3 důvody pro spuštění responzivních obsahových reklam

30.7.2019
0

Obrázek uživatele Vlastimil Malík
Vlastimil Malík

Koncem roku 2018 oznámil Google nový typ reklam s názvem responzivní obsahové reklamy (RDA), které se stanou novým výchozím typem reklam pro reklamní síť Google a nahradí staré „responzivní reklamy“.

Responzivní obsahové reklamy RDACo jsou responzivní obsahové reklamy (RDA)?

 

S novými responzivními obsahovými reklamami (RDA) mohou inzerenti nahrát až 15 obrázků, 5 titulků, 5 popisů a 5 log – což je výrazně více oproti starým „responzivním reklamám“ Google, kde inzerenti mohou nahrát pouze 2 titulky, 1 obrázek, 1 logo a 1 popis.

Google pak použije strojové učení k testování různých kombinací vašich nahraných prostředků a zobrazí reklamy, které fungují nejlépe na základě předpovědí získaných z historie výkonnosti vaší reklamy. Jak naznačuje termín, responzivní obsahové reklamy také automaticky upraví svou velikost, vzhled a formát tak, aby se vešly na jakýkoli dostupný reklamní prostor.

Pokud jste se s novými responzivními reklamami dosud neseznámili, zde jsou 3 důvody, proč by každý inzerent měl RDA zkusit.

 

# 1 Ušetřete čas při tvorbě reklam

 

Začněme tím nejzřejmějším důvodem. Responzivní obsahové reklamy vám ušetří spoustu času při výrobě reklamních inzerátů. Běžné obsahové reklamy se sice rychle a snadno nahrávají, ale ve většině případů není výměna aktuálních obrázkových reklam za nové obrázky nebo obrázky s novým textovým překrytím snadným procesem. Pokud například používáte grafické reklamy pro produkty s častými změnami cen, responzivní obsahové reklamy budou mnohokrát účinnější a efektivnější než běžné obsahové reklamy.

Jak tedy vlastně responzivní obsahové reklamy fungují? Na to je jednoduchá odpověď: Jakmile nahrajete potřebné součásti reklam, Google automaticky změní jejich velikost a zformátuje je tak, aby vytvořil obrazové, video nebo textové reklamy. Díky tomu budou vaše reklamy způsobilé pro prakticky jakýkoli reklamní prostor, čímž exponenciálně zvýšíte váš reklamní potenciál.

Inzerenti mohou nahrát až 15 obrázků, 5 log, 5 videí (více o této funkci níže), 5 krátkých titulků, 1 dlouhý nadpis a 5 popisů. V rozhraní Google Ads to vypadá následovně:

Pro co nejlepší výsledky je vhodné nahrát své vlastní obrázky, ale pokud nemáte žádné obrázky k dispozici, existují alternativy:

• Skenování webových stránek

• Obrázky z fotobank (které lze nalézt pomocí slov, frází nebo adres URL)

Mezi další možnosti patří výběr vhodných výzev k akci (můžete vložit až 11 různých výzev k akci) a přizpůsobení barev. Funkce přizpůsobení barev umožňuje inzerentům sladit barvy reklamy a tlačítka s výzvou k akci (CTA), s barvami vaší značky a pozadím web stránky.

Strojové učení umožňuje společnosti Google automaticky generovat nejlepší kombinaci aktiv a vytvořit tak optimální reklamu pro vaši kampaň, což vám poskytne více času na to, abyste se více zaměřili na další marketingové strategie.

Rozhraní Google Ads

# 2 Optimalizace reklamy pro nejlepší výkon

 

Google používá k určení nejlepších kombinací reklam, které se budou zobrazovat v jeho reklamní síti, historická data z výsledků vašich minulých reklam. Pomocí funkce přehledu o aktivech získáte také lepší přehled o tom, jak každá z vašich PPC reklam funguje, a pomůže vám v rozhodnutí, zda je třeba upravit titulek, obrázek, logo, nebo popis.

 

# 3 Zvýšení dosahu

 

Obsahové reklamy slouží mnoha inzerentům ke zvyšování povědomí o značce. Inzerenti zpravidla zobrazují své obsahové kampaně s cílem zvýšit povědomí o značce nebo produktu, popřípadě zvýšit prodej pomocí remarketingu cíleného na předchozí návštěvníky stránek.

Vzhledem k tomu, že Google může tento typ reklamy použít téměř ve všech prostorech vhodných pro zobrazení reklamy, budou vaše reklamy způsobilé pro podstatně více umístění ve srovnání s nahráním pouze pěti různých velikostí stejné grafické reklamy.

Velká variabilita možností umístění je jedním z důvodů, proč je testování responzivních obsahových reklam velmi snadné. Kombinací schopnosti algoritmu Google přizpůsobit vaše reklamy pomocí strojového učení, které umožňuje rozhodování podle předpovědí vytvořených na základě historických výsledků, spolu s vaší schopností vytvořit kvalitní a přitažlivou reklamu dosáhnete mnohem lepších výsledků a budete schopni svými PPC kampaněmi oslovit mnohem více potenciálních zákazníků.

Ať už používáte responzivní obsahové reklamy v kampani s cílem najít nové zákazníky, nebo oslovit stávající zákazníky pomocí remarketingové kampaně, možnost vytvářet reklamy spolu s kvalitními obrázky (nebo videi) zvyšuje váš dosah bez toho, abyste museli obětovat možnost snadné úpravy reklam.

"Možnost vložení více titulků dává umělé inteligenci Google schopnost určit nejlepší titulek, na který publikum v každé z fází nákupního procesu reaguje nejlépe."

Významnou výhodou ve srovnání s předchozími formáty reklam je účinnější zvýšení povědomí o vaší značce napříč konkrétními cílovými trhy a jednotlivými fázemi marketingového funnelu, aniž byste museli neustále vytvářet a nahrávat nové kreativy.

Strojové učení a umělá inteligence

Upozornění a doporučení:

Každý inzerent ví, že větší dosah vede ke zvýšení výdajů na reklamu. Stejně jako u každé nové reklamní kampaně pozorně sledujte umístění a výkon inzerátů. Pokud vedle RDA používáte i původní obsahové reklamy, můžete zvážit zařazení responzivních obsahových reklam do samostatné kampaně, abyste měli neustále přehled a byli schopni udržet kontrolu nad výdaji.

Pokud používáte RDA a původní obsahové reklamy ve stejné kampani, může být obtížné porovnat výkonnost, protože responzivní obsahové reklamy pravděpodobně spotřebují většinu rozpočtu kvůli většímu množství možností umístění.

Pro nové reklamní formáty je proto lepší zvolit oddělenou kampaň nebo reklamní sestavu, protože tím zvýšíte schopnost kontroly a snížíte riziko, že výkon vašich stávajících kampaní bude novými formáty negativně ovlivněn. Když Google oznámil spuštění RDA, tvrdil, že inzerenti, kteří používají více titulků, popisů a obrázků, v průměru získávají o 10 % více konverzí při podobné CPA, oproti jednomu souboru reklam. Výkonnost nového formátu reklamy se bude lišit v závislosti na účtu, ale vliv responzivních obsahových reklam na vaše podnikání nepoznáte, dokud to nezkusíte. Vzhledem k tomu, že RDA jsou nyní výchozím typem obsahové reklamy, měli byste je určitě vyzkoušet.

S větším množstvím umístění pro zobrazení reklamy můžete oslovit širší publikum nebo cílit na různé segmenty publika.

Nastavení PPC reklamy

# 4 Více personalizované reklamy

 

Přidáním více zdrojů do responzivních obsahových reklam získá Google možnost zobrazit vašim návštěvníkům personalizovanější obsah pro dynamický remarketing. Při tvorbě PPC reklam pomocí informací z vašeho zdroje zobrazuje dynamický remarketing nejrelevantnější inzerci, která je přizpůsobena různým typům publika, které dříve navštívily vaše webové stránky.

 

# 5 Nové funkce responzivních obsahových reklam

 

Google nedávno oznámil tři nové funkce pro formát RDA, které mohou významným způsobem zvýšit výkon reklam.

 

1. Videoreklamy:

Pokud již responzivní obsahové reklamy používáte, možná to pro vás nemusí být novinka. Nováčci však tuto novou funkci jistě ocení. Videoreklamy jsou fantastický doplněk k sadě reklam RDA. Ano, reklamní videa zvýší potenciální dosah reklam, ale hlavním důvodem, proč videoreklamy ve vašich RDA vyzkoušet, je zvýšení angažovanosti. Nejenže video je poutavější než obrázek nebo text, ale také dává inzerentům možnost sdílet mnohem více informací o jejich značce nebo určitém produktu.

Myslíte si například, že byste byli ochotnější navštívit stránky letecké společnosti, pokud jste viděli grafickou reklamu, která propaguje cestu do Paříže, nebo videoreklamu, která vypráví příběh o dobrodružství párů ve městě lásky?

Neznamená to samozřejmě, že videa budou pokaždé překonávat jiné typy PPC reklam. Je potřeba, aby vaše reklamy splňovaly očekávání vašeho publika a trefovaly se do jeho vkusu.

 

2. Karta podkladů:

Karta podkladů, která je rozdělena na obrázky, texty, videozáznamy a informační kanály, umožňuje přístup k informacím o tom, které kombinace fungují nejlépe. Naleznete je po kliknutí na položku „zobrazit podrobnosti o podkladech“. Tato funkce podporuje také testování více titulků a obrázků, aby inzerenti mohli určit, které podklady by měly být použity.

Vzhledem k tomu, že tento typ reklamy je řízen pomocí strojového učení Google, je užitečné zjistit, co funguje nejlépe, abyste mohli při tvorbě dalších RDA kampaní provádět informovanější rozhodnutí.

 

3. Karta „Síla reklamy“:

Tato jednoduchá funkce vede inzerenty prostřednictvím kroků, které je třeba provést, aby bylo dosaženo „vynikající“ reklamy. Nalezení správné reklamy je proces pokusu a omylu. Karta „Síla reklamy“ vás navede správným směrem, pokud si nejste jisti, jak svou reklamu vylepšit. Zde je příklad:

 

Jak vytvořit responzivní obsahovou reklamu (RDA)

 

Vytváření responzivních obsahových reklam je snadné a intuitivní. Zde je stručný průvodce, jak začít používat službu Google RDA:

1. Přihlaste se ke svému účtu Google Ads.

2. Na levé straně navigačního panelu vyberte možnost Zobrazit kampaně → Reklamy a rozšíření.

3. Klikněte na modré kulaté tlačítko plus a vyberte položku Responzivní obsahová reklama (Responsive display advertising).

4. Vyberte reklamní sestavu.

5. Nahrajte své obrázky. Můžete nahrát až 15 marketingových obrázků a 5 log.

6. Zadejte informace o reklamě: krátký nadpis, dlouhý nadpis, popis, obchodní jméno a adresa URL vstupní stránky. Všimněte si, že pro responzivní obsahové reklamy můžete přidat až 5 titulků a 5 popisů.

7. Náhled reklam a po dokončení vyberte možnost Uložit.

Vaše reklama bude poté odeslána ke schválení společností Google. Než budete moci zkontrolovat výkon své reklamy, je nutné počítat alespoň s týdenní čekací dobou na schválení a spuštění reklamy.

 

 

 

 

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

 

Máte zájem o digitální marketing? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333