influencer
Jak mohou firmy zajistit, aby influenceři přinesli požadovaný dopad na jejich SEO kampaně?

Pokud chcete svou SEO strategií ovlivnit své podnikání, influencer marketing je jednou z nejúčinnějších technik, jak zvýšit dosah, zapojení a ovlivnit návštěvnost a konverze. Influencer marketing získává na popularitě. Tato taktika ale přináší určité výzvy. Jak mohou firmy zajistit, aby influenceři přinesli požadovaný dopad na jejich SEO kampaně?

Z pohledu SEO jsou jedním z nejdůležitějších parametrů odkazy. Otázka tedy zní, zda vůbec dává smysl spolupracovat s influencery. Odpověď zní: Jednoznačně ano! Velmi vysoké procento nakupujících je totiž ovlivněno recenzemi. Jedná se zejména o cílovou skupinu narozenou v letech 1995 až 2010. Tato generace vyrostla s internetem, sociálními médii a mobilními zařízeními. Tato generace je zkrátka zvyklá shromažďovat a konzumovat širokou škálu informačních zdrojů. A právě recenze jsou svým způsobem určitým zdrojem zkušeností, které potřebují k rozhodování.

A co SEO neboli optimalizace pro vyhledávače? Předpokládejme, že v části pokrytí nebo recenze je odkaz, který je relevantní pro vaše publikum a podporuje práci influencera. V takovém případě budou přímé výhody spočívat v návštěvnosti a tržbách. I když není pochyb o tom, zda influenceři mohou mít příznivý dopad na návštěvnost a SEO, prokázání návratnosti investic influencerů se stále ukazuje jako velká výzva.

Jednotlivé výzvy práce s influencery a jejich řešení

Výzva 1: Použití nesprávných metrik při výběru influencerů

Jedním z nejčastějších problémů firem při výběru influencera je používání metrik, které o influencerovi a jeho práci nic neprozrazují.

Jednou z těchto metrik je Domain Authority (DA) webu (pokud hledáte influencera, který má kromě svých kanálů sociálních médií také web). Domain Authority je neužitečná metrika pro hodnocení webu influencera. DA je metrika vynalezená poskytovatelem SEO nástrojů a Google ji nepoužívá k indexování, procházení ani hodnocení.

Výběr influencera na základě počtu sledujících není podstatným měřítkem, protože sledující uživatele si lze jednoduše koupit.

Řešení: Jedinečné KPI

KPI pro každou kampaň s konkrétním influencerem by měly být jedinečné.

Před mnoha lety bylo oblíbeným KPI při práci s influencery získat odkazy na jejich blogu. V roce 2022 může být obchodním cílem při práci s influencerem například:

  • Zvýšení návštěvnosti webu
  • Zapojení uživatelů
  • Kvalitní obsah
  • Zvýšení prodeje

Práce s influencery je vzrušující. Existuje však také několik věcí, na které byste se měli podívat, abyste se ujistili, že vaše spolupráce zasáhne skutečné lidi a ne falešné sledující.

Při hodnocení influencerů stojí za to podívat se na:

Míru zapojení: Poměr lidí, kteří vidí obsah influencera, a lidí, kteří s ním interagují. S tím vám může pomoci například nástroj Grin.

Počet sledujících

Měsíční zobrazení

Pamatujte, že metriky, které se snažíme ovlivnit spoluprací s influencery, jsou návštěvnost, konverze a příjmy.

Výzva 2: Výsledek, který nikomu nepřináší žádnou hodnotu

Spolupráce, která končí zmínkou a bez odkazu, nepřinese žádnou hodnotu SEO pro vaši firmu nebo značku.

Nakonec máte dočasný příspěvek ztracený mezi všemi ostatními příspěvky (na Instagramu, Snapchatu nebo jinde), nebo příspěvky, které vám nepřinesou žádný provoz ani zapojení.

Řešení: Jasné cíle a komunikace od začátku spolupráce

Stanovení cílů vám umožní vybrat si, s jakými influencery budete pracovat, typy obsahu, distribuční platformy atd.

Vaše široké marketingové a obchodní cíle však nesplňují vaše influencerské kampaně.

Při práci s influencery se ujistěte, že vaše cíle jsou specifické pro kampaň, abyste náhodou nepodcenili efektivitu svých kampaní.

Výzva 3: Irelevantnost

K irelevantnímu obsahu dochází, když publikum influencera nepovažuje téma vaší spolupráce za zajímavé, relevantní nebo užitečné. S největší pravděpodobností na to jejich sledující pravděpodobně ani nekliknou.

Řešení: Výběr vhodného influencera pro vaše publikum

Názory spotřebitelů na obsah influencerů jsou kritické. Relevantní influenceři pro vaše kampaně a publikum jsou cennější než jejich počet sledujících.

Ať už je práce influencerů v souladu s hodnotami značky, účinek jejich práce by měl být hodnocen na základě kvality analýzou interakce jejich komunity s obsahem influencerů, aby se určilo, zda jejich práce přispívá k utváření názorů zákazníků na produkt nebo společnost.

Osvědčené postupy, jak co nejlépe využít spolupráci s influencerem

Při práci s influencery je důležité držet se osvědčených postupů. To znamená, že obsah vaší firmy a spolupráce s influencery musí obsahovat štítky jako:

#reklama

#dárek

#placená spolupráce atd.

Na počtu sledujících nezáleží

Vliv influencerů není jen hra s čísly. Vzhledem k jejich obeznámenosti s publikem a společným zájmům je u influencerů s menším publikem pravděpodobnější, že vytvoří větší zapojení. Doby, kdy se firmy honily za influencery pouze na základě počtu sledujících a žádné jiné metriky neřešily, jsou již dávno pryč. Relevance, míra zapojení a vzestup mikroinfluencerů dávají podnikům a značkám nepřeberné množství možností.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp