SEO
Některá "nepsaná" pravidla mohou vyvolat pozastavení vašeho byznys profilu Google a ovlivnit vaši viditelnost v místním vyhledávání. Přečtěte si, na co si dát pozor.

Pozastavení firemního profilu Google může pro místní podniky, které se spoléhají na osobní setkání se zákazníky, představovat značný problém. Když dojde k pozastavení, profil buď úplně zmizí ze služby Google, což je častým scénářem, nebo se stane nedostupným pro majitele či správce profilu. Obojí je pro podnikání zničující a často znamená ztrátu kontaktu se zákazníky a viditelnosti online. Tato situace může být pro mnoho majitelů firem devastující, a někteří dokonce uvažují o ukončení svého podnikání, pokud se jim nepodaří obnovit své firemní profily. Komplikujícím faktorem je skutečnost, že společnost Google obvykle nezveřejňuje důvod pozastavení, což vede k frustraci majitelů firem při pokusech o nápravu porušení a obnovení jejich firemních profilů. Je zřejmé, že udržování a správa firemního profilu Google jsou klíčovými aspekty pro udržení úspěšného propojení s lokální klientelou. 

Proč mohou být firemní profily Google pozastaveny?


Když dojde k pozastavení vašeho firemního profilu, klíčovým prvním krokem je pečlivé prostudování Pokynů pro prezentaci firmy na Googlu. Tyto pokyny mohou poskytnout důležité informace o pravidlech a očekáváních, která byla porušena. V mnoha případech mají majitelé firem možnost identifikovat, které konkrétní pravidlo vedlo k pozastavení. Bohužel, existují i "nepsaná" pravidla, která mohou způsobit pozastavení profilu a tato nejednoznačnost dělá situaci komplikovanější. Identifikovat přesnou příčinu pozastavení se tak stává jakýmsi detektivním úkolem, kde je nezbytné prozkoumat všechny dostupné informace. Nyní si probereme pět nejčastějších důvodů, proč jsou firemní profily Google pozastaveny, abyste mohli přistoupit k nápravě s co nejvíce informacemi o situaci.

Špatná adresa

Google má rozsáhlá pravidla týkající se typů adres, které jsou způsobilé pro firemní profily Google. Některá z nejčastěji porušovaných pravidel se týkají používání P.O. Box adresy nebo adresy virtuální kanceláře. Žádný z těchto typů adres není povolen. Jedinou vzácnou výjimkou je adresa co-workingového prostoru, pokud splňujete následující kritéria:

  • Pronajímáte si vyhrazenou kancelář.
  • Místo je trvale označeno.
  • Zákazníci vás mohou na místě vidět.
  • Kancelář je v pracovní době obsazena personálem. (Musíte tam být buď vy, nebo vaši zaměstnanci. A ne, pracovníci co-workingu nejsou vaši zaměstnanci, takže se nepočítají!).

Dalším porušením pravidel pro adresu je zobrazení adresy vašeho bydliště v profilu firmy Google, i když doma nemáte stálé označení firmy a nevídáte se tam se zákazníky. 

Pokud máte podnikatelskou činnost v oblasti služeb a provozujete ji z domova, ale práci chodíte vykonávat k zákazníkům, nesmíte ve svém firemním profilu Google zobrazovat svou adresu bydliště. 

Některým firmám může porušování pravidel pro adresu nějakou dobu procházet, ale nakonec je to stejně dožene.

Provádění změn v profilu

Google může považovat opakované úpravy těchto klíčových informací za podezřelé, což vede k podezření, že se snažíte manipulovat s obsahem vašeho profilu. Je logické, že podniky nemění svůj název, adresu, telefonní číslo nebo dokonce i typ podnikání příliš často. Tato opatrnost je klíčová, a tak byste měli dlouho přemýšlet, než se rozhodnete pro změny v těchto hlavních polích na svém firemním profilu. I malé nepředvídané úpravy mohou nechtěně vyvolat pozastavení a přinést zbytečné potíže spojené s obnovením funkčnosti vašeho firemního profilu Google.

Nacpání názvu firmy klíčovými slovy

Zvažujete přidání dalších klíčových slov, například názvu města, do názvu své firmy v naději, že tak získáte vyšší pozici ve vyhledávání? Možná to zní lákavě, ale vaše lokální SEO to není nejlepší rozhodnutí. I když by takový postup mohl přinést dočasné zlepšení pozice ve výsledcích vyhledávání, může to také vést k pozastavení vašeho firemního profilu. Manipulace s názvem firmy prostřednictvím nacpávání klíčovými slovy není jen neetickým postupem, ale může také mít vážné následky. Po pozastavení profilu se vaše firma nebude vůbec zobrazovat, což může mít negativní dopad na vaši online viditelnost. Před jakoukoliv změnou v názvu firmy byste si měli dobře rozmyslet, zda to stojí za riziko pozastavení firemního profilu na Googlu.

Dvě firmy sdílející stejnou adresu nebo telefonní číslo

Google nedisponuje příliš vřelým postojem vůči situacím, kdy dva různé podniky sdílí stejnou adresu či telefonní číslo, s výjimkou případů, kdy se jedná o kancelářské budovy nebo nákupní centra. Toto pravidlo má zabránit několika potenciálním problémům. Například, podnikatelé pracující z domova nemohou vytvářet více obchodních profilů na své domácí adrese. Stejně tak Google omezuje možnost jednoho podniku vytvořit více než jeden obchodní profil na jednom místě či adrese. Tímto opatřením se Google snaží zabránit zneužívání systému, kdy lidé zakládají další obchodní profily ve snaze získat vyšší hodnocení. Omezující pravidla mají za cíl udržovat integritu a důvěryhodnost firemních profilů na platformě.

Někdo nahlásil společnosti Google vaše porušení pravidel

Dalším potenciálním důvodem pozastavení vašeho Business profilu na Google může být, když někdo nahlásí porušení pravidel přímo společnosti Google. Možná jste si všimli odkazu "Navrhnout úpravu" ve Firemních profilech Google. Jestliže váš výpis nějakým způsobem porušuje směrnice, stačí, aby někdo navrhl úpravu, která napraví dané porušení. Tato funkcionalita funguje jakousi formou "sousedské hlídky" na online platformě, pomáhající udržet všechny profily v souladu s pravidly. Formulář pro nápravu je také možné použít k nahlášení porušení pravidel Firemních profilů Google, což zvyšuje transparentnost a etičnost na této online platformě. Je důležité mít na paměti, že systém těchto náprav a hlášení slouží k ochraně kvality informací a vytváření důvěryhodného prostředí pro uživatele.

Existují další důvody, proč může být váš profil pozastaven?

Existují pravděpodobně desítky důvodů, proč by Google mohl pozastavit váš firemní profil, a mnohé z nich jsou známé pouze této online platformě. Proto je nejrozumnější postupovat podle všech pokynů, které Google stanovuje. Bez výjimky. Můj tip? Dodržování pravidel není jen doporučení, ale klíčový krok k zachování bezpečnosti a integritě vašeho firemního profilu. Pozastavení profilu a následné pokusy o jeho obnovení nejsou procházkou růžovým sadem. V mnoha případech může taková situace znamenat pro vaši firmu katastrofu. Riziko, spojené s pokusem obejít pravidla nebo jednat v rozporu s nimi, rozhodně převyšuje případné výhody. Proto je zásadní přečíst si pravidla a pečlivě je dodržovat, což představuje nejlepší způsob, jak udržet váš firemní profil na Google v bezpečí a efektivně fungující.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp