Aktualizace Google Merchant Center: Co se mění pro obchodníky?

Google Merchant Center
Společnost Google zavádí změny pravidel ve správci produktů Google Merchant Center. Jaké nové povinnosti přináší aktualizace inzerujícím online prodejcům?

Hned dvě fáze upřesnění toho, jak musí prodejci zobrazovat nabízené produkty prostřednictvím nástroje Merchant Center, připravil pro letošek internetový gigant Google. První úpravy ovlivňující nabídky zboží v Nákupech a organických záznamech platí už od 8. dubna 2025, druhá část nových předpisů bude zavedená 1. července 2025.

Dubnová sada změn v GMC

Od začátku dubna byly v jednom z hlavních zbožových vyhledávačů Google Merchant Center (GMC) provedené tři zásadní změny:

Splátkové prodeje

Google už nyní obchodníkům nedovoluje používat atribut [price] ke zobrazování částečných splátek produktů. Všichni pro tento účel musí použít atribut [installment] a v něm ještě podatribut [downpayment]. Pomocí atributu [price] lze zobrazovat pouze plné ceny zboží při platbě celé částky najednou.

Energetické štítky

Pro státy na území Evropské unie nahradil Google dosavadní atributy třídy energetické účinnosti širším atributem [certifikation]. To umožňuje přidávání starých i nových typů energetických štítků schválených v EU. V Norsku, Švýcarsku a zemích Velké Británie dál fungují původní energetické atributy.

Informace o doručení

Do pravidel GMC přibyly na úrovni produktů další možnosti uvádění informací o doručení objednávky. Jedním z nových atributů je [carrier_shipping] upřesňující rychlost a cenu dopravy na základě určení konkrétního dopravce, další pak lze využít pro specifikaci pracovních dnů, ve kterých dochází k manipulaci a přepravě objednávky. Díky těmto atributům se v seznamech a reklamách zobrazují přesnější časy dodání zboží.

Další novinky v GMC od července

Počínaje 1. červencem 2025 začnou platit menší, ale neméně důležité úpravy pravidel:

Zvýhodněné členské ceny

Prostřednictvím atributů [price] a [sale_price] už nebude možné zobrazovat výhodnější ceny produktů ve věrnostních programech. Místo nich je nově připravený atribut [loayalty_program]. Novou podmínku musí dodržovat obchodníci na celém světě, a to jak u neplaceného, tak u placeného věrnostního členství. Produktům, které od července toto pravidlo nesplní, může být zobrazování v reklamách zamítnuto.

Daň z prodeje (platí pouze pro USA)

Tato úprava se nás sice až tolik netýká, ale pro zajímavost připomeňme, že od inzerentů na území Spojených států amerických už nebude Google chtít informace o dani z prodeje (obdoba naší DPH). Do konce května je však všichni američtí prodejci ještě musí poskytovat, a to pomocí atributů [tax] a [tax_category] nebo v nastavení Merchant Center.

Důsledky aktualizace GMC pro obchodníky

V souvislosti s úpravou podmínek inzerce v nástroji Google Merchant Center budete muset změnit dosavadní způsob strukturování produktových dat.

Nabízíte-li nákupy na splátky, nová pravidla vám jasně říkají, jak máte zobrazovat plnou cenu produktů oproti splátkovým zálohám. Díky tomu nakupující lépe pochopí, která cena je ta správná.

Zpřesnění pro energetické štítky v zemích EU je sladěné se současnými unijními předpisy a umožňuje více způsobů zobrazení grafických podob štítků.

Změny zobrazení výhodnějších cen pro členy věrnostních programů se dotknou celé řady online prodejců. Jestli takové ceny poskytujete, musíte pro ně použít atribut určený na ”klubové” ceny, a ne políčko ke zobrazení běžné ceny.

Jak nyní přizpůsobit Google Merchant Center?

K tomu, aby vaše produktové záznamy i nadále fungovaly bezproblémově, zajistěte následující:

  • Zkontrolujte své prodejní kanály, jestli nepoužívají zastaralé atributy.
  • Bezprostředně opravte ceny splátek.
  • Začněte ihned používat nový atribut pro energetické štítky.
  • Změňte zobrazování věrnostních cen ještě před 1. červencem 2025.

Provedete-li potřebné úpravy včas, vyhnete se problémům se zobrazováním svých reklam a záznamů v Nákupech Google a zároveň si vylepšíte prodeje díky kvalitnějším produktovým datům a přesnějším informacím o doručení zboží.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Martin Kulhánek

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp