červenec
Reklama typu PPC (Pay-per-click) se stala nedílnou součástí online marketingu. Její účinnost a schopnost přivést publikum na webové stránky a generovat konverze z ní učinily jednu z nejoblíbenějších a nejúčinnějších forem digitální reklamy. S rychlým vývojem technologií a změnami v chování uživatelů jsme však svědky nového a zajímavého vývoje, který mění PPC reklamu a její přístup k zákazníkům. Co nového je ve světě PPC reklamy v červenci 2023?

Každá marketingová strategie má začínat zákazníkem

V současné době zákaznických zkušeností dominují firmy, které dokáží získat zákazníkovu pozornost a pozitivní uživatelskou zkušenost. Současná doba je definována jako doba zákaznických zkušeností. Zatímco v minulosti dominovaly firmy, které dokázaly zvládnout výrobu, logistiku a uměly pracovat s automatizací a novými informacemi, dnes hrají prim ty společnosti, které umí získat zákazníkovu pozornost a pozitivní uživatelskou zkušenost. Právě uživatelská zkušenost je klíčem k zákaznické loajalitě. Pokud je zákazník s daným produktem spokojený, je podle průzkumu pravděpodobnější, že je doporučí svém přátelům a zároveň se vyhne nákupu podobného produktu od konkurenční značky.

Meta spustila textovou aplikaci Threads

Nová aplikace Meta Threads zaměřená na krátké textové aktualizace je tady. Nyní je tak konečně jasné, jak aplikace vypadá a funguje. Meta se také podělila o to, jaké další funkce se na nové platformě brzy objeví. Poprvé o ní dala Meta vědět letos v březnu. V dubnu získala první obrysy. Přijít na svět měla v červnu, kdy ještě nebylo úplně jisté, jak se bude jmenovat. Nyní je konečně dostupná (zatím bohužel mimo EU) a nese název Threads. Threads nabízí nový, samostatný prostor pro aktualizace v reálném čase a veřejné konverzace. Rozvržení aplikace je čisté a jednoduché a obsahuje všechny základní funkce, které můžete znát už z Twitteru, pro který se stala novou konkurencí.

Televize Seznam zaznamenala za první pololetí meziroční nárůst v sharu téměř o sto procent

Celoplošná Televize Seznam přináší letos ještě více českého obsahu než loni, a to nejen v podobě oblíbených českých filmů, ale nově i seriálů a detektivek. Nejen díky tomu v prvním pololetí letošního roku zvýšila meziroční nárůst sharu o 99 %. Největší divácký úspěch přinesl velikonoční program, kdy byla Televize Seznam čtvrtou nejsledovanější stanicí. Kromě úterních a čtvrtečních večerů s českými filmy (a nově i detektivkami ze 70. a 80. let), vlastní tvorbou s pořady Moje Místa a Jukebox Honzy Dědka obohatila televizní stanice o český obsah a seriálovou tvorbou i sobotní večery. Z vlastní autorské dílny zařadila premiérový seriál z mysliveckého prostředí Revír, pozadu nezůstal ani kultovní seriál Lajna z pera Petra Kolečka či Přijela pouť od téhož scenáristy. Sobotní večery také zpestřily oblíbené starší české seriály Chlapci a chlapi, Třetí patro a nedávno zařazený titul Synové a dcery Jakuba skláře.

Instagram radí, jak na kreativní reklamy

Hledáte lepší strategii pro propagaci na Instagramu? Instagram se podělil o několik tipů, jak zvýšit výkonnost reklam. Přestože jsou nejnovější tipy od Instagramu poměrně základní, patří mezi to nejdůležitější, na co byste měli v rámci reklamních kampaní myslet. Instagram se jednotlivými tipy nezabývá do hloubky, ale tento obecný pohled by vám mohl poskytnout další návod, co a jak na sociální síti plánovat a dosahovat lepších výsledků.

Kampaně založené na počasí a sentimentu přinášejí efekt

Pomocí cílení na základě nákupní nálady a chování zákazníků mohou značky a agentury přizpůsobit své kreativy pro konkrétní lokality s různým počasím, a tím lépe zaujmout spotřebitele. Počasí má přímý vliv na prodej přibližně třetiny všech výrobků a služeb. A má druhý největší vliv na chování spotřebitelů – hned po celkovém stavu ekonomiky. Je to univerzální faktor ovlivňující nákupní chování, náladu a vnímavost spotřebitelů k marketingovým sdělením. Díky nejnovějším technologiím je nyní v marketingu možné využít meteorologických a dalších dat pro optimalizaci reklamních kampaní. „Marketing počasí“ se však oproti minulosti významně posunul a v moderním pojetí se jedná spíše o práci s náladou spotřebitelů, která vhodně doplňuje behaviorální cílení.

Seznam.cz může navýšit svůj podíl ve vydavatelství Borgis. To nově vede tříčlenné představenstvo

Společnost Seznam média, která je součástí skupiny Seznam.cz, může na základě prvostupňového rozhodnutí Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže převzít společnost Silky Zdeňka Porybného, které patří vydavatelství Borgis. Do čela vydavatele deníku Právo a dodavatele obsahu pro weby Novinky.czSport.cz a Super.cz se od července postaví tříčlenné představenstvo ve složení Vladimír Dušánek, David Pírek a Petr Šabata. Seznam.cz získá téměř 93 % akcií Borgisu, zbylé podíly vlastní minoritní akcionáři. 

Meta spouští komunitní fóra k umělé inteligenci

Debata o přínosech a potenciálních nebezpečích vyvíjejících se nástrojů umělé inteligence se rozrůstá. Proto Meta spouští nové komunitní fórum o generativní AI, aby i ona získala relevantní poznatky od uživatelů a odborníků z celého světa. V rámci nové série komunitních fór bude Meta pořádat řadu veřejných setkání, jejichž cílem je shromáždit zpětnou vazbu o zásadách, které by lidé chtěli v těchto nových technologiích zohlednit. Fórum se bude konat ve spolupráci s organizacemi Stanford Deliberative Democracy Lab a Behavioral Insights Team a umožní účastníkům přístup ke vzdělávacím materiálům, díky kterým se dozví více o diskutovaných koncepcích.

Greenwashing a na co si dát pozor v komunikaci

Pro marketéry je stále obtížnější vyhnout se pasti zvané greenwashing. Na co všechno si mají marketéři dávat pozor, shrnul webinář, jehož závěry i záznam přinášíme. Udržitelnost se stává stěžejním tématem při komunikaci produktů a služeb. Pro marketéry je ale stále obtížnější vyhnout se pasti zvané greenwashing. To je praktika, kdy se firma, její produkty či služby neoprávněně prezentují jako ekologicky či udržitelně orientované. Taková zavádějící komunikace může vést ke ztrátě důvěry zákazníků a poškození pověsti firmy či značky.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp