Nenechte se napálit falešnými e-shopy

Nenechte se napálit falešnými e-shopy
Český internet zaplavily falešné e-shopy, které okrádají důvěřivé zákazníky. Jen za první čtvrtletí 2025 jich přibylo o 1 190 %. K situaci se vyjadřuje i Tomáš Čupr z PPC Profits.

Na zpravodajském portálu iDNES vyšel nový prémiový článek redaktorky Veroniky Bělohlávkové, který upozorňuje na masivní nárůst falešných e-shopů v Česku. Podle bezpečnostní firmy Gen vzrostl počet těchto podvodných obchodů v prvním čtvrtletí roku 2025 o 1 190 procent, přičemž aktuálně jich v tuzemském online prostoru působí více než deset tisíc. Jde o nebezpečný trend, který souvisí také s rostoucím počtem hackerských útoků na bankovní účty spotřebitelů.

Falešné e-shopy lákají oběti na výrazné slevy prostřednictvím reklam na webech a sociálních sítích. Po kliknutí na odkaz uživatelé často bez rozmyslu vyplňují své platební údaje, za které však nedostanou žádné zboží. Podvodníci využívají nejen sofistikované techniky maskování, ale i umělou inteligenci, která jim pomáhá zvyšovat důvěryhodnost jejich stránek a cílit na konkrétní skupiny zákazníků.

Článek také upozorňuje na to, jak obtížné je přesně vyčíslit rozsah problému – falešné e-shopy neustále vznikají a zanikají. Během loňských Vánoc jich Gen v Česku odhalil 7 500. Odborníci proto varují před ukvapenými nákupy a doporučují vždy prověřit důvěryhodnost e-shopu předtím, než na něm uživatelé zadají své údaje nebo provedou platbu.

V článku se k problému falešných e-shopů vyjadřuje také Tomáš Čupr, ředitel marketingové agentury PPC Profits, který upozorňuje na zneužívání reklamních systémů podvodníky. Podle něj jsou falešné e-shopy často schopné dostat se do placených výsledků vyhledávání i na sociální sítě, kde působí velmi důvěryhodně. „Je alarmující, jak snadno se podvodné kampaně dostávají k lidem, kteří nemají šanci poznat, že jde o past,“ říká Čupr a dodává, že klíčová je větší obezřetnost uživatelů i důslednější kontrola ze strany platforem.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp