Google Analytics
Seznamte se s Google Analytics 4, novou generací služby Analytics, která shromažďuje data založená na událostech z webů i aplikací.

Od 1. července 2023 byly veškeré uživatelské účty Google Analytics převedeny na nejnovější verzi Google Analytics 4 (GA4) a skončila podpora starší verze, známé také jako Universal Analytics (UA) nebo Google Analytics 3. Co znamená pro podnik přechod na GA4? Jaké výhody přechod na GA4 přináší?

Představení Google Analytics 4

Google Analytics jsou základním analytickým nástrojem pro sledování online aktivit. GA4 navazují na Google Universal Analytics, pokud jste je tedy v minulosti používali, bude Vám nová verze připadat povědomá.

Jak se Google Analytics 4 liší od Universal Analytics?

Hlavní změnou, která přichází s novou verzí, je změna způsobu shromažďování dat a změna sledovaných metrik z návštěv na události. GA4 přináší možnost kombinace dat uživatelů z webu s daty získanými prostřednictvím mobilních zařízení. GA4 také ve svém měření zohledňují soukromí uživatelů a sledování souborů cookies.

Jak je to  GA4 a cookies?

Soubory cookies pomáhají marketérům při měření cílů a propagaci značky. S jejich pomocí si počítač zapamatuje, jaké weby uživatel navštívil a jakou aktivitu na nich vykonal. Tyto informace sděluje zpětně provozovateli webu. Díky tomu mohou správci webů sledovat lépe zapojení svých uživatelů a personalizovat jejich zážitek z procházení webu. Soubory cookies třetích stran umožňují sledování uživatelů mimo službu, což je v současné době nechtěné. Zacházení se soubory cookies třetích stran reguluje obecné nařízení Evropské unie o ochraně osobních údajů (GDPR).

Google Analytics 4 pracuje se soubory cookies prvních stran a omezuje soubory cookies třetích stran. Mimo to sleduje údaje o návštěvách webů a aplikací, které Google spojuje s uživatelskými účty Google s nastavenou personalizací reklam.

Co přináší nové Google Analytics 4?

Díky GA4 můžete sledovat měření založené na událostech. To Vám zjednoduší pohled na uživatele napříč více platforem, tj. přes web či mobilní aplikaci. Díky tomu můžete lépe vyhodnocovat chování jednotlivých uživatelů. Prostřednictvím UA bylo možné sledovat pět typů konverzních akcí: cíl, trvání, stránky/relace, chytrý cíl a cíle událostí. GA4 nabízí pouze sledování konverzní události.

Google Analytics 4 nabízí lepší přehledy a analýzy než Universal Analytics. Data zobrazovaná v GA4 jsou propojena s Google Data Studi, což umožňuje vytvářet šablony pro vlastní přehledy.

S přechodem na GA4 přichází také změna způsobu sledování konverzí. Prostřednictvím UA bylo možné sledovat pět typů konverzních akcí: cíl, trvání, stránky/relace, chytrý cíl a cíle událostí. GA4 nabízí pouze sledování konverzní události.

Fenoménem současné doby je umělá inteligence. Právě ta figuruje v nových GA4. Spolu se strojovým učením připravuje marketérům nové poznatky při tvorbě analýz.

Google Analytics 4 stále prochází vývojem, tudíž nám mohou přinést v průběhu času i další změny. Sledujte novinky, které GA4 přináší ideálně přímo na stránkách Google. Budete tak neustále perfektně informováni přímo od zdroje. Přechodu na novou verzi se není třeba obávat, díky ní získáte spoustu nových zajímavých statistik. Pokud nevíte, jak GA4 nastavit pro Váš byznys, neváhejte se obrátit na naše profesionály, kteří Vám s tímto procesem rádi pomohou. Pokud Vás zajímá, jak nastavit GA4 pro PPC reklamu, přečtěte si více v našem dalším článku.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp