
Na serveru Mediaguru.cz vyšel článek o tom, že české domácnosti utratí v povánočních výprodejích v online obchodech o 10 až 15 % více než loni. Důvodem je kombinace vyšších reálných příjmů a opatrnosti některých domácností před Vánoci. Lidé se naučili vyčkávat na výraznější slevy po Vánocích. Zájem o povánoční výprodeje se příliš nemění, Češi ale přistupují k nákupům strategičtěji. Black Friday a předvánoční slevy mají své místo v nákupních kalendářích. Největší zájem je o slevy v oblasti elektroniky, módy a sportovního vybavení. Kromě českých e-shopů roste i obliba zahraničních. Tržby v maloobchodu rostou už od léta a reálné mzdy ve 3. čtvrtletí meziročně vzrostly o více než 5 procent a přesáhly 45 tisíc korun. V článku se vyjadřuje i Tomáš Čupr, majitel marketingové agentury PPC Profits, který tvrdí, že kromě rychlého růstu nákupů v českých e-shopech stále více lidí nakupuje i na zahraničních e-shopech, kam směřuje zhruba polovina útraty českých kupujících. České e-shopy na tuto rostoucí konkurenci reagovaly včas a expandují do všech segmentů maloobchodu, což spotřebitelům umožňuje nakupovat zboží na jednom místě. Stručně řečeno, Tomáš Čupr vnímá trh e-commerce jako dynamicky se rozvíjející, s rostoucí konkurencí ze zahraničí, na kterou ale české e-shopy úspěšně reagují. Zároveň poukazuje na pozitivní trend růstu tržeb v maloobchodu a reálných mezd, což vytváří příznivé podmínky pro další rozvoj e-commerce.