Češi patří k evropské špičce v online nakupování. E-shopy čelí tlaku na inovace

Češi patří k evropské špičce v online nakupování
Češi se řadí mezi nejaktivnější online zákazníky v EU – 86 % z nich nakoupilo online alespoň jednou za rok. Trh se rychle vyvíjí a e-shopy se musí přizpůsobovat digitalizaci i AI trendům.

Na serveru svethospodarstvi.cz vyšel článek o tom, že češi patří mezi největší online nakupující v Evropě – podle dat Eurostatu má s nákupem na internetu zkušenost 86 % uživatelů internetu v ČR. Oproti průměru EU, kde tento podíl činí 77 %, tak Česká republika drží nadprůměrné postavení. Nejčastěji si lidé online pořizují oblečení, jídlo, kosmetiku a domácí vybavení. Výrazně roste také zájem o online služby, zejména v oblasti zábavy, turismu a dopravy.

Tomáš Čupr ze společnosti PPC Profits upozorňuje, že online nákupy se staly běžnou součástí života a tlak na e-shopy stále sílí. V silně konkurenčním prostředí se firmy musí více zaměřit na digitální komunikaci a budování loajality zákazníků pomocí personalizovaného obsahu, například formou videí. Roste také význam výdejních boxů, zájem o udržitelné produkty a online nákupy ze zahraničí, což od e-shopů vyžaduje větší flexibilitu a inovace v logistice i zákaznické péči.

Tomáš Čupr, který je ředitelem společnosti PPC Profits, která patří mezi přední firmy v oblasti online marketingu v České republice,  v článku tvrdí, že zatímco před 10 lety v Česku nakoupilo online alespoň jednou ročně 52 % uživatelů internetu, nyní je to už 86 %. Tento růst podle něj ukazuje na pevné zakotvení online nákupů v každodenním životě lidí. E-shopy se proto musí odlišit a inovovat – V silné konkurenci více než 50 tisíc českých e-shopů je podle něj nutné hledat nové způsoby, jak být v kontaktu se zákazníky. Zdůrazňuje roli digitalizace a umělé inteligence, která bude stále důležitější v oblasti zákaznické komunikace. Za jeden z nejvýraznějších trendů v budování loajality označuje personalizovaná videa, která využívá stále více malých i velkých e-shopů. Lidé kromě zboží čím dál více online pořizují také služby, jako jsou streamovací platformy, kulturní akce, doprava nebo ubytování. Zároveň roste i počet nákupů ze zahraničních e-shopů.

Více článků z blogu

Používáme tyto nástroje

WordPress
PrestaShop
WooCommerce
Upgates
FastCentrik
Shoptet
GA4
Google Merchant
Google Tag Manager
Collabim
Marketing Miner
ahrefs
ecomail
Mailchimp