6 příkladů šablon upomínkových e-mailů

upomínka
Potřebujete klientovi poslat přátelskou upomínku k nadcházející schůzce nebo platbě? Využijte naše šablony e-mailových upomínek.

Šablony e-mailových upomínek jsou skvělým způsobem, jak ušetřit čas a udržet hladký průběh vašeho podnikání. Díky předpřipraveným e-mailovým upomínkám můžete rychle rozesílat zprávy klientům nebo zákazníkům, aniž byste museli pokaždé psát znovu to samé. Tyto předpřipravené šablony jsou skvělým nástrojem pro rychlé a snadné posílání přátelských upomínek ohledně nadcházejících schůzek nebo plateb. Díky nim můžete ušetřit čas, který byste jinak strávili opakovaným psaním stejných zpráv. V tomto článku vám přinášíme šest příkladů šablon e-mailových upomínek, které můžete okamžitě začít využívat ve svém online podnikání. Tyto šablony vám nejen ulehčí práci, ale také zajistí profesionální a konzistentní komunikaci s vašimi klienty. V tomto článku se s vámi podělíme o šest příkladů šablon e-mailových upomínek, které můžete použít pro své podnikání. Začněme!

Co je to e-mailová upomínka?

E-mailová upomínka je zpráva zaslaná někomu s cílem připomenout mu něco, co měl udělat, připomenout mu předchozí e-mail nebo událost, která se blíží. Připomínací e-maily mohou být velmi užitečné pro udržení organizace a řízení lidí, zejména pokud je daný úkol nebo událost důležitá. Aby byl e-mail s připomenutím účinný, je důležité zajistit, aby zpráva byla jasná a stručná a aby příjemce věděl, kdy ji má očekávat.

Jak psát upomínkové e-maily

Zdvořilé e-maily s připomenutím jsou skvělým způsobem, jak zajistit, aby se na důležité úkoly nezapomnělo. Zasláním zdvořilého upomínacího e-mailu zajistíte, že příjemci bude připomenuto, co je třeba udělat a kdy je to třeba udělat. Zde je stručný návod krok za krokem, jak přesně napsat e-mail s připomínkou, počínaje předmětem:

Krok 1: Napište jasný předmět

Předmět e-mailové upomínky je důležitý, protože je to první věc, kterou příjemce uvidí. Předmět by měl být jasný, stručný a výstižný. Například: "Připomínka: "Nadcházející schůzka ve středu" nebo "Připomínka: Termín platby v pátek".

Krok 2: Začněte zdvořilým pozdravem

Po řádku předmětu je další věcí, kterou příjemce uvidí, začátek e-mailu. Je důležité začít zdvořilým pozdravem, například "Vážená paní Nováková" nebo "Dobrý den, pane Dvořáku".

Krok 3: Rychle přejděte k věci

Tělo e-mailu by mělo být stručné a věcné. Není třeba chodit kolem horké kaše - stačí hned uvést účel e-mailu. Například: "Píšu vám jen proto, abych vám připomněl naši středeční schůzku" nebo "Chtěl jsem vám připomenout, že v pátek máte zaplatit".

Krok 4: Uveďte všechny důležité podrobnosti

Pokud existují nějaké relevantní podrobnosti, které příjemce potřebuje vědět, nezapomeňte je do e-mailu zahrnout. Například: "Naše schůzka bude v 10 hodin v konferenční místnosti," nebo "Vaše platba je splatná v pátek do 17 hodin.".

Krok 5: Poděkujte příjemci předem

E-mail zakončete zdvořilým poděkováním, například "Děkujeme za váš čas" nebo "Děkujeme, že jste se této záležitosti věnovali". To pomůže vytvořit pocit dobré vůle a zvýší pravděpodobnost, že příjemce žádosti vyhoví.

Šablona e-mailové upomínky

Podívejme se na naši první šablonu zdvořilostní e-mailové upomínky včetně předmětu, kterou se můžete inspirovat při vytváření vlastního e-mailu s upomínkou...

Předmět: Připomínka - nadcházející schůzka na _________

Dobrý den, pane/paní ______,

Píši Vám, abych Vám připomněl naši schůzku na _________. Naše schůzka se bude konat v __ráno/večer v konferenční místnosti. Dejte mi prosím vědět, pokud potřebujete na schůzku něco připravit.

Děkuji vám za váš čas,

(Vaše jméno)

Efektivnější šablony e-mailových upomínek

Jak vidíte, výše uvedená e-mailová upomínka byla krátká, zdvořilá, profesionální a věcná. Je důležité dbát na to, aby vaše e-maily s upomínkami byly jasné a stručné, abyste se vyhnuli zmatení nebo frustraci příjemce. Zde je pět dalších vzorů e-mailových upomínek, které můžete použít ve svém podnikání pro různé situace.

Vzor upomínky na schůzku

Šablona e-mailu s připomenutím schůzky je ideální pro připomenutí nadcházející schůzky vašim klientům nebo zákazníkům, ať už se jedná o konzultaci, schůzku nebo službu. Je důležité uvést všechny důležité údaje, jako je datum, čas a místo schůzky, aby nedošlo k nedorozumění nebo záměně.

Předmět: Připomínka - nadcházející schůzka na _________

Dobrý den, pane/paní ______,

Píši Vám, abych Vám připomněl Vaši nadcházející schůzku s __________ na _________ na __________. Vaše schůzka je naplánována na __ráno/večer. Prosím, dejte mi vědět, jestli potřebujete změnit termín nebo jestli se mohu na schůzku nějak připravit.

Děkuji vám za váš čas,

(Vaše jméno)

Šablona připomenutí platby

Šablona e-mailové upomínky o platbě je ideální pro připomenutí zákazníkům nebo klientům, že je třeba zaplatit.

Předmět: Připomínka: Platba je splatná _________.

Dobrý den, pane/paní ______,

Píši vám, abych vám připomněl, že datum splatnosti vaší platby je _________. Vaše platba je splatná do __ hodin ráno/večer v tento den. Dejte mi prosím vědět, pokud potřebujete sjednat splátkový kalendář nebo pokud Vám mohu nějak pomoci.

Děkuji vám za váš čas,

(Vaše jméno)

Text potvrzení schůzky

Zaslání textu s potvrzením pro nadcházející schůzku se zákazníkem nebo klientem je skvělý způsob, jak se ujistit, že si schůzku zapamatují a jsou na ni připraveni.

Dobrý den, pane/paní ______,

Toto je jen rychlá textová zpráva pro potvrzení nadcházející schůzky ohledně _________. Naše schůzka je naplánována na ráno/večer v místnosti _______. Pokud máte nějaké dotazy nebo potřebujete změnit termín, dejte mi prosím vědět.

Děkuji,

(Vaše jméno)

Jemná připomínka e-mailem

Jemný připomínací e-mail je ideální pro připomenutí něčeho důležitého vašim zákazníkům nebo klientům, aniž by to znělo příliš náročně nebo vlezle.

Řádek předmětu: Připomínka - _________

Dobrý den, pane/paní ______,

doufám, že se máte dobře. Chtěl jsem Vám jen připomenout _________. Dejte mi prosím vědět, pokud budete mít nějaké dotazy nebo budete potřebovat pomoc.

Děkuji vám za váš čas,

(Vaše jméno)

Připomínací e-maily o událostech

Šablony e-mailů s připomenutím události jsou ideální pro připomenutí nadcházející události vašim zákazníkům nebo klientům, například prodeje, webináře nebo školení.

Předmět: Připomínka - nadcházející událost na _________

Dobrý den, pane/paní ______,

Píši vám, abych vám připomněl naši nadcházející událost na _________. Naše akce se bude konat na _________ v __ráno/večer. Dejte mi prosím vědět, pokud máte nějaké dotazy nebo potřebujete pomoc.

Děkuji vám za váš čas,

(Vaše jméno)

Tipy pro zasílání upomínek e-mailem

Nyní, když jste viděli několik ukázek e-mailových upomínek, je čas naučit se několik tipů pro psaní vlastních e-mailových upomínek. Zde je pět tipů, kterými byste se měli řídit, až budete příště potřebovat vytvořit krátký e-mail s upomínkou pro své zákazníky nebo klienty:

Buďte struční a milí

Nejlepší upomínkové e-maily jsou krátké, milé a věcné. Není třeba psát román - stačí, když svým zákazníkům nebo klientům připomenete, co mají udělat, kdy to mají udělat a proč je to důležité.

Buďte profesionální

Při psaní upomínkového e-mailu je důležité být profesionální. Vyvarujte se toho, aby zněl náročně nebo vlezle, a držte se zdvořilého a slušného tónu. Takový postup vám pomůže udržet dobrý vztah se zákazníky nebo klienty.

Přizpůsobte svůj e-mail

Pokud je to možné, personalizujte své e-maily s upomínkami oslovením zákazníků nebo klientů jménem. Díky tomu se budou cítit lépe a pomůže jim to zapamatovat si e-mail. Ukáže to také, že si uděláte čas na napsání osobního e-mailu, místo abyste poslali jen obecnou upomínku.

Buďte jasní

Při psaní e-mailové upomínky se ujistěte, že máte naprosto jasno v tom, co je třeba udělat a kdy je to třeba udělat. To pomůže vašim zákazníkům nebo klientům zůstat organizovaní a v obraze. Pomůže to také předejít jakýmkoli zmatkům nebo nedorozuměním.

Zkontrolujte správnost e-mailu

Před odesláním e-mailu s upomínkou se ujistěte, že jste jej zkontrolovali z hlediska gramatických a pravopisných chyb. Pomůže vám to zachovat profesionální image a vyhnout se jakýmkoli nedorozuměním. Není nic horšího než e-mail s upomínkou, ve kterém jsou chyby!

Jak zdvořile poslat e-mail s upomínkou?

Někdy lidé potřebují jen přátelsky připomenout nadcházející událost nebo termín. V těchto případech je zdvořilé poslat jim e-mailem krátkou poznámku. Můžete to udělat tak, že e-mail začnete oslovením osoby, které připomínku posíláte. Dále sdělte osobě, proč jí e-mail posíláte. A nakonec sdělte osobě, co má udělat, například potvrdit svou účast, provést platbu nebo splnit úkol.

Je připomínací zpráva účinná?

Na tuto otázku neexistuje univerzální odpověď, protože účinnost následného e-mailu s upomínkou se liší v závislosti na konkrétní firmě a jejích zákaznících. Obecně však mohou být upomínkové zprávy účinným způsobem, jak navázat kontakt s klienty a zákazníky a zajistit, aby věděli o důležitých aktualizacích nebo termínech. Úspěšné upomínkové e-maily mohou zvýšit šanci, že zákazník provede požadovanou akci.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

Napsali o nás na seznamzpravy.cz

Apple vrací Irsku miliardy na daních a Google čelí pokutě za monopolní praktiky. Rozhodnutí nejvyššího soudu EU signalizují konec nerušeného růstu technologických gigantů.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp