SEO
Vytváření nového obsahu nebo optimalizace starých webových stránek - co je lepší pro SEO? Přečtěte si to v následujícím článku.

Záměrem každého majitele webu by měla být vysoká celková kvalita webu, nejen nových webových stránek, které vytváříte nyní nebo v budoucnu. Mělo by se ale vaše úsilí v oblasti SEO více zaměřit na vytváření nového obsahu, nebo na aktualizaci stávajícího obsahu?

Podle mého názoru byste měli přibližně polovinu svého úsilí v oblasti SEO věnovat aktualizaci starého obsahu a druhou polovinu vytváření nového obsahu. Zde jsou důvody.

Webové stránky si postupem času vytvářejí hodnotu

Obsah na vašich webových stránkách může zůstat relevantní po mnoho let.

  • Stránky, které jsou již nějakou dobu publikovány, si pravděpodobně vybudovaly odkazy a autoritu a tím pádem i velkou hodnotu.
  • To znamená, že se tyto stránky mohou stále zobrazovat ve výsledcích vyhledávání na dotazy, které vaše cílová skupina používá.
  • Čerstvost je pro hodnocení kvality stránek obecně méně důležitá. "Zastaralé" stránky mohou stále mít vysoké hodnocení kvality.

Co to znamená?

Starší obsah může být stále relevantní a považován za vysoce kvalitní.

Například informační stránka o druhé světové válce je stále aktuální. Starší obsah však může zůstat relevantní pouze tehdy, pokud je materiál považován za stále aktuální. Časem může mít jakýkoli web stovky nebo tisíce zastaralých stránek.

Google nemusí důvěřovat webu, kde jsou dvě třetiny stránek staré například tři roky nebo více a jsou na nich zastaralé informace. Zvláště pokud tato témata aktualizuje vaše konkurence. Můžete provést rychlou kontrolu svého staršího obsahu a přesvědčit se o tom sami. Když jste stránku před lety publikovali, umístila se ve výsledcích vyhledávání na první stránce? A je nyní na stránce 2 nebo níže? Obvykle ji aktualizace obsahu může vrátit na stránku 1.

Věci se časem znehodnocují. Pokud nejsou udržovány, webové stránky nakonec shnijí a stanou se nepoužitelnými. Ale ty dobře udržované zůstávají cenným aktivem.

Aby byla webová stránka navržena a napsána, upravena a optimalizována - může to při kvalitní práci trvat osm hodin. Tento čas má značnou cenu.

Můžete váš starý obsah ignorovat a v podstatě odepsat, nebo ho můžete udržovat svěží. My jako obsahovou strategii a taktiku preferujeme druhou možnost.

Co říká Google

Google říká, že byste měli věnovat čas údržbě svých webových stránek, abyste zajistili jejich kvalitu:

... neudržované/opuštěné "staré" webové stránky nebo neudržovaný a nepřesný/zavádějící obsah je důvodem pro nízké hodnocení kvality stránky.

Co z toho plyne:

  • Stará nebo neudržovaná webová stránka může být považována za nízkou kvalitu. To platí zejména pro stránky typu "vaše peníze nebo váš život", tedy ty, které mohou mít vliv na zdraví, finance atd.
  • Stránka, která obsahuje nepřesné informace, je nekvalitní. V závislosti na předmětu vaší činnosti může být nutné často aktualizovat webové stránky, jen abyste udrželi informace aktuální.

V relaci "Office Hours" v roce 2019 hovořil John Mueller ze společnosti Google o evergreenovém versus čerstvém obsahu:

"Snažíme se najít rovnováhu mezi zobrazováním evergreenového obsahu, který je tu již delší dobu a který je vnímán spíše jako referenční obsah, a tak trochu čerstvějším obsahem, a to zejména tehdy, když můžeme říci, že lidé hledají čerstvý obsah."

Mueller má pravděpodobně na mysli koncept "dotaz si zaslouží čerstvost" - tedy druhy vyhledávacích dotazů, jejichž výsledky musí odrážet nový obsah.

V dalším videu Office Hours z roku 2021 se Mueller zabýval tím, jak zacházet se starým obsahem:

" ... pokud je to něco, co považujete za dobrý obsah, který chcete publikovat se svým webem, se svým jménem, pak bych si to ponechal. To, že je starý, neznamená, že je špatný. Ale pokud se na to podíváte a řeknete si, aha, tohle je pro mě teď trapné, nechci, aby to bylo online. Je to tak špatné. Pak je to něco, u čeho bych řekl, buď to vylepšit, nebo odstranit."

Co dělat? Audit obsahu

Kromě vytvoření nových webových stránek pro vaši SEO strategii bude audit obsahu webu klíčem k určení priorit při obnově starých stránek.

Audit obsahu identifikuje slabý a nedostatečně výkonný obsah na vašich webových stránkách, abyste jej mohli vylepšit.

Pomocí nástroje Google Analytics a nástrojů, jako je Screaming Frog nebo Semrush můžete získat všechna data, která potřebujete k pochopení webových stránek na svém webu.

Jakmile shromáždíte potřebné údaje, rozdělíte své webové stránky do tří kategorií. Ty, které:

  1. Získávají nejvíce umístění a návštěvnosti (např. ty, které jsou na 1. stránce výsledků vyhledávání).
  2. Mají potenciál získat lepší pozice a návštěvnost (např. ty, které jsou na 2. stránce výsledků vyhledávání).
  3. Dosahují špatných výsledků a nejsou ani v jedné z těchto kategorií.

Pak můžete:

  • Zaměřit se na posílení obsahu v prvních dvou kategoriích.
  • Přijít na to, co udělat se zbytkem, tedy s obsahem, který má špatnou výkonnost. Některé webové stránky mohou potřebovat obnovu obsahu, jiné optimalizaci. A některý obsah může potřebovat pouze přesměrování 301 na aktuálnější adresu URL se stejným tématem.

Rozšiřujte a udržujte svůj obsah

Krása SEO spočívá v tom, že vaše webové stránky si postupem času budují hodnotu díky autoritě a odkazům. Takže veškerá skvělá práce, kterou do nich vložíte, se může i nadále vyplácet v podobě návštěvnosti a také příjmů. Své webové stránky však musíte udržovat po celou dobu jejich životního cyklu.

Chcete-li tedy posílit své SEO, ujistěte se, že 50 % času zaměřeného na obsah věnujete tvorbě nových webových stránek a 50 % času obnově těch starých.

Jako poslední povzbuzení ... Váš web může mít již stovky nebo dokonce tisíce zastaralých stránek a vypořádat se s nimi může být velký projekt.

Zařaďte obnovování do pravidelného plánu stejně jako vytváření nového obsahu.

Dostaňte se do rytmu identifikace stávajících stránek souvisejících s každou novou stránkou a v rámci procesu tvorby obsahu je buď aktualizujte, nebo konsolidujte.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

Více článků z blogu

7 mocných výhod PPC reklamy

Objevte svět PPC reklamy - strategie s nízkým rizikem a vysokým ziskem pro B2B, B2C i neziskové organizace. Vyzkoušejte ji nyní a doplňte své marketingové úsilí.
Přečíst článek

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp