Jak vytvořit seznam adresátů pro e-mailing
E-mailing je levný a vysoce účinný způsob, jak zvýšit počet objednávek na vašem webu.

Pokud začínáte s online podnikáním, pravděpodobně již víte, že vytvořením webu vaše práce zdaleka nekončí. Naopak, nyní máte před sebou pravděpodobně tu nejtěžší část - přilákat návštěvníky. Jedním z nejúčinnějších způsobů, jak toho dosáhnout, je e-mailing. E-maily čte většina lidí denně, takže se před vámi otevírá široká škála možností, jak oslovit ty správné lidi a přesvědčit je, aby se stali vašimi zákazníky.

E-mail je stále jedním z nejlepších způsobů, jak oslovit zákazníky online, zejména pokud jste malá firma. A poskytuje nejlepší návratnost investic ze všech marketingových kanálů.

Nejdůležitější věcí, kterou budete pro úspěšný e-mailing potřebovat, je pochopitelně databáze e-mailových adres. Předem rovnou zapomeňte na to, že si někde na internetu koupíte "databázi prověřených e-mailů". Takhle jednoduše to nefunguje a zprávy odeslané na koupené e-maily skončí v lepším případě v nevyžádané poště, v tom horším vám vynesou pokutu od ÚOOÚ.

Databázi e-mailových kontaktů si budete muset vybudovat sami hezky od začátku.

Nebojte se, získat rozsáhlý seznam odběratelů nemusí trvat roky. V tomto článku si ukážeme, jak pomocí několika snadných kroků můžete svůj seznam e-mailů rychle rozšířit.

5 kroků k vytvoření seznamu e-mailů od nuly

  1. Získejte nástroj pro e-mailový marketing.
  2. Vytvořte nabídku, kterou můžete vyměnit za e-mailové adresy.
  3. Vytvořte cílovou stránku, vyskakovací okno nebo lištu pro sbírání e-mailů.
  4. Inzerujte svou nabídku s e-mailem.
  5. Začněte na adresy ve svém seznamu odesílat pravidelný e-mailový newsletter.

Získejte nástroj pro e-mailový marketing

Než začnete vytvářet svůj seznam kontaktů, budete si muset pořídit některý z online nástrojů pro e-mailový marketing, jako jsou Smart Emailing, GetResponse, Aweber nebo Mailchimp. Jedná se o jedny z nejpopulárnějších softwarů nejen pro vytváření a odesílání e-mailů vašim zákazníkům, ale také pro shromažďování a organizaci vašeho seznamu e-mailů. Počáteční náklady na tyto nástroje jsou velmi nízké - a všechny nabízejí bezplatné plány nebo zkušební verze, které vám usnadní začátek.

Každá z těchto platforem se mírně liší, takže se nejprve důkladně seznamte s jejím ovládáním. Zjistíte, že mezi hlavní funkce e-mailingových programů patří:

  • Vytváření seznamů e-mailů - e-maily, které shromažďujete, můžete uspořádat do skupin zvaných „seznamy“. Seznamy jsou velice důležité, jelikož díky nim můžete posílat různým skupinám lidí odlišné e-mailové kampaně, šité na míru jejich potřebám a vkusu.
  • Možnost importovat jakékoli již existující kontakty - pokud již máte nějaké e-maily, například kontakty od vašich stávajících zákazníků, můžete je přidat do nové databáze. Import je možné provést i hromadně pomocí tabulky. Ujistěte se však, že tito lidé projevili výslovný souhlas s přijímáním vašich e-mailů. V opačném případě byste se mohli dostat do konfliktu se zákonem o ochraně osobních údajů.
  • Vytvoření e-mailové šablony - pomocí nástrojů pro e-mailový marketing můžete kromě uspořádání vašeho seznamu i automaticky odesílat e-maily. Můžete si podrobně nastavit šablonu, jak budou vaše e-maily vypadat, aby odpovídaly designu vaší firmy.

nástroj pro e-mailový marketing

Vytvořte nabídku, kterou můžete vyměnit za e-mailové adresy

Nyní, když máte nástroj pro shromažďování e-mailových adres, je dalším krokem zjistit, jak přesvědčit potenciální zákazníky, aby vám své e-mailové adresy poskytli.

E-mailová adresa je totiž poměrně citlivý osobní údaj a většina lidí vám ji jen tak nesvěří.

Pokud chcete adresu získat, musí mít potenciální zákazník dostatečný důvod, aby vám ji poskytl. Musíte mu tudíž nabídnout něco opravdu cenného, co mu bude stát za to.

Této odměně se říká "lead magnet" a nejčastěji se jedná o kupón na slevu nebo zajímavý e-book.

Klíčem je, že to musí být něco, co vaše publikum bude považovat za vysoce užitečné a zároveň by to mělo úzce souviset se sortimentem, který nabízíte.

Pokud například provozujete internetový obchod se zdravou výživou a potravinovými doplňky, můžete vytvořit bezplatný e-book na téma diety na hubnutí, popřípadě nyní v době pandemie na téma "Tipy a triky, jak se udržet v kondici i během nuceného pobytu doma".

Dalším způsobem, jak získat od návštěvníků e-mailovou adresu, je soutěž. Uspořádejte na stránkách soutěž, jejímž tématem bude například zodpovězení jednoduché otázky. Cenou může být například oblíbený produkt z vašeho sortimentu.

Lidé milují věci zdarma a za šanci vyhrát něco hodnotného vám e-mailovou adresu rádi svěří.

Vytvořte vstupní stránku, vyskakovací okno nebo lištu pro sbírání e-mailů

Abyste mohli začít shromažďovat e-maily pro svůj seznam, budete muset vytvořit vstupní stránku nebo vyskakovací okno, na kterých zobrazíte svou nabídku a požádáte zákazníky, aby zadali své kontaktní údaje. Můžete také umístit svou nabídku na stránky sociálních sítí, (například Facebook), kde můžete použít i speciální formát PPC reklamy  (Facebook reklamy pro potenciální zákazníky), který vám se získáváním odběratelů pomůže.

Své potenciální odběratele byste měli předem informovat, jak často od vás budou dostávat e-maily a na jaký typ obsahu se mohou těšit.

Nakonec propojte formulář na získávání adres se svou platformou pro e-mailový marketing a poté jej otestujte, abyste se ujistili, že vše funguje tak, jak má.

Pokud budete chtít zasílat e-maily i lidem, kteří se registrovali za jiným účelem než je členství v e-mailovém newsletteru (například lidé, kteří si od vás něco koupili), ujistěte se, že od nich máte výslovný souhlas se zasíláním mailů.

Propagujte svou nabídku

Dalším krokem je přivést k vaší nabídce návštěvníky. Existuje několik různých způsobů, jak toho dosáhnout.

  • Můžete například vaši nabídku zobrazovat ve vyskakovacím okně, které se zobrazí, jakmile se návštěvník rozhodne opustit váš web.
  • Vaši nabídku můžete trvale zobrazovat například v liště, která je "přilepena" na spodku vaší stránky, takže ji návštěvníci mají neustále na očích.
  • Nabízejte možnost registrovat se do newsletteru na stránkách vašeho blogu a na sociálních sítích.
  • Použijte PPC reklamu. Pokud jste teprve na začátku a vaše stránky ještě nemají žádnou návštěvnost, použijte k propagaci svého newsletteru placenou reklamu ve vyhledávačích či na sociálních sítích. Jak bylo zmíněno výše, Facebook nabízí speciální formát reklamy, který je pro tento účel jako stvořený. Sice vás to bude stát ze začátku nějaké peníze, ale vložené prostředky se vám s vysokou pravděpodobností bohatě vrátí.

e-mailing

Začněte posílat pravidelné e-maily svým odběratelům

Jakmile začnete získávat první odběratele, začněte jim zasílat svůj pravidelný e-mailový newsletter.  Nezapomeňte jim poslat automatický e-mail ihned po registraci, ve kterém je přivítáte, poděkujete jim za registraci a připomenete jim, kdo jste, co děláte a jak jim vaše e-maily budou prospěšné. E-mailový marketing není o tom, okamžitě adresáty zavalit obchodními nabídkami. Minimálně tři čtvrtiny obsahu, který budete svým odběratelům pravidelně posílat, by měl být vysoce kvalitní a přinášet přidanou hodnotu ve formě užitečných a unikátních informací, které mají potenciál zlepšit uživatelův život. Pomalu navazujte vztahy se svými uživateli, budujte vzájemnou důvěru a snažte se pomoci vyřešit problémy vašich odběratelů pomocí vašich produktů.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp