Sociální sítě
Vytvářejte konzistentní obsah, který odráží hodnoty vaší značky na kanálech sociálních médií. Jak na to?

Sociální média jsou jednou z nejmocnějších zbraní, které mají značky a marketéři k dispozici. Zveřejňování obsahu je zdarma a díky správnému profilu můžete svým dosahem kontaktovat miliony lidí po celém světě.

Úspěch povědomí o značce na sociálních sítích však nevzniká náhodou, vyžaduje spolehlivý přístup a promyšlenou strategii. Podívejme se, proč a jak si mohou společnosti vytvořit důsledný přístup k udržování a zlepšování povědomí o značce na sociálních sítích.

Co je to konzistentnost značky?

Konzistence značky se zabývá tím, jak společnosti poskytují sdělení, která jsou v souladu s jejich základními hodnotami, identitou značky a pokyny pro značku. Díky soudržnému přístupu ke značce a sdělením na platformách sociálních médií mohou společnosti vytvořit konzistentní zážitek pro všechny své stávající i budoucí zákazníky.

Konzistentnost sdělení a budování značky pomáhá vytvářet důvěru, která je základem pro budování udržitelné a úspěšné značky. Říká se, že 95 % našich nákupních rozhodnutí se odehrává v podvědomí. Emocionální spojení, které si zákazníci vytvoří se značkami, může být rozdílem mezi výběrem jedné značky a jiné. Pokud značky neustále přebíhají mezi různými vizuály, hlasy a sděleními, může to být pro spotřebitele matoucí nebo odcizující.

Vzhledem k široké škále platforem sociálních médií, které mají značky k dispozici, je důležité, aby byl obsah odpovídajícím způsobem spravován a aby byla věnována pozornost jeho konzistenci. Vybudování úrovně důvěry u publika prostřednictvím sociálních médií také znamená, že si publikum vaši značku zapamatuje, zejména pokud ji může vidět v celé řadě různých marketingových kanálů. Na přeplněném trhu je zapamatovatelnost důležitou výhodou a povede ke zvýšení míry konverze.

Správa obsahu je pro konzistenci zásadní

Společnosti a značky se mohou rozhodnout angažovat se ve více kanálech sociálních médií, přičemž každý z nich má trochu jiné demografické charakteristiky. Ať už je to prostřednictvím TikToku pro oslovení mladšího trhu, nebo Facebooku, Pinterestu či Instagramu pro oslovení o něco vyspělejšího publika.

Výzvou, před kterou společnosti stojí, je vytvořit konzistentní obsah, který osloví publikum každé platformy, je poutavý a je organický, nikoliv jen placená reklama. To je úloha týmu pro správu obsahu; sledovat a udržovat konzistentní úroveň vizuálního a psaného obsahu, přičemž je třeba mít vždy na paměti sdělení, hodnoty a étos vaší značky. Specialisté správy obsahu sociálních sítí by měli zajistit, že předtím, než se jakýkoli obsah nebo sdělení dostane do ostrého provozu, zkontrolují, zda je v souladu s vašimi základními hodnotami a zásadami značky.

Úkolem správy obsahu je také udržovat materiály na sociálních sítích v souladu se značkou a zároveň den po dni neustále hovořit o vaší značce. Nezapomeňte, že stejně jako vaše obchodní cíle a kreativní nápady, se i kanály sociálních médií neustále vyvíjejí, takže aniž byste ztratili základní a konzistentní sdělení, musí se vyvíjet i váš obsah. Snadno by se mohlo stát, že obsah zastará a jeho kvalita poklesne tím, že bude méně zajímavý, přestane být atraktivní pro vaši demografickou skupinu. V tom spočívá výzva při vytváření obsahu sociálních médií pro zvyšování povědomí o značce; udržet sdělení a vizuály svěží a zároveň se držet identity a zásad vaší značky.

Vytváření směrnic značky

Vaše směrnice pro značku jsou jednotným nástrojem pro veškerou vaši digitální komunikaci a pomáhají udržovat konzistentní komunikaci, která je tak důležitá pro zvyšování a udržování povědomí o značce a rozšiřování vašeho dosahu. Představte si je jako rozšíření svého poslání. Stanovíte v nich jasná pravidla a standardy pro vizuální a písemné materiály, které můžete používat ve všech svých dalších digitálních marketingových kampaních.

Mezi pokyny a témata, která by vaše pokyny měly nastínit, patří např:

  • Tón a hlas - Jaká je osobnost vaší značky? Zamyslete se nad tím, jak si přejete, aby vaše značka působila při komunikaci s vašimi sledujícími na sociálních sítích.
  • Logo - Vaše logo je jedním z nejdůležitějších způsobů, jak zákazníci poznají vaši značku, musí zůstat konzistentní napříč veškerou komunikací. Díky silnému designu je značka okamžitě rozpoznatelná jen podle loga, například Adidas, Coca Cola nebo Nike.
  • Obrázky - Určete, které typy obrázků použijete, například svěží a moderní, historické nebo firemní. Vzhledem k tomu, že publikujete na sociálních sítích, musíte být také důslední ve způsobu pořizování fotografií a videí a zároveň přizpůsobit vkusu cílové skupiny. Nebo pokud na sociálních médiích používáte placené vizuály, dbejte na to, aby výběr obrázků podporoval konzistentní sdělení vaší značky.
  • Písmo - Možná je přehlížené, ale písmo, které používáte, by mělo zůstat stejné ve všech marketingových explozích. Od stylu až po barvu, to vše pomáhá zlepšit rozpoznatelnost značky.
  • Frekvence zveřejňování příspěvků - Důležité je zejména pro sociální média rozhodnout, kdy je optimální čas pro zveřejnění příspěvků, abyste zajistili, že nebudete komunikovat příliš často, zejména pokud vezmete v úvahu e-maily a oslovení.
  • Barevná paleta - Stejně důležitá jako logo a styl písma je i zvolená barevná paleta. Zachování stejných barev pro všechny aktivity nenechá zákazníky na pochybách, jaká značka za komunikací stojí.

Význam kalendáře sociálních médií

Komunikaci můžete naplánovat dopředu vytvořením marketingového kalendáře, který bude přístupný všem členům vašeho týmu a bude automatizovaný, abyste ušetřili čas nebo sdělili včasné upomínky. Tento kalendář vám pomůže udržet si přehled o jednotlivých příspěvcích na sociálních médiích v rámci celého týmu. V případě vícekanálových kampaní dává marketingový kalendář sociálních médií vše na jedno místo, abyste viděli, jak do sebe vše zapadá a je v souladu s hlasem a pokyny vaší značky.

Díky takovému přehledu o marketingu v sociálních médiích, od příspěvků po e-maily a reklamy, získáte lepší přehled o potřebné konzistenci. Můžete zkontrolovat načasování svých sdělení, abyste zajistili, že budou v souladu s vaším plánem. A možnost plánování příspěvků znamená, že máte větší prostor pro změny, které mohou zlepšit pověst vaší značky a stavět na jakémkoli úspěchu vyvolaném aktivitou v sociálních médiích, jako např:

  • reakce na pozitivní podněty
  • rychlé řešení konverzí a prodejních dotazů
  • reakce na požadavky zákazníků
  • aktualizace obsahu napříč příspěvky a stránkami na sociálních sítích a
  • přizpůsobení časového rozvrhu podle potřeby.

Poznejte své publikum

Značky musí znát své klíčové demografické údaje a publikum, což je zásadní prvek pro konzistentní obsah. Jakmile víte, komu děláte marketing, můžete vytvořit plán, jak ho uskutečnit. Věnujte čas tomu, abyste skutečně pochopili, co motivuje vaše publikum ke klikání na příspěvky na sociálních sítích a k jejich využívání.

Jakmile lépe porozumíte vkusu, zájmům a chování svého publika, můžete vytvářet konzistentní obsah, o kterém víte, že ho zaujme. To platí ještě více v době personalizovaných reklam, které jsou přizpůsobeny různým demografickým skupinám a vkusu.

Pokud své publikum nerozpoznáte, může se stát, že budete plýtvat reklamami na lidi, kteří o vaši značku nemají žádný zájem. Důsledným cílením na ty správné lidi můžete zvýšit konverze a prodeje, místo abyste volili rozptýlený přístup a zkoušeli, co se uchytí.

Závěr

Důležitou součástí vašeho přístupu k sociálním médiím by měl být také důsledný přístup ke komunikaci. Podrobnosti v rámci budování značky určují, jak budete jako firma přistupovat ke komunikaci na sociálních sítích. V ideálním případě budete uživatelům odpovídat do hodiny, ale minimální očekávání je 24 hodin, než odpovíte na zprávu.

Ve vašich pokynech můžete upřesnit, jak k tomu bude vaše společnost jako celek přistupovat, a zajistit, aby každá osoba odpovědná za komunikaci s vaším publikem postupovala správným způsobem.

Důležité je zachovávat jednotnou formu, od tónu, který používáte, přes rychlost reakce až po způsob oslovování zákazníků, protože umožňuje měnit osoby v komunikačním řetězci na vaší straně, ale uživatel si rozdílu nevšimne.

 Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp