5 nových funkcí Facebooku, které ocení online marketéři

5.6.2018
0

Obrázek uživatele martina
Martina Rosenkrancová

Ve dnech 1. a 2. května 2018 se odehrála v San José v Kalifornii již po deváté jedna z nejdůležitějších událostí ve světě sociálních sítí, a to výroční konference vývojářů Facebooku zvaná jednoduše F8.

Ve dnech 1. a 2. května 2018 se odehrála v San José v Kalifornii již po deváté jedna z nejdůležitějších událostí ve světě sociálních sítí, a to výroční konference vývojářů Facebooku zvaná jednoduše F8. Na konferenci bylo oznámeno mnoho důležitých novinek, které se dotknou světa sociálních sítí, mimo jiné spuštění služby Facebooku sloužící k online seznamování. Kromě této důležité události, která zcela jistě změní rovnováhu sil v oboru online seznamek, bylo oznámeno mnoho novinek, které mohou revolučním způsobem ovlivnit online marketing na Facebooku. Některé z nich přinášejí více soukromí uživatelům, další umožňují lepší cílení vašich PPC reklam nebo vylepšují analytické funkce.

Zjistěte vše o uživatelích pomocí Facebookanalytics

Pokud používáte PPC reklamu Facebooku, je vám jistě jasné, že měření a analýza dat o všech uživatelích jsou alfou a omegou každé úspěšné reklamní kampaně. Přestože některé z analytických funkcí byly ve Facebookads dostupné již dříve a nyní jsou pouze zapracovány do aplikace Facebookanalytics, jde o velmi užitečné nástroje, bez kterých se při správě reklamních kampaní jen stěží obejdete.

Statistické funkce jsou podobné jak v GooleAnalytics, ale zde můžete využít přístupu k datům, demografii a zájmům dvou miliard uživatelů z celého světa. Po známém skandálu s Cambridge Analytica si Facebook dává velký pozor na ochranu uživatelských dat, veškeré dostupné statistiky ve FacebookAnalytics jsou proto agregovány a anonymizovány.

Na co se můžeme v nových FacebookAnalytics těšit?

  • Automatická detekce funnelů. Tato funkce používá technologii strojového učení k identifikaci nejčastějších cest a kanálů, kterými uživatelé postupují vašimi stránkami k cíli, kterým je konverze. Tato funkce by vám měla pomoci usnadnit uživatelům cestu ke konverzi a odhalit skryté příležitosti ke zlepšení konverzního poměru.
  • Nová mobilní aplikace. Pomocí vylepšené mobilní aplikace budete moci spravovat své PPC kampaně kdekoli a kdykoli.
  • Přehledy na základě nastavitelných parametrů. Budete moci nastavit vlastní parametry jednotlivým událostem a získat přehled na míru, který vám odpoví na specifické otázky jako například: Které zboží se prodává nejlépe u konkrétně specifikované skupiny návštěvníků?  Jaká platební metoda přináší nejvyšší hodnotu konverzí? Pomocí těchto pokročilých analytických nástrojů můžete objevit, sledovat a vyhodnocovat chování vašich zákazníků od prvního kliknutí až po konečné uzavření obchodu.
  • Přehledy konvertujících funnelů. FaceookAnalytics umožňuje tvorbu vlastních funnelů, které nabídnou detailní analýzu toho, kde je větší pravděpodobnost konverze.

Nové FacebookAnalytics s sebou přinášejí spoustu možností od vylepšených atribučních modelů, vytváření vlastních funnelů, přehledů a statistik až po příležitosti k ještě lepší optimalizaci vašich stránek. Aktivovat na svých stránkách FacebookAnalytics přitom není vůbec nic složitého. Jediné, co je třeba udělat, je instalovat Facebook pixel na vaší stránce a kliknout na záložku Analytics v menu Measure and Report v BussinessManageru.

Nové funkce v Messengeru

Podpora rozšířené reality. Facebook Messenger, který je stále častěji používán pro obchodní komunikaci, získá nové funkce, které vylepší jeho využití v této oblasti. Jednou z novinek je spuštění podpory pro rozšířenou realitu. K čemu to může být užitečné? Představte si, že vás osloví zákazník, který má zájem o vaše zboží a chce se zeptat na nějaké doplňující informace o produktu. Tato funkce vám umožní předvést váš produkt zákazníkovi vizuálně, za pomoci technologie pro rozšířenou realitu. Tato funkce je v současnosti dostupná jen prostřednictvím uzavřené bety, takže jestli tato technologie najde v marketingu své uplatnění, ukáže až čas.

Automatický překladač. Další užitečnou funkcí Facebook Messengeru je možnost automatického překladu zpráv, který umožní komunikovat svým uživatelům v cizích jazycích. Digitální asistent, poháněný umělou inteligencí, bude nabízet překlad zpráv obdržených přes Marketplace do vašeho rodného jazyka. Zatím je v nabídce pouze překlad z angličtiny do španělštiny a je dostupný pouze v USA. Další jazyky a regiony však budou brzy spuštěny. Automatický překlad by měl umožnit komunikaci s kýmkoli na světě bez jazykové bariéry.

Zákaz instalace nových chatbotů. Další zprávou ohledně Facebook Messengeru, která je však známá již od dubna, je dočasné pozastavení implementace nových chatbotů. Tento krok Facebooku byl pravděpodobně ovlivněn skandálem okolo firmy Cambridge Analytica a obecně zneužíváním osobních dat uživatelů aplikacemi třetích stran. Implementace nových chatbotů nebude možná, dokud Facebook neprověří celý systém, ve kterém plánuje udělat změny. Naštěstí se tento zákaz netýká již spuštěných chatbotů, přestože Facebook oznámil, že bude kontrolovat i již spuštěné chatboty a ověřovat, jakým způsobem nakládají s daty získanými od uživatelů. Doufejme, že vše dobře dopadne a Facebook tuto užitečnou funkci opět povolí.

Vylepšené funkce Facebookových skupin

Facebook oznámil, že se bude snažit vylepšit skupiny tak, aby se staly pro uživatele zajímavější a ti zde trávili více času. Bude zavedena nová záložka skupin a zajímavější tlačítko pro přihlášení do skupiny, které si můžete vložit přímo na vaše stránky. Pro inzerenty a lidi, kteří se snaží propagovat své produkty prostřednictvím sociálních sítí, je to skvělá zpráva. Nové změny umožní uživatelům jednodušší přístup do skupin. Uživatelé budou moci jednoduše listovat v seznamu skupin, jejichž jsou členy, a budou mít snadnější přístup k obsahu, který do skupiny umístíte. Tyto funkce vám umožní lépe pečovat o vaše fanoušky a lépe pochopit jejich chování a motivace. To je pro marketéry důležité z mnoha důvodů. Ten nejdůležitější je samozřejmě pochopení přání a vzorců chování vašeho publika pro lepší oslovení cílenou reklamou. Jelikož nové zákony na ochranu osobních údajů znesnadnily využívání dat o uživatelském chování, je každá příležitost, jak se něco dozvědět o uživateli, velmi důležitá. Také tlačítko pro přihlášení do skupiny, které si můžete umístit na vaše stránky, umožní ve spojení s FacebookAnalytics vytvářet vlastní publika z lidí, kteří navštívili určitou stránku vašeho webu a přihlásili se do skupiny.

Propagujte své produkty na Instagramu

Vylepšení se dočkal také Instagram. Pokud propagujete své výrobky či služby prostřednictvím fotografií na Instagramu, jistě oceníte novou funkci Explore, která má uživatelům umožnit objevovat nová místa, nápady, zkušenosti a přátele. Funkce Explore umožňuje organizovat osobní doporučení do tematických kanálů podle zájmů, takže uživatelé snadněji najdou váš obsah.

V případě, že se pomocí prezentace na Instagramu snažíte zlepšit povědomí o vaší značce, tato nová funkce vám umožní dostat váš obsah prostřednictvím hashtagů  do požadovaných kategorií. Nezapomínejte, že návštěvnost vašich postů na Instagramu může sloužit jako užitečný zdroj pro vytváření vlastního publika. Postováním zajímavého obsahu, který souvisí s vaším produktem, tak získáte další užitečný marketingový kanál, pomocí kterého můžete zvyšovat své zisky.

Nová funkce „mazání historie“ může způsobit problémy s cílením PPC reklam

Facebook oznámil, že pracuje na novém nástroji zvaném “clearhistory“ (čištění historie). Tato funkce umožní uživatelům získat přehled o všech stránkách a aplikacích, které zaslaly Facebooku oznámení o jejich návštěvě. Funkce také umožňuje uživatelům všechna tato data smazat a zakázat další ukládání těchto informací v budoucnosti.

Přestože ochrana dat uživatelů je jistě záslužná činnost, tato funkce pravděpodobně způsobí internetovým marketérům nejednu bezesnou noc. Pokud se snažíte vytvářet vlastní publika pro vaše PPC kampaně, budete to mít nyní o něco těžší. Přestože budete mít stále přístup k základním demografickým datům, podrobnější informace o uživatelích mohou být nenávratně ztraceny.

Jednou z výhod Facebooku je to, že upravuje svůj provoz uživatelům na míru podle jejich chování a informací, které o svých návštěvnících nasbíral. Funkce mazání historie tak bude pravděpodobně znamenat mnohem horší uživatelskou zkušenost. Pokud totiž uživatel svou historii smaže, neznamená to, že se mu přestanou zobrazovat reklamy. Reklam bude stejně jako dřív, pouze nebudou moci být tak přesně zacílené. Může se tak stát, že uživatelé si budou mnohem více stěžovat na zobrazování reklam, které je nezajímají. Využívání této funkce taky povede k tomu, že se uživatelé budou muset znovu manuálně přihlašovat k webovým stránkám, kde byli dříve přihlášeni automaticky pomocí facebookového účtu.

Cílem Facebooku jsou další vylepšení

Přestože díky skandálům se zneužíváním osobních dat uživatelů Facebooku třetími stranami došlo k omezení některých možností přesného cílení, tyto nové funkce přinášejí do online marketingu spoustu nových možností. Inovace Facebooku, Messengeru a Instagramu zvyšují možnosti oslovení potenciálních zákazníků jak formou PPC inzerce, tak formou organické návštěvnosti. Facebook neustále přichází s novými vylepšeními, se kterými stále více šlape na paty Googlu, svému největšímu rivalovi na poli online reklamy.

zdroj foto: pixabay.com

 

Máte zájem o PPC reklamu? Vyplňte stručný formulář a my se vám do 24 hodin sami ozveme

Nezávazná konzultace

Nebo nám rovnou zavolejte 775 646 333