zpětné odkazy
Zpětné odkazy mají svůj význam i v roce 2024. Přinášíme vám 6 důvodů, proč by měly být i nadále důležitou součástí vaší komplexní SEO marketingové strategie.

Jak si stojí zpětné odkazy v rámci SEO hodnocení?

Zpětné odkazy jste již možná začali považovat za přežitek. Jak je tomu ale doopravdy?

Někteří marketingoví experti se shodují na tom, že jsou stále důležité, avšak jejich síla již není taková, jako tomu bývalo v minulosti. Důkazem tohoto tvrzení může být fakt, kdy byly některé webové stránky vysoce hodnoceny a získaly umístění na první stránce výsledků vyhledávání (SERP), i když neobsahovaly zpětné interní ani externí odkazy. Šlo však o webové stránky, jejichž obsah byl tak hodnotný, autoritativní a důvěryhodný, že obstály i bez zpětných odkazů. Nešlo tedy o běžný jev, který by dokazoval, že jsou přežitkem minulosti.

Proto jsou tu stále i ti marketingoví experti, a jejich většina, podle kterých mají nadále své místo na každé webové stránce, jelikož vylepšují její SEO hodnocení. Na odkazech totiž záleželo vždy, dokonce již před založením společnosti Google.

6 důvodů dokazujících, že jsou zpětné odkazy stále důležité

Přinášíme vám hned 6 důvodů, které dokládají, proč mají zpětné odkazy své místo v SEO hodnocení, a tedy i v SEO strategii, nadále i v roce 2024.

Google a AI – budoucnost AI závisí na odkazech

Umělá inteligence (AI) od společnosti Google klade stále větší důraz na zobrazování informativních výsledků, které jsou potvrzeny spolehlivými zdroji. Zpětné odkazy tu tedy slouží k tomu, aby AI nedokreslovala fakta a čerpala ze stránek, jejichž obsah je podložen dalšími zdroji.

Google AI tak prezentuje odpovědi, které jsou získané z autoritativních webů potvrzených renomovanými zdroji.

Funkce „Zmíněno v“

Google testuje novou funkci ve vyhledávání, tzv. Zmíněno v (Mentioned in). Díky ní mohou uživatelé narazit na zpětné odkazy v rámci několika různých webových stránek. Uživatel tak může poměrně snadno posoudit, zda se jedná o důvěryhodný a odborný zdroj v konkrétním odvětví.

Zpětné odkazy slouží jako důkaz funkční marketingové strategie

Díky zpětným odkazům umístěným v rámci webových stránek můžete zjistit, zda zvolená strategie funguje. I když se celkový dopad zpětných odkazů na návštěvnost stránek liší mezi jednotlivými odvětvími, i tak přinesou vždy návštěvnost navíc. Pokud jste SEO expertem či marketingovým odborníkem spravující SEO strategii, pak můžete svým klientům v rámci analytiky interních odkazů dokázat, že má vaše práce smysl.

40 % z 20 nejlepších hodnotících faktorů SERP souvisí se zpětnými odkazy

Společnost Semrush provedla výzkum, v rámci kterého dokázala, že 40 % z 20 nejlepších hodnotících faktorů v rámci SERP souvisí se zpětným odkazováním. Důležitost zpětných odkazů přetrvává jak na úrovni stránky, tak na úrovni domény. Díky zpětnému odkazování si tak můžete snadněji vybudovat autoritu ve vyhledávání.

Google dokumentace

Při sestavování SEO strategie je vhodné čerpat z dokumentace a analýzy změn společnosti Google. Je v ní možné například zjistit, že obsah vytvořený AI již nemá tak špatné hodnocení, jako tomu bývalo, jelikož Google z dokumentace odstranil vyšší hodnocení stránek, které byly napsány reálnými lidmi.

Google vytvořil dokumentaci, která vysvětluje, jak funguje Google vyhledávání. Ta samozřejmě zahrnuje i zpětné odkazy. Tato dokumentace potvrzuje, že pokud je na webové stránky odkazováno v rámci zpětných odkazů, roste jejich důvěryhodnost.

Zpětné odkazování a boj Google proti spamovým webovým stránkám

Google upravil svůj algoritmus, aby ochránil hodnocení výsledků vyhledávání. Spamové webové stránky jsou hodnoceny mnohem hůře než přirozeně hodnocené a kvalitní webové odkazy.

Jak zapojit zpětné odkazování do své SEO strategie?

Vytvářejte originální, užitečný a autoritativní obsah, který přinese lidem opravdovou hodnotu a budou na něj chtít odkazovat v rámci svých webových stránek. Držte krok s trendy a pravidelně provádějte průzkum klíčových slov. Pokuste se publiku nabídnout přesně to, co potřebují.

Je-li to možné, pracujte především s primárními daty. Jedná se o nejhodnotnější data, která pomohou překonat nesprávné pochopení obsahu či nejasný překlad. Jedná se sice často o dražší způsob, ale jde o nejlepší cestu k budování důvěryhodnosti a autoritativnosti vašeho obsahu.

Zpětné odkazy nejsou mrtvé!

Naopak, jejich síla je stále opravdu velká. Dokud nebudou představeny důkazy od gigantů, jako je Google, že byste od nich měli upustit, měli by být stále součástí vaší SEO strategie. Pokračujte proto dál ve své práci a propojujte relevantní a renomované zdroje se svým obsahem.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Gabriela Soukupová

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp