Facebook kampaň
Facebook je jedna z největších sociálních sítí současnosti. Využijte toho a najděte zde své nové zákazníky.

Většina podnikatelů, kteří se snaží propagovat svůj byznys online, začíná se svým profilem na Facebooku. Je to přirozené – Facebook profil má téměř každý a většina lidí, kteří se mohou stát vašimi zákazníky, se na Facebooku pravidelně pohybuje. Ovšem možná by bylo lepší namísto osobního profilu využít firemní stránku, která je nejen k tomuto typu propagace určena, ale navíc nabízí i některé výkonné marketingové nástroje, které vám mohou propagaci na Facebooku výrazně usnadnit.

Jaký je rozdíl mezi profilem a stránkou na Facebooku?

Profil na Facebooku je místo, kde o sobě jednotlivci mohou sdílet informace. Pokud máte profil na Facebooku, můžete zde přidávat obsah, jako jsou fotografie, vaše zájmy či podobné informace a sdílet je s rodinou, přáteli či známými, kteří mají také své profily na Facebooku. Profil na Facebooku je skvělý způsob, jak zůstat ve spojení s přáteli a rodinou online a sdílet s nimi aktuální informace.

Stránka na Facebooku je oproti tomu určena pro firmy, tvůrce, veřejně činné osoby, neziskové organizace nebo značky. Stránku berte jako způsob, jak se spojit se svými příznivci nebo zákazníky. Stránky na Facebooku jsou také vybaveny funkcemi, jako jsou statistiky, reklamy, monetizace a mnohé další. Tyto funkce jsou důvodem, proč je stránka lepší než profil, pokud propagujete svou firmu nebo doufáte, že zpeněžíte svůj obsah na Facebooku.

Mohu svůj stávající profil na Facebooku převést na stránku?

V minulosti Facebook umožňoval uživatelům převést svůj profil na stránku tak, že jednoduše vygeneroval stránku na základě již poskytnutých informací a převedl přátele profilu na fanoušky stránky.

Tato možnost však již bohužel není k dispozici.

Místo toho je třeba vytvořit na Facebooku novou stránku pro vaši firmu od začátku. Ale nezoufejte – je to jednodušší, než se zdá. Abyste mohli spravovat stránku na Facebooku, musíte mít profil na Facebooku.

Jak vytvořit stránku na Facebooku pro svou firmu?

Vytvoření stránky na Facebooku je naštěstí poměrně jednoduché. Chcete-li ji vytvořit, postupujte podle následujících kroků:

  • Přejděte na stránku facebook.com/pages/create - Zde budete vyzváni k zadání základních informací o vaší stránce jako např:
  • Jak chcete, aby se stránka jmenovala? Pokud ji vytváříte pro svou firmu, držte se názvu své firmy, aby vás zákazníci snadno našli. Pokud ji vytváříte jako umělec, tvůrce obsahu nebo veřejná osoba, použijte své jméno.
  • Jaká kategorie nejlépe vystihuje vaši stránku? Facebook má rozsáhlý adresář kategorií, takže jednoduše začněte psát klíčové slovo (slova), které nejlépe vystihuje vaši firmu nebo značku, a z rozbalovací nabídky vyberte nejvhodnější volbu (volby). Facebook umožňuje zvolit až tři kategorie pro vaši stránku.
  • Popis vaší stránky na Facebooku. Může to být popis vaší firmy: „Nejlepší marketingová agentura v ČR" nebo krátký popis toho, co děláte: "Získáme pro vaši firmu tisíce platících zákazníků z vyhledávačů a sociálních sítí“. Limit je 255 znaků, takže buďte struční a výstižní.

Mějte na paměti, že Facebook umožňuje vytvořit stránku pro organizaci, firmu, značku nebo veřejnou osobu pouze oficiálním zástupcům firmy.

  • Po kliknutí na tlačítko "Vytvořit stránku" budete moci přidat profilový obrázek a titulní fotografii. Ty jsou nepovinné, ale rozhodně byste měli přidat alespoň logo vaší firmy, protože pomůže vašim fanouškům rychle identifikovat vaši firmu nebo značku.
  • Po vytvoření stránky vám Facebook nabídne další kroky k úspěšnému nastavení stránky, jako je poskytnutí dalších informací (URL webové stránky, fyzické umístění podniku, provozní doba, telefonní číslo atd.) a přidání tlačítka s výzvou k akci pro vaši stránku na Facebooku, aby uživatelé mohli kliknout a okamžitě začít podporovat váš podnik.

Jak vytvořit stránku na Facebooku pro svou firmu?

Jak přimět lidi, aby "lajkovali" vaši stránku na Facebooku?

Aby vaše nová stránka na Facebooku mohla začít získávat první fanoušky, musíte o ní dát lidem nejprve vědět. Zde je několik osvědčených technik pro správu stránky na Facebooku, díky kterým se během okamžiku dostane do povědomí vašich fanoušků a zákazníků.

Pozvěte své přátele na Facebooku, aby "lajkovali" vaši novou stránku

Jakmile vytvoříte svou novou stránku, Facebook vám umožní pozvat své přátele na Facebooku, aby ji "lajkovali"! Vaši přátelé na Facebooku obdrží oznámení o vaší nové stránce a o tom, že jste je vyzvali, aby sledovali vaši firmu.

Sdílejte odkaz na svou stránku na Facebooku v dalších marketingových kanálech, například na svých webových stránkách, na svých dalších profilech na sociálních sítích a v e-mailech.

Využijte e-mailing

Kdykoli chcete propagovat nový marketingový kanál, je důležité využít ty stávající. Váš seznam e-mailů je skvělým místem, kde začít, protože jeho členové již vyjádřili svůj zájem o vaše podnikání tím, že se přihlásili k odběru vašich marketingových e-mailů a pravděpodobně patří mezi vaše nejangažovanější zákazníky a příznivce.

Gratulujeme vám k nové stránce na Facebooku! Co teď?

Nyní, když je vaše značka nebo firma na Facebooku, otevírá se před vámi široké pole možností. Na své nové stránce můžete sdílet informace o svých nových produktech či službách, komunikovat se svými současnými i budoucími zákazníky a zvyšovat povědomí veřejnosti o svém podnikání.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp