video reklamy
Google se zaměřil na zlepšení účinnosti reklam. Připravila pro inzerenty nové funkce a optimalizace, díky kterým mohou měřit výkony kampaní

Společnost Google se i v letošním roce zaměřila na to, jak zlepšit účinnost reklam. Připravila proto pro inzerenty nové funkce a optimalizace, díky kterým mohou měřit výkony kampaní a zaměřovat se více na strategické analýzy než na manuální optimalizaci. Pojďme si je představit.

Když v minulosti přišla společnost Google s tím, že zavádí novou podobu kampaní, kterou nazvala Discovery, hodně inzerentů zpozornělo. Slibovala totiž, že se bude jednat o poutavé reklamy, které budou schopny oslovit téměř tři miliardy lidí napříč kanály společnosti. Výsledky inzerentů ukazují, že kampaně Discovery opravdu fungují, dochází k navyšování konverzí a zároveň se reklamy nezobrazují na žádných pochybných webech. Aby však byly kampaně Discovery ještě úspěšnější, rozhodla se společnost Google neustále pracovat na jejich rozvoji a i letos zavádí nová doporučení pro optimalizace těchto kampaní díky novým funkcím a strategiím.

Co jsou kampaně Discovery a proč jsou úspěšné?

Než se pustíme do představování jednotlivých novinek, pojďme si v rychlosti shrnout, co to kampaně Discovery jsou a co stojí za jejich úspěchem. Tento relativně nový formát kampaní umožňuje inzerentům zobrazovat poutavé reklamy, jež jsou přizpůsobené přesně těm lidem, kteří mají o daný produkt či službu zájem a chtějí být s danou značkou ve spojení. Pro nativní zobrazování reklam se využívá YouTube, Gmail a kanál Objevit, a je tak možné oslovit jednou kampaní více zákazníků. Uživatelům díky kampaním Discovery poskytnete kvalitnější a relevantnější reklamy, což podporuje konverze.

Novinka č. 1: Zlepšení skóre optimalizace

Skóre optimalizace je parametr, který  udává, jak je vaše reklama optimalizovaná. Obecně se dá říci, že čím vyššího skóre optimalizace dosáhnete, tím lepších výsledků se u své reklamní kampaně dočkáte. Vypočítává se v reálném čase se zohledněním různých faktorů, jako jsou rozpočty a nabídky, klíčová slova a cílení, či nastavení a stav účtu kampaně. Je zobrazován v procentech od 0 do 100, přičemž pokud dosáhnete hodnoty 100 %, znamená to, že váš účet využívá svůj potenciál naplno.

Až doposud bylo skóre optimalizace v Google Ads zobrazováno pouze u kampaní ve Vyhledávací síti, v Obsahové síti, v Nákupech Google a videokampaních. Dnes jej však můžete sledovat i u kampaní Discovery. I u nich teď tedy můžete očekávat různá doporučení na optimalizaci, přičemž mezi ty hlavní aktualizace patří:

  • oprava neschválených reklam
  • aktualizace publika čili způsob, jak zobrazovat reklamy většímu počtu zákazníků
  • získání většího počtu konverzí díky optimalizovanému cílení

Nová doporučení pro kampaně Discovery cílí na to, abyste se prostřednictvím publik více soustředili na automatizaci. Google totiž nabízí funkce pro rozšíření publika, které díky vašim stávajícím zákazníkům zvládnou nalézt další podobně smýšlející spotřebitele.

Discovery reklama

Novinka č. 2: Automatické používání doporučení pro zlepšení výkonu

Na horní liště v nastavení reklamy Google Ads si můžete nastavit Automatické používání doporučení, které vám pomůže zlepšit výkon vašich kampaní a také ušetřit čas. Novinkou, kterou Google v této oblasti sdělil, je, že při druhé sérii aktualizací povolil Automatické používání doporučení pro kampaně Google na úrovni správce. Nemusíte tedy již přepínat mezi jednotlivými účty a zpracovávat doporučení ručně, což vám ušetří spoustu času. Aktuálně je možné využívat 22 doporučení, mezi která patří například:

  • Upgrade měření konverzí
  • Vylepšete své responzivní reklamy ve vyhledávání
  • Přidejte responzivní reklamy ve vyhledávání
  • Zvyšte účinnost nabídek pomocí strategie Maximalizace počtu kliknutí
  • Zvyšte účinnost nabídek pomocí strategie Cílová návratnost investic do reklamy (ROAS)
  • Zvyšte účinnost cenových nabídek s vylepšenou CPC
  • Upravte cíle návratnosti investic do reklamy (ROAS).
  • Nastavte cíl strategie nabídek
  • Odstraňte kolidující vylučující klíčová slova
  • Odstraňte duplicitní klíčová slova
  • Přidejte segmenty publika pro přehledy

Z těchto doporučení můžete používat jen ta, která si sami nastavíte – použijí se tedy pouze tehdy, jsou-li relevantní. Cílem těchto doporučení je zvýšit míru úsilí, které je potřeba k optimalizaci kampaní. Pomohou vám vyladit vaše reklamy, rozdělit je do reklamních sestav, pomohou s výběrem správné strategie nabídek či se snazším oslovením většího počtu zákazníků. Rozhodně byste je tedy měli vyzkoušet, a to ve spojení s manuálním sledováním úspěšnosti reklam.

Novinka č. 3:  Optimalizace videokampaní

Poslední oblastí, na kterou se společnost Google s těmito aktualizacemi zaměřila, je optimalizace videokampaní. I k nim přidala nová doporučení, která jsou přínosem pro měření výkonu napříč zařízeními a platformami. Patří k nim například:

  • Nastavení zdrojů produktů
  • Nastavení Google Analytics 4
  • Upgrade sledování konverzí

Měření napříč platformami vám pomůže přesněji sledovat konverze, zvláště pokud používáte videokampaně pro marketing v horní části trychtýře.

Závěr

Tyto upgrady doporučení společnosti Google jsou zatím prvními vlaštovkami, se kterými se setkáváme. Do budoucna jsou plánované další funkce, které by měly inzerentům ušetřit práci a pomoci jim s vytvořením co nejlepší reklamy vedoucí k co největšímu počtu konverzí. Nechme se tedy překvapit, s čím společnost Google přijde příště. A vždy pamatujte na to, že každou aktualizaci, kterou Google představí, je nejlepší nejdříve otestovat a zjistit, zda má pro vaše podnikání smysl. Jste to vy, kdo zná svůj účet nejlépe, proto také nejlépe ověříte, zda dané novinky přispívají ke zlepšení výkonu určitých aspektů vaší kampaně.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp