digitální marketing
Existuje jedna oblast, ve které nemůžete škrtat v rozpočtu - a tou je marketing. Jak na to, aby byl co nejefektivnější?

Nemusíte být finančními experty, abyste věděli, že se ekonomika nachází v těžkém období. Stále ještě se nezotavila po globální pandemii a současně ji dusí vysoká inflace, propad akciových trhů a válka na Ukrajině. Zatím není jasné, jak dlouho může tato situace trvat a jak dlouho může trvat zotavení ekonomiky. Pokud se však zaměříte na zpřísnění výdajů, existuje jedna oblast, ve které nemůžete škrtat - a tou je marketing.
Pokud tento čas nevyužijete k moudrému marketingu své společnosti, může se stát, že až se situace konečně přiblíží normálu, nebudete už mít žádnou firmu.
Namísto omezování všech výdajů je čas utrácet opatrněji a dělat více s tím, co už máte.
To může znamenat použití strategií, jako je například změna účelu obsahu blogu na videa nebo podcasty nebo oživení staršího obsahu tak, aby se zaměřoval na aktuálně populární vyhledávací výrazy.
Pokud však jde o placené PPC reklamy, je na čase zajistit, aby byly co nejefektivnější.
Ve skutečnosti nikdy nebylo tak důležité ujistit se, že vaše reklamy Google Ads a Sklik nevyčerpávají příliš váš rozpočet. Zde je šest způsobů, jak upravit své PPC reklamy Google Ads tak, abyste ušetřili peníze a zároveň dosáhli konverzí.

Proveďte audit seznamu negativních klíčových slov

Určení nejvýhodnějších klíčových výrazů pro vaše reklamy se může zdát jako nejefektivnější využití vašeho času.
Chcete přece zajistit, aby se vaše reklama na boty Nike zobrazovala na výrazy jako "koupit boty Nike", že? Stejně tak byste chtěli, aby se vaše reklama na auto kamery zobrazovala na výrazy "nejlepší auto kamery".
Pokud však nechcete zbytečně utrácet, je tu ještě jeden typ klíčového výrazu, kterému musíte věnovat pozornost - negativní klíčový výraz.


Negativní klíčová slova, jak už možná víte, jsou výrazy, u kterých Googlu sdělíte, že nechcete, aby se vaše reklama zobrazovala.
Pokud například prodáváte boty Adidas, možná nebudete chtít, aby se vaše reklama zobrazovala pro výrazy jako "boty Nike" nebo "boty Puma" (Pokud samozřejmě neprodáváte boty Puma.).
Když budou lidé tyto výrazy vyhledávat, vaše reklama se nezobrazí - což vám ušetří peníze a pomůže zvýšit relevanci vašich reklam. To je skvělé, pokud chcete ušetřit rozpočet PPC reklamy Google Ads.
Zde je návod, jak přidat negativní klíčová slova:

  • Přihlaste se do ovládacího panelu Google Ads.
  • Klepněte na položku Klíčová slova v levém navigačním panelu.
  • Vyberte možnost Negativní klíčová slova.
  • Přidejte slova, kde nechcete, aby se vaše reklama zobrazovala.

     

Pokud jste již v minulosti vytvořili seznam negativních klíčových slov - kdy jste ho naposledy kontrolovali? Možná je na čase provést audit seznamu klíčových slov a podívat se, jaké vyhledávací výrazy spouštějí vaši reklamu.
Zde je návod, jak na to:
 

    • Přihlaste se do služby Google Ads.
    • Klikněte na možnost Všechny kampaně vlevo.
    • Klikněte na položku Klíčová slova.
    • Poté klikněte na položku Hledané výrazy.


Tím se zobrazí vyhledávací výrazy, které vyvolaly zobrazení a kliknutí. Pokud některé výrazy nemají pro vaši reklamu smysl, přidejte je do seznamu negativních klíčových slov.
Při každém spuštění reklamy Google nebude většina vyhledávacích dotazů relevantní pro vaši nabídku. Negativní klíčová slova, která vyloučí konkrétní výrazy ze spouštění vaší reklamy, jsou chytrým způsobem, jak zvýšit míru konverze a ušetřit rozpočet.

