Jaké e-maily posílat novým odběratelům

19.8.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Pokud začínáte s blogováním, jistě se snažíte, aby váš blog znalo co nejvíce lidí. Vyšší návštěvnost znamená více příjmů z reklamy, není proto divu, že se většina blogerů snaží ze svých stránek vybudovat známou značku, kterou budou lidé milovat.

Efektivní e-mailingS provozováním blogu je spousta práce, ale kromě psaní nových příspěvků byste neměli zapomínat ani na komunikaci se svými návštěvníky a odběrateli, abyste si udrželi jejich aktivitu a zájem. Vzhledem k tomu, že konverze z e-mailového marketingu statisticky porážejí marketing na sociálních médiích, není divu, že se stále více blogerů obrací na e-mail jako na primární způsob, jakým komunikují se svým publikem.

Pojďme spolu zjistit, jaký druh e-mailů blogeři používají, aby získali více návštěvníků a vybudovali si větší důvěryhodnost. Od úspěšných vlastníků blogů se můžete hodně naučit.

 

Úvodní e-mail

 

Úvodní e-mail je jednou z nejjednodušších, ale stále málo využívaných taktik v e-mailovém marketingu. Pokud se někdo zaregistruje do vašeho newsletteru, vyplatí se poslat mu jednoduchý uvítací e-mail a poděkovat mu za to, že se přihlásil. Podle průzkumů 76 procent lidí očekává, že po přihlášení k odběru newsletteru jim přijde zpráva, která je přivítá.

Uvítací e-mail je také skvělá příležitost, jak odběratelům poskytnout další informace o vaší značce nebo o tom, jak mohou používat vaše stránky.

 

Jak napsat uvítací e-mail

 

Začněte hezkým obrázkem, který odběratele utvrdí v tom, že se k registraci rozhodl správně. Pod obrázkem umístěte poděkování, pokud možno výrazným písmem.

Proč? Ukazuje se, že slova jako „díky“ nebo „děkujeme“ jsou pro odběratele velmi důležitá a po registraci do newsletteru je očekávají. Uvítací e-mail by měl být koncipován tak, aby dodával lidskou tvář vašemu podnikání a podporoval komunikaci mezi vaší firmou a zákazníky. Pod poděkováním stručně popište, co bude následovat, na co se odběratel může v následujících e-mailech těšit. Úplně dole můžete umístit reklamu na některý z vašich produktů.

Úvodní e-mail je naprosto nezbytný pro každou e-mailingovou kampaň. Obchodníci, kteří používají uvítací e-mail jako součást marketingu pro nové zákazníky, dosahují mnohem lepších výsledků.

 

Informativní e-mail

 

Když se zákazníci přihlásí k odběru vašeho newsletteru, očekávají, že jim poskytnete skvělý uživatelský zážitek. Pokud jejich očekávání nenaplníte, bude vás to pravděpodobně stát spoustu peněz na ušlých konverzích.

Jeden z průzkumů odhalil, že 86 procent lidí je ochotno za produkt zaplatit více, pokud v průběhu nákupního procesu získají s vaší značkou skvělé zkušenosti. Pravděpodobnost, že získají na vašem blogu dobrou zkušenost a něco si u vás koupí, můžete zvýšit informací o tom, co mohou po přihlášení k odběru očekávat. Pokud jste to odběratelům nesdělili již v úvodním e-mailu, popište jim co nejpřesněji, co mohou od vás získat. Například jak často jim budete e-maily zasílat, co bude jejich obsahem, jak jim tento obsah pomůže v řešení jejich problémů a podobně. Níže můžete umístit akční tlačítko, které odběratele přenese na váš blog, například do sekce nejnovějších článků.

E-mail marketing

 

E-mail s nabídkou zdarma

 

Každý má rád něco zdarma. Podle studie MIT dává slovo „Zdarma“ nabídce takový emoční náboj, že vnímáme to, co je nabízeno, jako mnohem cennější, než to ve skutečnosti je. Nabídněte tedy svým odběratelům něco bezplatně. Většina blogerů jistě má něco zdarma, co může nabídnout svým zákazníkům. Pokud ne, vždy existuje možnost něco vytvořit.

"Prakticky cokoli, co kterou dáte odběratelům zdarma, bude vnímáno velmi pozitivně a zlepší to uživatelskou zkušenost odběratelů."

Existuje mnoho věcí, které můžete dát jako bloger zdarma svým předplatitelům. Mezi nejběžnější patří vytvoření jedinečných článků „jen pro předplatitele“, e-book, infografika, bezplatná zkušební verze, nebo dokonce vytvoření „přísně tajného“ návodu na něco, co se týká předmětu vašeho obchodování.

Vaše e-maily by měly mít osobní, neformální charakter, ve stylu „Ahoj, tady je něco zdarma pro mé přátele“.

 

E-mail s výzvou k dotazům

 

V tomto e-mailu vyzvěte odběratele k dotazům na názor ohledně vašich služeb, připomínkám, návrhům a tipům na obsah a témata, o kterých by se chtěli dozvědět více. Na případné dotazy z jejich strany odpovídejte. Touto komunikací budujete vztah s odběrateli, který bude fungovat tak dlouho, dokud budete poskytovat nový a hodnotný obsah.

Své čtenáře můžete také nasměrovat na svou kontaktní stránku s formulářem a přesunout komunikaci na tento kanál.

 

E-mail s exkluzivním obsahem

 

Existuje asi milion různých typů exkluzivního obsahu, který můžete vytvořit pro odběratele svého e-mailového newsletteru. Proč je exkluzivní obsah pro vaše účastníky tak přínosný?

Existuje několik důvodů pro použití tohoto typu e-mailu při oslovování odběratelů: Za prvé, poskytování exkluzivního obsahu do doručené pošty vašich odběratelů je pro ně perfektním důvodem, proč se vaším e-mailem vůbec zabývat. Je to velmi podobné jako u e-mailu s bezplatnou nabídkou. Lidé si více uvědomí hodnotu něčeho, co dostanou pouze oni a ostatní nikoli.

Tím, že čtenářům poskytnete něco hodnotného a exkluzivního, zvyšujete jejich důvěru a zvyšujete pravděpodobnost, že se budou zabývat vašimi webovými stránkami.

 

Užitečný e-mail

 

Nejlepší způsob, jak přesvědčit čtenáře, aby zůstali věrni vaší značce, je budování důvěry. A nic vám nezíská důvěru lépe než pomoc někomu, kdo je v nouzi. Stejnou logiku lze použít i pro vaše čtenáře, kteří se přihlásí do vašeho e-mailového newsletteru.

Pokuste se přemýšlet o různých způsobech, jak může váš blog pomoci zákazníkům. Vaším úkolem je zamyslet se nad otázkami a problémy které mohou trápit vaše čtenáře, a proaktivně uvažovat o jejich řešení. Poté můžete řešení problému poslat odběratelům ve formě užitečného e-mailu.

Řekněme například, že píšete na svém blogu o zdravém životním stylu. Vaši odběratelé určitě ocení tipy na nové diety nebo informace o pokroku v oblasti přípravků na hubnutí.

Zveřejněte na svém blogu obsáhlý článek na dané téma a pošlete odběratelům zprávu s odkazem a doporučením tohoto článku, společně s prosbou o jeho zhodnocení a zpětnou vazbu.

Oslovte zákazníky e-mail marketingem

 

Závěr

 

Tyto tipy by vám měly poskytnout nové nápady na obsah, jaký by vaši odběratelé chtěli vidět ve složce Doručené pošty.

Jak se bude návštěvnost vašeho blogu zvětšovat a budete si získávat stále větší důvěru svého publika, začnete si všímat trendů v jejich chování. Můžete toho využít k vytvoření ještě dokonalejšího obsahu, ještě většího uspokojení publika a získání mnohem větší návštěvnosti s lepším konverzním poměrem.

 

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333