Retargetingové strategie na LinkedInu

28.5.2020
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Oslovte potenciální zákazníky na LinkedInu pomocí promyšlených retargetingových strategií. Pokud si návštěvník nic nekoupil, neznamená to, že nemá zájem.

Retargetingové strategie na LinkedInuJako obchodníci jistě dobře víte, že návštěvníka, který se objevil na vašem webu, ale zatím si nic nekoupil, byste neměli jen tak ztratit ze zřetele. Návštěvník má možná zájem o produkty, které nabízíte, ale zatím se ještě nerozhodl ke koupi. Zvažuje i jiné varianty, shání dodatečné informace, hledá nejlepší cenu. Některé typy zboží mají delší prodejní cyklus, proto je nezbytně nutné udržovat interakci s potenciálními zájemci o koupi i poté, co opustí váš web, aniž by si něco koupili. Opětovné oslovení návštěvníka pomocí cílené retargetingové reklamy vám pomůže přimět návštěvníka ke konečnému nákupnímu rozhodnutí.

Díky svému zaměření na profesionální a kvalitní obsah poskytuje LinkedIn inzerentům v B2B sféře některé jedinečné možnosti interakce s uživateli, kteří projevili zájem o jejich nabídku, ale zatím se nerozhodli pro koupi.

Níže si ukážeme, jak přesvědčit zájemce z LinkedInu k nákupu pomocí různých retargetingových strategií.

Získejte údaje o zájemcích pomocí formulářů

Formuláře pro generování potenciálních zákazníků, které nabádají uživatele, aby zadali své údaje a kontaktní informace do připravených políček, jsou skvělým způsobem interakce s předchozími návštěvníky stránek. Tyto informace lze poté automaticky převést do různých CRM platforem a dále s nimi pracovat.

Formuláře k oslovování potenciálních zákazníků lze použít spolu s reklamními formáty „Sponzorovaná zpráva InMail“ a „Sponzorovaný obsah“.

  • Sponzorovaný obsah: Jedná se o reklamní formát, který se zobrazuje v účtu LinkedInu a může obsahovat video, statický obrázek nebo karusel (několik střídajících se obrázků).
  • Sponzorovaná zpráva InMail: Jde o přímou zprávu pro uživatele, která se objevuje ve zprávách na LinkedInu. 

Získejte e-mailovou adresu potenciálních zákazníků

E-mailové adresy vám umožní opakovaně oslovovat uživatele ohledně výhod produktu nebo služby, kterou se snažíte prodat, proto byste měli udělat vše pro to, abyste tyto informace od uživatelů získali. Zadarmo to ale asi nebude. Pokud chcete získat kontakt na uživatele, který poté využijete k e-mailingu, měli byste mu k tomu dát velmi dobrý důvod. Dobře funguje například informační newsletter, kde budete uživatelům poskytovat unikátní, hodnotné a užitečné informace na konkrétní téma.

Linkedin nastavení reklamy

Opětovně oslovte návštěvníky vašich stránek

Pro mnoho typů produktů, zejména těch dražších, je typický delší prodejní cyklus. Zákazníkovi trvá několik dnů, popřípadě týdnů, než se konečně rozhodne si produkt či službu koupit. Během této doby získává další informace, porovnává ceny nebo uvažuje, zdali produkt skutečně vyřeší jeho problém. Proto je opětovné oslovení zákazníků, kteří již v minulosti projevili o váš produkt zájem, tak mimořádně důležité.

Retargeting vám umožňuje znovu se před uživateli objevit s relevantním obsahem, připomenout jim produkt, o který měli zájem, informovat je o výhodách vaší nabídky a spolupráce s vaší firmou.

Seznamy potenciálních zákazníků pro retargeting můžete dále rozdělovat na menší segmenty pro ještě přesnější zacílení. Můžete například vytvořit speciální retargetingovou kampaň pro vysoce hodnotné potenciální zákazníky, kteří jsou již blízko ke konverzi, další pro potenciální zákazníky, kteří si možná koupi rozmysleli (zákazníci z opuštěných košíků), nebo potenciální zákazníky, kteří se shánějí po dodatečných informacích o produktu.

Při propagaci produktů či služeb s delšími prodejními cykly jsou nezbytné dobré obsahové strategie. Měli byste proto každému z těchto segmentů předkládat jiný obsah, který bude rezonovat s jejich momentálními potřebami. Někoho, kdo sledoval video ukazující produkt v akci, pravděpodobně osloví jiný obsah než někoho, kdo si stáhl návod k použití produktu.

Ať už ale propagujete jakýkoli produkt či službu, určitě vyzkoušejte formát reklamy „Sponzorovaný obsah“ z důvodu jejího přirozeného vzhledu v účtu uživatele LinkedInu.

Závěr

Retargeting na LinkedInu je cenným nástrojem pro opětovné oslovení B2B zákazníků. Umožní vám oslovovat potenciální zákazníky opakovaně a přesvědčit je tak o výhodách vašeho produktu či spolupráce s vaší firmou.

Důsledně segmentujte vaše seznamy potenciálních zákazníků a nabízejte každé z těchto skupin přesně takový obsah, jaký právě potřebuje. Přestože ceny za proklik na LinkedInu mohou být poněkud vyšší, díky promyšlené strategii se pro vás stane LinkedIn cenným zdrojem nových zákazníků.

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333