Používejte dynamické reklamy ve vyhledávání

Optimalizace reklam Google je nejlepší způsob, jak snížit výdaje na reklamu - a zvýšit počet kliknutí. Možná ale také nemáte tolik času, abyste trávili čas analýzou zpráv, sledováním konverzí a A/B testováním nadpisů.

Jak tedy můžete vytvořit efektivnější reklamy Google za méně času? Zkuste použít funkci dynamické reklamy ve vyhledávání Google.

Podle společnosti Google "jsou titulky a cílové stránky dynamických reklam ve vyhledávání generovány také pomocí obsahu z vašich webových stránek, což udržuje vaše reklamy relevantní a šetří váš čas. Stačí pouze přidat kreativní popis."

Skutečnost je taková, že i dobře spravované účty Google Ads mohou postrádat relevantní klíčová slova. Navíc psaní, vytváření a testování reklam pro nové produkty může zabrat čas. S dynamickými reklamami za vás Google udělá práci tím, že vygeneruje reklamy obsahující výrazy úzce související se slovy na vašich webových stránkách. Pokud se chcete odlišit od konkurence a být originální, můžete navíc použít bezplatný online nástroj pro kontrolu plagiátorství.

Řekněme, že vlastníte e-shop specializující se na sportovní potřeby. Možná se již zaměřujete na klíčová slova jako "boty Nike". Mohlo by vám však uniknout klíčové slovo, které lidé také hledají, například "dámské sportovní boty Nike".

Pokud aktivujete dynamické reklamy ve vyhledávání, Google přejde na vaše stránky, vytáhne fotografie vašeho produktu a zobrazí je pro relevantní hledané výrazy - aniž byste museli cokoli dělat.

To vám může ušetřit čas, pomoci zobrazit lidem relevantnější reklamy a získat další návštěvnost díky identifikaci nových možností cílení na vaše stránky. Zde se dozvíte, jak používat dynamické reklamy.

    • Přihlaste se do služby Google Ads a klepnutím na modrý znak + vytvořte novou kampaň.
    • Zvolte cíle kampaně z poskytnutého seznamu.
    • Jako typ kampaně použijte Vyhledávání.
    • Vyberte výsledky, které chcete z reklam získat.
    • Dejte kampani název a zadejte jazyk, lokalitu a rozpočet.
    • V části Obecná nastavení klepněte na možnost Zobrazit další nastavení a vyberte možnost Dynamická reklama ve vyhledávání.
    • Přidejte adresu URL své webové stránky a jazyk.
    • Klikněte na tlačítko Uložit a přejděte k vytvoření dynamické reklamní skupiny.
    • Jako typ reklamní skupiny vyberte možnost Dynamická.
    • Zvolte způsob cílení reklamy. Tento průvodce od společnosti Google vám pomůže rozhodnout, která možnost bude na základě vašich webových stránek nejvhodnější.
    • Nastavte nabídku (pokud nepoužíváte automatickou nabídku) a poté klikněte na tlačítko Uložit a pokračovat.

Po vytvoření kampaně dynamických reklam můžete spustit skutečné dynamické reklamy. Všimněte si, že Google automaticky vygeneruje titulek a adresu URL; text popisu však budete muset vytvořit vy.

Někteří inzerenti se mohou obávat nedostatku kontroly, který je s dynamickými reklamami spojen. I když máte menší kontrolu, mohou však být tyto reklamy neuvěřitelně účinné. Jen nezapomeňte dynamické reklamy pravidelně kontrolovat, abyste se ujistili, že fungují dobře.

Využití retargetingu k zasílání hypercílených reklam

Většina reklam Google je cílena na základě demografických údajů a chování při vyhledávání. Existuje však ještě jedna možnost, kterou mnoho inzerentů v současné době nevyužívá - a stojí je to velké peníze.

Retargetingové reklamy umožňují cílit na lidi, kteří nějakým způsobem komunikovali s vaší firmou. Je to vysoce efektivní, protože jste si s uživatelem již vybudovali nějaký vztah. Podle průzkumů mohou retargetingové reklamy zvýšit vaši míru konverze až o 43 %. V závislosti na zvolené možnosti retargetingu vám Google retargeting může umožnit cílení na:

    • Minulé návštěvníky webových stránek.
    • Konkrétní produkty, které si návštěvníci na vašem webu prohlíželi (pomocí dynamického remarketingu).
    • Uživatele mobilních aplikací na jiných webových stránkách.
    • Lidé, kteří interagovali s vaším kanálem na YouTube.
    • Lidé z vašeho e-mailového seznamu.

Chcete-li vytvořit retargetingové reklamy, musíte vytvořit novou kampaň, kliknout na tlačítko Procházet a poté vybrat retargeting.

Pokud vás nebaví plýtvat výdaji na reklamu na uživatele, kteří nekonvertují, retargeting vám umožní vytvářet vysoce zacílené reklamy, které se zaměřují pouze na lidi, kteří již projevili zájem o vaši značku - což umožňuje lépe využít vaše peníze na reklamu.

digitální marketing

Zvyšte své skóre kvality

Skóre kvality je jedno- až desetibodové měřítko poskytované společností Google, které inzerentům říká, zda jsou jejich reklamy hodně nebo málo kvalitní. Skóre kvality často znamená, že vaše reklama poskytuje uživatelům skvělý zážitek.

Skóre kvality je v podstatě způsob, jakým Google říká: "Dobrá práce, vaše reklama splňuje potřeby zákazníků."

Je to však víc než jen poplácání po zádech - vysoké skóre kvality také snižuje náklady na kliknutí a náklady na konverzi a může pomoci vaší reklamě zobrazovat se při relevantnějším vyhledávání. Podle společnosti Google mezi faktory, které ovlivňují skóre kvality vaší reklamy, patří:

    • Zda je vaše reklama optimalizována pro konkrétní zařízení uživatelů.
    • Zda vaše reklama dává smysl pro vyhledávání a záměry uživatelů.
    • Výkonnost vaší reklamy, zejména u nově spuštěných klíčových slov.

V zásadě platí, že čím lépe si vaše reklama vede, tím lepší je vaše skóre kvality. Zde je několik tipů, jak zvýšit skóre kvality - a ušetřit rozpočet na reklamu.

    • Použijte gramatický nástroj, jako je Grammarly, k vylepšení textu inzerátu opravou pravopisných a gramatických chyb - ale také k úpravě tónu.
    • Zaměřte se na mobilní uživatele pomocí samostatných reklam vhodných pro mobilní zařízení.
    • Použijte nástroj pro vyhledávání klíčových slov, abyste našli vysoce relevantní klíčová slova - a zahrňte do nich dlouhé výrazy, u kterých je větší pravděpodobnost, že budou relevantní.
    • Přidejte nebo zkontrolujte seznam negativních klíčových slov, abyste vyloučili nerelevantní vyhledávané výrazy.
    • Vytvářejte raději menší seznamy klíčových slov, než abyste se zaměřovali na delší seznamy.
    • Optimalizujte cílové stránky, abyste zajistili, že jsou vysoce relevantní pro vaši cílovou skupinu. Nezapomeňte také napsat dobrý SEO meta popis, který uživatele naláká k prokliknutí.

Zaměřte se na záměr zákazníka

Pokud jde o cílení reklamy, většina lidí se zaměřuje na široce odpovídající klíčová slova, což je obrovská chyba.

Široká shoda umožňuje, aby se vaše reklamy zobrazovaly na "související vyhledávání", což je teoreticky skvělé, ale někdy tato takzvaná související vyhledávání nemají s vaším hlavním klíčovým slovem vůbec nic společného - a co hůř, vůbec nezohledňují záměr.

Záměr může mít zásadní význam, když se snažíte ušetřit rozpočet na reklamu.

Pokud například propagujete běžecké boty Nike, a použijete širokou shodu klíčových slov, může se vaše reklama zobrazovat na jiná slova, která s běžeckými botami nesouvisí, nebo se týkají dotazů, kde uživatel nechce žádné boty koupit, ale má jiný záměr, například hledá informace. Vy se však chcete zaměřit na nákupní záměr uživatele.

Ačkoli se to může zdát zřejmé, reklamy Google vás ve skutečnosti připravují na neúspěch tím, že při nastavování reklamní skupiny jsou jako výchozí nastaveny široké klíčové výrazy. Jak tento problém vyřešit? Můžete použít interní cílení společnosti Google a zaměřit se na vlastní záměr. Zde je návod, jak na to:

    • Přihlaste se ke svému účtu Google Ads.
    • Klikněte na možnost Zobrazovací kampaně a poté vyberte jednu z aktivních kampaní.
    • Klepněte na možnost Publikum.
    • Klepněte na ikonu tužky a vyberte možnost Upravit cílení reklamní skupiny.
    • Vyberte reklamní skupinu.
    • V části Cílení vyberte možnost Úzké cílení a poté klepněte na šedé znaménko plus.
    • Klepněte na ikonu tužky vpravo vedle položky Cílené publikum.
    • Na kartě Procházet vyberte možnost Co aktivně zkoumají nebo plánují (In-market a vlastní záměr).
    • Klikněte na modrou ikonu plus, která se nachází vedle položky "Nové publikum s vlastním záměrem".
    • Pojmenujte své vlastní publikum záměrů a přidejte související klíčová slova, která toto publikum může aktivně zkoumat.
    • Kliknutím na tlačítko Vytvořit vytvoříte vlastní publikum založené na záměru.

Nyní můžete při vytváření reklam cílit na publikum založené na záměru, nikoli na publikum, které může být ve fázi průzkumu.

Zmenšete reklamní skupiny

Testování reklam je jedním z nejefektivnějších způsobů, jak zjistit, co funguje a co ne - což vám pomůže vytvořit efektivnější reklamy. Obrovské reklamní skupiny s desítkami reklam však znamenají, že vaše reklamy nebudou tak relevantní, jak by mohly být. Výsledkem bude nižší skóre kvality a mnohem nižší míra prokliků.

Místo toho by se každá reklamní skupina měla zaměřit na jeden konkrétní produkt, nabídku nebo službu. Například jedna reklamní skupina pro běžecké boty, další pro posilovací stroje, tenisové rakety atd.

Menší reklamní skupiny umožňují vytvořit relevantnější seznam klíčových slov, což usnadňuje vytvoření správných reklam pro každý krok ve vyhledávacím trychtýři. Navíc je snazší sledovat výsledky pro malou reklamní skupinu ve srovnání s velkou skupinou. Pro dosažení nejlepších výsledků však budete chtít vytvořit alespoň tři až čtyři reklamy na jednu reklamní skupinu.

Pokud jde o reklamní skupiny, platí, že méně je více. Menší reklamní skupiny mohou pomoci zvýšit CTR a mnohem snadněji sledovat metriky, jako je výkonnost klíčových slov.

Závěrečné myšlenky

Pokud jde o reklamy Google, mnoho inzerentů hledá způsoby, jak udělat více za méně peněz. Výše uvedené tipy pro optimalizaci reklam Google vám pomohou optimalizovat kampaně tak, aby vaše reklamy zvýšily prodeje, prokliky a návštěvnost.

Jakmile své kampaně optimalizujete, můžete provést ještě jednu poslední změnu, abyste co nejlépe využili nejen svůj rozpočet na reklamu, ale také svůj čas. Google umožňuje uživatelům nastavit automatická e-mailová upozornění na přizpůsobenou nápovědu a návrhy na výkon, upozornění na údržbu kampaní a upozornění na neschválené reklamy a zásady. Nyní, kdykoli dojde k velké změně ve vašem účtu, budete upozorněni prostřednictvím e-mailu.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

 

 

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp