PPC reklama
Seznamte se s 10 nejdůležitějšími PPC trendy v roce 2022, o kterých byste rozhodně měli vědět.

Objevte hlavní trendy, které v roce 2022 ovlivní vaše PPC kampaně. PPC kampaně neustále procházejí změnami a jejich správa je čím dál více ovlivněna automatizací, ale také omezeným sběrem informací o publiku z důvodu ochrany soukromí. Přečtěte si, na co byste se v letošním roce měli zaměřit.

1. Automatizace

Automatizace je nadále v oblasti správy PPC kampaní žhavým tématem. Automatizace zkrátka nabírá na rychlosti a dynamice již několik let. PPC odborníci se často shodují na tom, že jim kampaně, které využívají automatické strategie nabídek, přinášejí více konverzí, než kampaně s ručním bidingem.

Zároveň se nezřídka setkáváme s tím, že Smart PLA kampaně jsou úspěšnější, než standardní PLA kampaně.

Inzerenti jsou tedy často nuceni používat automatizaci i v PPC kampaních. Nicméně, je třeba zmínit, že například ve strategii jsou lidé stále silnější, než stroje. Úspěšní PPC specialisté se tedy v roce 2022 budou zaměřovat zejména na to, jak využít možností automatizace, přičemž si stále udrží kontrolu nad moderní správou PPC.

2. First-Party Data

Dalším trendem v PPC je pokračování v ochraně soukromí, a s tím související získávání first-party dat. Integrace First-Party dat s inzertními platformami bude pravděpodobně v roce 2022 ještě důležitější. Od počátku digitálního marketingu jsme závislí na pixelech, značkách a souborech cookie pro marketingovou atribuci. Ale nyní, když společnosti jako Apple a Google začínají omezovat používání těchto způsobů sledování ve jménu ochrany soukromí spotřebitelů, musíme plánovat budoucnost bez nich. V důsledku toho bude hodnota first-party dat neboli dat první strany, a konkrétně prostředky pro jejich integraci s reklamními sítěmi, klíčem k udržení a zlepšení úsilí o úspěšný digitální marketing.

Masivní posun tedy budeme muset hledat v kontextových možnostech cílení, ale zároveň v aktualizovanější verzi, než jsme měli na přelomu století.

3. Cílení na publikum a segmentace

V současné době je nutné zajistit, aby se vaše značky uživatelům zobrazovaly, když jsou online. Ne pouze ve chvíli, kdy je vyhledávají.

S dalším oznámením o tom, jak jsou kategorizována klíčová slova ve volné a frázové shodě, budou charakteristiky publika ještě důležitější pro zachycení a zacílení našeho publika, a to s menší závislostí na klíčových slovech. Shrnuto: méně klíčových slov, více publika, lepší záměr.

S přibývajícím vlivem umělé inteligence je nutné znovu se zaměřit na to nejdůležitější, co ještě můžeme ovládat: na publikum a segmentaci.

PPC kampaň

4. Testování

Vzhledem ke končícím rozšířeným textovým reklamám je nutné testovat, testovat a testovat. Testujte rozšířené textové reklamy tak dlouho, jak můžete. A otestujte také responzivní reklamy ve vyhledávání (RSA). Otestujte různá sdělení a vyzkoušejte připnutí různých částí reklamy na konkrétní pozici. Namísto testování odchylek ve výkonu z několika slov, budou inzerenti muset více přemýšlet a zaměřit se na reklamy, které testují koncepty a fráze zarovnané se záměrem spíše než konkrétní slova.

5. Diverzifikace

Pokud chtějí být PPC marketéři úspěšnější, musí pomoci značkám, na kterých pracují, podívat se za hranice placených reklam. Je třeba ujistit se, že značka, na které pracujete, buduje i další marketingové kanály, jako je PR, SEO, affiliate, nebo dokonce e-mailový marketing. Zaměření se na další marketingové kanály je nyní důležitější než kdy předtím. Čím větší diverzifikace, tím stabilnější bude vaše podnikání a značka.

6. Responzivní reklamy ve vyhledávání

V roce 2022 budou rozšířené textové reklamy (ETA) nahrazeny responzivními reklamami ve vyhledávání (RSA). Inzerenti, kteří ještě nezahrnuli rozšířené textové reklamy ve vyhledávání do svých reklamních sestav, by tak měli učinit ještě dnes. RSA vyžadují zcela jiný přístup než ETA.

7. Sledování konverzí

V posledních měsících je také zaznamenán větší důraz na Facebook Conversions API a sledování offline konverzí Google přímo z platforem. Marketéři hledají způsoby, jak udržet kvalitu sledování konverzí v prostředí bez pixelů.

Chytří marketéři se nyní zaměřují na sledování a integraci offline dat, která jim pomohou obstát v roce 2022 a další budoucnosti. Měření offline konverzí však není jen nutností pro přežití. Je to také klíč ke zlepšení výkonu kampaní prostřednictvím lepší optimalizace.

8. Vzdělávání pro malé firmy

Pokud pracujete s malými inzerenty, kteří mají k dispozici menší rozpočet do reklamy, čeká vás pravděpodobně ještě náročnější období. V roce 2022 bude proto klíčové tyto malé podniky vzdělávat v oblasti online marketingu a pomoci jim s optimalizací.

9. Návrat k základům

I když jste zkušeným PPC specialistou, doporučujeme v mnoha případech návrat k základům, a tedy ke klíčovým slovům dle typů shod, reklamám a ručním nabídkám. Všechny tyto parametry se za posledních 20 měsíců několikrát změnily. Doporučujeme ale znovu se je naučit používat a využít osvědčených postupů z minulosti.

10. Buďte připraveni na cokoliv

Rok 2022 bude pravděpodobně dalším rokem, kdy inzerenti budou muset být pohotoví a plně využít veškerou flexibilitu, kterou marketing ve vyhledávání nabízí. Důkladně sledujte, zda vaše data neobsahují anomálie, pracujte na struktuře kampaní tak, aby byly dostatečně flexibilní a využijte vlastního nastavení automatizací, aby nebyl narušen chod PPC kampaní v případě, kdy vy i vaši kolegové budete neočekávaně nedostupní.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp