverzí ve statistikách Google Ads znamená a jestli je chyba na vaší straně. Pokud se tedy do případných problémů pustíte po hlavě a pak je budete metodicky rozplétat, zjistíte, že většinou dokážete problém vyřešit nebo přijít s řešením, které vám umožní pokračovat ve vaší PPC kampani.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp