Hledání Google
Získejte důležité informace, které vám pomohou při marketingových aktivitách. Využijte následující pokročilé operátory a příkazy vyhledávání Google ve svůj prospěch.

Vyhledávání Google není jen nástrojem pro obecné hledání, ale skrývá v sobě mocný arzenál nástrojů, které mohou posílit vaše marketingové úsilí. Když přemýšlíte o zlepšení své viditelnosti ve vyhledávačích, měli byste se seznámit s pokročilými operátory vyhledávání Google. Tyto pokročilé techniky umožňují přesnější a efektivnější vyhledávání, což je klíčové pro váš SEO audit, tvorbu obsahu, výzkum klíčových slov a mnoho dalších aspektů digitálního marketingu. Průvodce, který představuje hlavní pokročilé operátory vyhledávání Google, vám odhalí, jak tyto nástroje správně využít, a poskytne užitečné informace pro optimalizaci vaší online strategie. Neztrácejte se ve světě vyhledávání, ať už budete zkoumat konkurenci, nebo plánovat obsahovou strategii – tyto operátory vám usnadní dosažení vašich cílů.

Co jsou to operátory vyhledávání Google?

Operátory vyhledávání Google jsou speciální příkazy a znaky, které rozšiřují možnosti standardního textového vyhledávání.

Chcete-li použít vyhledávací operátor, jednoduše jej zadejte přímo do vyhledávacího pole Google (stejným způsobem, jako kdybyste prováděli textové vyhledávání).

Zpřesnění výsledků

Pokročilé operátory vyhledávání Google poskytnou mnohem konkrétnější výsledky. Řekněme, že právě teď vyhledáváte v Googlu "SEO". Získáte více než 730 milionů výsledků!

Pokud však použijete operátor allintitle, což je jeden z pokročilých operátorů vyhledávání Google, o kterém vám povíme níže, můžete tento počet snížit na pouhých 14,6 milionu výsledků, protože se vám zobrazí pouze výsledky, které mají v názvu stránky výslovně uvedeno "SEO".

Pomocí pokročilých operátorů vyhledávání Google můžete své podnikání posunout na vyšší úroveň

Pomocí operátorů vyhledávání můžete:

  • Najít příležitosti pro tvorbu obsahu a odkazů.
  • Vyhledat problémy v SEO, například zjevné chyby v indexaci.
  • Najít výzkumy a statistiky pro zlepšení obsahu.
  • Efektivně posoudit, jak konkurenční jsou určitá dlouhá klíčová slova.

Pravidla vyhledávacích operátorů, kterými je třeba se řídit

Při zpřesňování webového vyhledávání je třeba dodržovat dvě důležitá "pravidla":

  • Pokud interpunkce není součástí vyhledávacího operátoru, Google ji obvykle ignoruje.
  • Vyhněte se mezerám mezi symbolem nebo slovním příkazem a hledaným výrazem. Například site:ppcprofits.cz bude fungovat, avšak site: ppcprofits.cz fungovat nebude.

Nejlepší operátory pokročilého vyhledávání Google

Jakmile se seznámíte s operátory vyhledávání Google, je vyhledávání na internetu mnohem snazší. Jakmile si tyto příkazy osvojíte, budete se divit, jak jste bez nich dříve mohli fugovat.

1. site:

Tento operátor, jak jste možná uhodli, umožňuje vyhledávat obsah, který je umístěn na určité doméně.

Pokud chcete prohledávat konkrétní webové stránky, jako je Wikipedie nebo YouTube, ale ne jiné weby, zadejte site:youtube.com nebo site:wikipedia.org.

Příklad použití příkazu site:

Pro tento konkrétní příkaz existuje mnoho případů použití. Asi nejčastějším je zjištění počtu stránek, které Google indexoval pro určitou doménu.

2. cache:

Zjednodušeně řečeno, operátor cache: umožňuje vyhledat nejnovější verzi konkrétní webové stránky uloženou v mezipaměti.

Příklad použití příkazu cache:

Pokud jste nedávno provedli aktualizaci obsahu nebo změnu designu, tento příkaz vám ukáže, zda a kdy Google nové změny prohledal.

3. related:

Tento vyhledávací operátor můžete použít k vyhledání webových stránek, které souvisejí s daným webem. Tento příkaz je účinný pouze u velkých domén.

Příklad použití příkazu related:

Pomocí příkazu related: získáte poučný pohled na to, jak Google kategorizuje váš web a konkurenci.

To je neuvěřitelně cenné pro analýzu konkurence, když se snažíte pochopit, kdo jsou vaši digitální konkurenti - kteří se mohou od vašich offline konkurentů značně lišit.

4. inanchor:

Tento pokročilý operátor vyhledávání Google se používá, když chcete vyhledat stránky obsahující příchozí odkazy, které mají zadaný text kotvy.

Například při zadání příkazu inanchor:SEO vrátí Google stránky s anchor textem, který obsahuje slovo SEO.

Poznámka: Nelze očekávat přesné globální výsledky, protože data jsou pouze výběrová.

Příklad použití příkazu inanchor:

Tento příkaz je užitečný při vyhodnocování možností budování odkazů nebo konkurenčních odkazů.

5. allinanchor:

Tento operátor navazuje na výše uvedený příkaz inanchor:, ale má smysl v případě, že chcete provést výzkum stránek, které obsahují všechna slova v textu příchozího odkazu.

6. inurl:

Pokud chcete najít stránku, která obsahuje konkrétní slovo (nebo slova) v samotné adrese URL, pak je třeba použít operátor inurl:

Příklad použití příkazu inurl:

Tento vyhledávací příkaz je velmi užitečný pro:

- diagnostiku problémů s indexací (inurl:tag pro identifikaci indexovaných stránek s tagy blogu).

- Inspirace obsahem napříč zkoumanými tématy.

- Identifikace příležitostí k publikování příspěvků hostů (inurl:guest-post).

7. allinurl:

Tento pokročilý operátor vyhledávání Google dále zpřesní příkaz inurl: tím, že vrátí pouze výsledky, které obsahují všechna definovaná slova v adrese URL.

8. intitle:

Tento operátor umožňuje vyhledat výsledky, které obsahují hledané slovo v meta tagu Title.

Příklad použití příkazu intitle:

Jedná se o skvělou vyhledávací funkci pro vyhledávání příležitostí k publikování a kontrolu úrovně konkurenceschopnosti klíčových slov na základě počtu výsledků vrácených pro dané slovo.

9. allintitle: 

Příkaz allintitle: podobně jako výše uvedené proměnné dále zpřesňuje vrácené výsledky tak, aby zahrnovaly všechny výsledky.

10. intext:

Hledáte konkrétní slovo nebo frázi někde v obsahu? Operátor intext: umožňuje vyhledat výrazy, které se objevují v jakékoli části webové stránky, od názvu stránky až po její obsah.

Příklad použití příkazu intext:

Osobně tento příkaz nejčastěji používám k vyhledávání příležitostí pro budování odkazů. Další operátory pokročilého vyhledávání nám pomohou tyto výsledky dále zpřesnit.

11. Allintext: 

Tento operátor vám pomůže zpřesnit vyhledávání pouze na stránky, které obsahují všechny hledané výrazy v textu stránky.

Poznámka: Tento operátor nezohledňuje blízkost slov na stránce, pouze to, že se na stránce vyskytují. Jinak řečeno, slova nemusí být ve frázi nebo blízko sebe ve větě.

12. around(X)

Příkaz around(X) zohlední blízkost slov tím, že omezí výsledky na stránky, které obsahují hledaná slova v rozmezí "X" slov od sebe. Maximální mezera nebo vzdálenost mezi slovy je označena jakýmkoli číslem, které je uvedeno v závorce.

Případ použití příkazu around(x):

Tento příkaz sice používám jen zřídka, ale může být užitečný při hledání citací, vět nebo odkazů, které si nepamatujete.

13. filetype:

Při použití operátoru filetype: ve spojení s klíčovým slovem omezí vrácené výsledky na určité typy souborů, které obsahují dané klíčové slovo. Mezi tyto typy souborů patří např:

  • SWF
  • PDF
  • PS
  • DWF
  • KML, KMZ
  • GPX
  • HWP
  • HTML
  • XLS, XLSX
  • PPT, PPTX
  • DOC, DOCX
  • ODP- ODS
  • ODT
  • RTF
  • SVG
  • TEXT
  • TXT,
  • BAS
  • C, CC, CPP, CXX, H, HPP
  • CS
  • JAVA
  • PL
  • PY
  • WML, WAP
  • XML

Poznámka: Při použití ext: se vrátí stejné výsledky.

Příklad použití příkazu filetype:

Tento vyhledávací operátor vám umožní získat informace, které by vám jinak standardní hledání v Google nenabídlo. Například vyhledáním filetype:pdf klíčové slovo získáte informace, které jsou uloženy v souborech .pdf. Získáváním informací, které jsou pohřbeny v dokumentech PDF, Powerpointech a dokumentech Word, jsme schopni objevit nové informace, o kterých zbytek stránky  nemluví!

14. daterange:[XXXXX-XXXXX]

Operátor pokročilého vyhledávání daterange: zobrazuje výsledky vyhledávání v rámci nastaveného rozmezí dat, která zadáte. Používá však juliánský formát data, který vyžaduje rok následovaný počtem dní od začátku roku.

Aby nedošlo k chybě, doporučuji použít online převodník, abyste měli jistotu, že formát data bude správný.

Případ použití příkazu daterange:

Tento příkaz To může být užitečné pro zjištění objemu obsahu publikovaného k určitému tématu v určitém období.

15. OR

Jedná se o jeden z operátorů vyhledávání, který jste pravděpodobně několikrát použili, aniž byste plně věděli, co dělá.

Pokud chcete kombinovat vyhledávání, jednoduše přidejte mezi vyhledávané výrazy velké OR (klíčové slovo1 NEBO klíčové slovo2). Google zobrazí výsledky, které splňují buď první hledaný výraz, NEBO druhý.

Případ použití příkazu OR:

Tento příkaz je pravděpodobně nejužitečnější při vyhledávání, kdy potřebujete informace o více než jedné položce, ale nehledáte nutně výsledky, které obsahují odkazy na obě položky.

16. "klíčové slovo"

Pokud při vyhledávání v Googlu použijete uvozovky, v podstatě omezujete výsledek vyhledávání na tuto přesně odpovídající frázi.

Google vrátí každou webovou stránku, která obsahuje danou frázi v textu, názvu nebo popisu.

Příklad použití příkazu "klíčové slovo"

Operátor " " je jedním z nejefektivnějších způsobů vyhledávání případů, kdy byl váš obsah duplikován.

Můžete zkopírovat třeba celou větu z vašeho obsahu, vložit ji s uvozovkami do vyhledávání a zjistit, zda někdo váš text neokopíroval. Existují samozřejmě i jiné způsoby, jak zjistit, zda vaši práci někdo neokopíroval, například pomocí nástroje Copyscape. Nicméně toto je určitě jeden z nejrychlejších způsobů, jak se dostat k jádru problému.

17. -klíčové slovo

Znak minus (-) je jednoduchý nástroj, který můžete použít, pokud chcete z výsledků vyhledávání vyloučit určitý výraz/téma.

Pokud například zadáte do vyhledávání SEO -PPC budou vrácené výsledky obsahovat výraz SEO, ale ne výraz PPC.

Profesionální tip: Tento příkaz není omezen na jedno vyloučení. Navrstvením dalších vyloučení můžete filtrovat až na ty nejkonkrétnější výsledky.

Příklad použití příkazu -klíčové slovo

Tento příkaz je výhodný, pokud hledáte něco, co má více než jeden význam, a chcete vyloučit další význam. Můžete jej také využít, pokud se chcete zbavit některých značkových výsledků vyhledávání.

18. @

Hledáte konkrétní výsledek ze sociálních sítí? Přidáním modifikátoru @ na začátek dotazu vrátíte výsledky specifické pro sociální média.

Poznámka: Tato funkce je stále uvedena na seznamu upřesnění vyhledávání Google, ale zdá se, že ne vždy funguje.

Příklad použití příkazu @

Tento příkaz je nejužitečnější při vyhledávání oficiálních kanálů společnosti nebo organizace.

19. source:

Příkaz source: umožňuje vyhledávat konkrétní zdroje pro dané téma ve Zprávách Google.

Příklad použití příkazu source:

Je sice omezen na Zprávy Google, ale pokud hledáte zdroje článků nebo potenciální partnery pro odkazy, kteří psali o podobném tématu, může se tento příkaz určitě hodit.

20. *

Pokud chcete získat více shod, můžete použít operátor zástupných znaků s hvězdičkou (*).

Pokud je zástupný znak vložen mezi výrazy, získáte všechny varianty výrazu. To je užitečné z hlediska vyhledávání frází a citací.

Příklad použití příkazu *

Podobně jako ve výše uvedeném příkladu může být tento příkaz velmi užitečný při technických auditech nebo údržbě vlastní domény. Vyžaduje však kombinaci několika příkazů (více o tom níže).

Stačí před příkaz site: přidat operátor * se zástupným znakem a vyloučit všechny výsledky příkazu -www.

Kombinace více vyhledávacích operátorů: Příklady použití

Jednou z nejlepších věcí na používání vyhledávacích operátorů Google je to, že je lze kombinovat pro konkrétní případy použití.

V tomto směru se vám otevírají neomezené možnosti, protože můžete snadno kombinovat kterýkoli z pokročilých operátorů vyhledávání Google, které jsme zmínili výše.

To znamená, že můžete efektivně vyhledat oficiální dokumentaci, originální obrázek nebo zdroj citace prakticky čehokoli. Bez ohledu na to, zda jste SEO odborník, obsahový tvůrce nebo vědecký výzkumník, kombinace těchto operátorů vám umožní vytěžit z vyhledávače Google maximum a efektivně získávat potřebné informace.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp