internet marketing
Které z novinek ve světě PPC a online marketingu by vám během ledna 2023 neměly v žádném případě uniknout?

Meta nabízí novou certifikaci pro firmy

Digitální marketingové agentury by měly zpozornět. Meta spustila novou certifikaci pro firmy, díky které můžete potenciálním klientům prezentovat své znalosti marketingu na Facebooku a Instagramu, a být tak zase o krok před konkurencí. Cílem nového programu je vyzdvihnout podniky, jejichž zaměstnanci získali určité znalosti o platformách Mety prostřednictvím školení Blueprint. Certifikovaná firma je pak společnost nebo organizace, která je uznávána pro své pokročilé znalosti oblastí a prvků na Facebooku a Instagramu.

Sezónní tipy: Jak cílit reklamu před Valentýnem?

Svátek zamilovaných svádí k nákupu dárku pro partnera nebo partnerku. Nejčastěji jde o šperky, parfémy, čokolády, bonboniéry, květiny nebo třeba erotické dárky. Lidé kupují také exotické zájezdy nebo wellness pobyty nebo plánují romantické večeře a další společné zážitky. Jak využít obchodní možnosti, které Valentýn nabízí, na maximum? Zájem o Valentýna se začíná projevovat už ve druhé polovině ledna. Začátkem února nabírá na síle a roste až do 14. února. Hledanost vrcholí posledních pět dní před tímto svátkem a maxima dosahuje právě 14. února.

Influencer marketing je stále důležitější ve strategii značek

Influencer marketing je stále důležitější součástí strategie značek. Podstatné ale je umět s ním správně pracovat a využívat všech jeho výhod, zaznělo na konferenci Influencer marketing ve službách značky. Nejen o tom, jak funguje influencer marketing, byla konference Influencer marketing ve službách značky, kterou tento týden pořádala společnost Internet Info. Řečníci mluvili například tom, co je důležité dodržovat při výběru vhodných influencerů, čeho se vyvarovat nebo na co si dát pozor při samotném vyjednání podmínek. Prezentující prozradili také tipy a rady, představili rovněž konkrétní ukázky prací. Konference se zaměřila i na trendy a na směr, kterým se pravděpodobně bude influencer marketing v budoucnu vyvíjet. 

Meta vyzývá k ochraně osobních údajů v rámci speciální akce

Den ochrany osobních údajů se koná 28. ledna a u této příležitosti Meta vyzývá uživatele, aby si zkontrolovali svá nastavení v aplikacích. Zároveň se snaží upozornit na různé iniciativy, které mají pomoci chránit uživatele a poskytnout jim větší kontrolu nad používáním jejich dat. V nejnovější verzi své aktualizace v oblasti ochrany osobních údajů poskytuje Meta přehled různých iniciativ, jejichž cílem je lépe chránit údaje a informace o uživatelích. Patří mezi ně například spuštění nového centra ochrany osobních údajů a aktualizovaných Zásad ochrany osobních údajů, které mají uživatelům pomoci lépe porozumět možnostem kontroly nad tím, jak jsou jejich data v aplikacích Meta používána.

Šablony pro dynamický retargeting a dynamický banner. Jak je využít v praxi?

Spravujete Sklik kampaně pro e-shop? Pak jistě využíváte dynamický retargeting a dynamický banner. Jejich efektivitu skvěle podporují šablony. Jak ukazují data, čas a péče na přizpůsobení šablon se vám rozhodně vyplatí. Inzerenti díky šablonám zaznamenávají v daných kampaních nárůst CTR, mnohdy i vyšší konverzní poměr a pokles PNO. V rozhraní Skliku najdete šablony pod záložkou Nástroje. Ke konkrétní sestavě je přiřadíte na úrovni sestavy v záložce Šablony.

Nejznámějším českým influencerem je stále Kovy

Mezi nejoblíbenější české influencery i nadále patří Kovy, Leoš Mareš a Nikol Leitgeb. Do první desítky se však v minulém roce probojovaly i nové tváře, jak ukazuje Influencer monitor Centra marketingového výzkumu a tržních analýz Fakulty podnikohospodářské VŠE. Kovy a Leoš Mareš  se objevili mezi nejčastěji spontánně vybavovanými influencery ve všech šesti výzkumných vlnách, které doposud každý půlrok proběhly, vždy na vzorku přesahující 400 respondentů.

Instagram se znovu více zaměří na fotky

Instagram se během loňského roku soustředil na videa výrazně více než na fotografie. Teď ale oznámil, že obrázky a fotky přijdou opět na řadu a Instagram jim bude v aplikaci věnovat větší prostor. Instagram totiž chce, aby jeho platforma byla co do obsahu vyvážená. Bere v potaz také zpětnou vazbu velkého množství uživatelů, kteří v aplikaci stále vyhledávají statické fotografie, která se jim líbí více než videa, častěji je komentují a sdílejí. Proto v letošním roce zaměří pozornost zpět k tomuto formátu a věnuje mu více prostoru tak, aby fotky byly spolu s videoklipy v rovnováze.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp