Online podnikání: Kým se stát, abyste si vydělali peníze na internetu?

29.6.2021
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Láká vás podnikat jen s pomocí svého počítače či mobilu? Ať už hledáte přivýdělek ke svému hlavnímu zaměstnání, nebo chcete vydělávat ve velkém, můžete přijmout za svou některou z aktuálně populárních online identit.

1)Freelancer

Pokud se vydělávání na internetu chcete věnovat místo svého stávajícího zaměstnání na HPP a ovládáte nějakou činnost, po které je v online světe poptávka, staňte se freelancerem. Nabízet můžete grafické služby, reklamní texty, kódování webů nebo třeba online marketing, důležité je ale dát o sobě vědět a nasbírat první reference, které vám pomohou lépe se prodat potenciálním klientům. Začít můžete i formou DPP při práci a výpověď z hlavního zaměstnání dát až v momentě, kdy budete mít více pravidelných zakázek.

Jak začít?

Nemusíte si hned zakládat vlastní prezentační web, i když vám rozjezd podnikání značně usnadní. Podle typu zvoleného oboru vám ze začátku může stačit registrovat se na některý ze serverů, který se zaměřuje právě na nabízení služeb online podnikatelů. Spoustu na výdělek zaměřených skupin pak najdete i na Facebooku. Přidejte se k nějaké a klidně požádejte o svou první online zakázku, i kdyby to mělo být jen tzv. za referenci, která vám pomůže s rychlejším rozjezdem placeného podnikání.

2)Bloger

Myslíte si, že blogování už vyšlo z módy? Blogy sice na internety začaly přibývat už koncem 90. let a svůj boom zažily se startem nového tisíciletí, blog se ale jako formát pro předávání informací udržel. V posledních letech se dokonce stal i oblíbenou platformou pro zdroj financí. Králem blogu je obsah, který by měl vycházet pravidelně, být aktuální a přínosný pro čtenáře. Ať už vás zajímá vaření, zahradničení, móda nebo třeba rychlá auta, můžete si kolem svého koníčku postavit blog, pravidelně na něj přispívat a postupně začít také profitovat.

 

Výdělek na internetu

A za co přesně budete placeni? Blogem se dá vydělávat na sto způsobů. Jedním z nich je třeba příjem z kontextové reklamy umístěné na stránkách, jehož výše se odvíjí hlavně podle návštěvnosti. Čím větší provoz, tím víc dostanete za zobrazené reklamy zaplaceno.

Bannerová reklama může mít i formu affiliate marketingu. Pokud se totiž stanete tzv. affiliate partnerem některé z firem fungujících online a přivedete k jejím produktům či službám nové uživatele, kteří nakoupí, dostanete za „zprostředkování“ svou odměnu ve formě provize. Pokud se stanete affiliate partnery pro více společností a váš blog bude mít vysokou návštěvnost, můžete se časem dočkat pěkného pasivního příjmu, kdy vám peníze na účet budou proudit, i když třeba právě spíte.

Jak začít?

Prvním krokem je založení blogu. Pak už ho zbývá jen plnit obsahem a propagovat publikované články. Aby se o vašem blogu totiž někdo dozvěděl, musíte se postarat o šíření obsahu především na sociálních sítích. V momentě, kdy blog získá určitou popularitu můžete už začít domlouvat sponzorované články a další spolupráce.

3)Influencer

Myslíte, že máte, co ukázat a předat ostatním lidem? Pak můžete aspirovat na pozici influencera, tedy člověka, který je populární na internetu skrze určitý kanál a svým jednáním ovlivňuje ostatní. Influencerem se můžete stát, pokud povedete úspěšný blog, ale rychlé zviditelnění vám mohou přinést třeba i „jen“ sociální sítě, jako je YouTube, Facebook, Instagram nebo TikTok.

Samotný výběr správné platformy je pro výši výdělku stěžejní. Zatímco třeba na Youtube dostáváte zaplaceno už za přehrávání svých videí s reklamou, ostatní sociální sítě se monetizují pomocí propagací. Domluvit se tak dají placené posty pro agentury, které pomocí influencerů chtějí zviditelnit svůj produkt či službu.

Jak začít?

Zvolte si platformu, která je vám nejbližší a začněte tam produkovat originální a inspirativní obsah. Cílem je vybudovat kolem sebe aktivní komunitu fanoušků představující silný potenciál pro vaši budoucí finanční svobodu.

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333