E-mail marketing – předběhněte konkurenci

e-mail marketing
E-mail marketing pro módní značky: 10 nápadů na automatické kampaně, které musíte znát.

Bylo by opravdu hezké věřit, že módní značky s nejlepšími styly oblečení za rozumnou cenu budou patřit mezi nejúspěšnější značky na trhu. Bohužel tomu tak není. Přestože záleží na kvalitě i stylu vašich produktů, vše je irelevantní, pokud lidé nevědí – nebo si nepamatují – že vaše značka existuje.

Vysoce kvalitní marketing může vaši módní značku odlišit od mnoha oděvních společností, ze kterých si zákazníci mohou vybrat. E-mailový marketing pro módní značky vám pomáhá zůstat relevantní pro vaše zákazníky, zlepšuje povědomí o vaší značce a zvyšuje šance, že se rozhodnou u vás nakupovat.

Níže uvádíme deset různých e-mailových marketingových kampaní pro módní značky, které stojí za to implementovat do vaší strategie.

Výhody automatických kampaní pro e-mailový marketing vaší módní značky

Automatická e-mailová kampaň nebo série automatických e-mailů vám umožňuje automaticky poskytovat informace vašim zákazníkům na základě jejich akcí na vašem webu nebo vámi poskytnutého plánu. Tento typ e-mailové marketingové kampaně typu set-it-and-forget-it může mít velký dopad na vaši módní značku.

Jakmile nastavíte automatickou kampaň, systém pro e-mailing bude usilovat o pravidelné a logické zasílání informací vašim zákazníkům, opatrně je přesouvá vaším prodejním trychtýřem a zvyšuje šance, že si vaši značku zapamatují.

Automatické kampaně mají pro vaši značku řadu výhod. Mezi ně patří například:

  • Větší povědomí o značce díky pravidelným kampaním vás udrží v popředí zájmu vašich zákazníků.
  • Opětovné oslovení zákazníků, kteří možná zapomněli na vaši značku nebo přešli k jiným značkám, a jejich přivedení zpět.
  • Zlepšení loajality zákazníků, protože zákazníkům připomínáte, proč by měli nakupovat u vás, a pravidelně je motivujete, aby se drželi vaší značky.
  • Propagace obsahu, který poskytuje hodnotu vašim zákazníkům, a zajišťuje, že vás budou považovat za odborníka v oboru.

10 tipů pro e-mailové kampaně vaší módní značky

E-mailové kampaně pro vaši módní značku by rozhodně neměly být univerzální. Vytváření e-mailového marketingu pro oděvní značky je plynulý proces, který zahrnuje četné, vzájemně propojené kampaně, které spolupracují na přesunu vašich zákazníků přes váš prodejní trychtýř.

e-mailing

Uvítací e-maily

Uvítací e-mailová kampaň je určena novým zákazníkům, kteří buď právě nakoupili ve vašem obchodě, nebo se poprvé zaregistrovali k odběru novinek. Studie ukazují, že zákazníci, kteří obdrží uvítací zprávu, mají o 33 % vyšší pravděpodobnost, že budou se značkou spolupracovat, než zákazníci, kteří při registraci do seznamu e-mailů neobdrží nic.

Série vašich uvítacích e-mailových kampaní může být relativně krátká, ale měla by obsahovat více než jeden e-mail. Značky, které pošlou sérii uvítacích zpráv, získají o 13 % větší zapojení než značky, které pošlou jen jednu.

První e-mail ve vaší uvítací kampani by měl být odeslán okamžitě poté, co se někdo přihlásí k odběru vašeho newsletteru. Tento e-mail je nejlepší nechat krátký a stručný a měl by obsahovat:

  • Rychlé poděkování zákazníkovi za přihlášení k odběru obsahu vašeho e-mailu
  • Stručné informace o vaší módní značce, včetně typu oblečení, které prodáváte, a sdělení vaší značky
  • Informace o tom, jaký budoucí obsah může zákazník od vaší značky očekávat

Uvítací e-mail může dále obsahovat:

  • Pozvánku pro lidi, aby sledovali vaše účty na sociálních sítích
  • Kupóny na další nákup
  • Informace o věrnostních programech
  • Informace specifické pro značku, jako je rozhovor s módním návrhářem ve vaší společnosti atd.

E-maily na opuštěný košík

Přibližně dvě třetiny všech online nákupních košíků jsou opuštěny před nákupem zákazníka. Odeslání e-mailu, který zákazníkům připomene položky v jejich košíku, může poskytnout jemné pošťouchnutí, které potřebují k nákupu položek, o které již projevili zájem.

E-maily po nákupu

První e-mail v této sérii by měl být poděkováním zákazníkovi za nákup u vaší značky oblečení. Takový e-mail může být velmi jednoduchý. Postačí  řádek textu s poděkováním zákazníkovi za nákup u vás.

Obsahové e-maily

Studie ukazují, že 50 % potenciálních zákazníků není připraveno k nákupu, když poprvé interagují s vaší značkou. V průměru je třeba sedm interakcí s vaší značkou, než se zákazník cítí dostatečně sebevědomý, aby provedl nákup.

E-mailové kampaně založené na obsahu vám mohou pomoci získat tuto důvěru tím, že zákazníkům ukážou, co je pro vaši značku důležité, krom propagace produktů. Obsahový e-mailing může zahrnovat obsah z vašeho blogu, včetně stylingových průvodců, módních trendů a informací o všech dobrých skutcích, kterých se vaše společnost účastní.

Propagační e-maily

Samozřejmě by určitá část obsahu vašeho e-mailového marketingu měla přímo propagovat vaše produkty. Klíčem k propagačním e-mailovým kampaním je neposílat je tak často, aby vaši zákazníci označili vaše e-maily jako spam.

Vaše propagační e-maily také musí být pro zákazníka nějak relevantní. Mohou zahrnovat například:

  • Kupóny na určité produkty
  • Nabídku položek zdarma k určitým nákupům
  • Nabídku dopravy zdarma u objednávek nad určitou částku

Personalizovaná doporučení produktů

Nabízení personalizovaných doporučení produktů vám umožňuje komunikovat se zákazníkem mnohem intimnějším způsobem než u obecných propagačních kampaní.

Existuje mnoho způsobů, jak pojmout personalizované e-mailové kampaně. Pokud si například zákazník koupil roztomilou košili, můžete propagovat klobouk nebo peněženku, která by košili dobře doplňovala, s nadpisem jako „dokonalý doplněk k vaší nové košili“.

Další možností je propagovat předměty stejným stylem jako předchozí nákupy. Například někdo, kdo si koupil pár pěkných jarních šatů od vaší značky, by mohl mít zájem vidět další jarní šaty ve vaší nabídce.

Na personalizovaných doporučeních produktů je skvělé, že tyto kampaně můžete automatizovat na základě interakcí zákazníků ve vašem obchodě. Když zákazníci otevřou svou doručenou poštu, budou tyto e-maily vypadat jedinečně a přizpůsobeně jejich prostředí obchodu.

Speciální akční kampaně

Speciální akce jsou krátkodobé kampaně, které můžete spustit v určitých obdobích roku. Můžete například nastavit víkendovou kampaň na Černý pátek. Můžete začít týden před Černým pátkem tím, že se podíváte na nadcházející výprodeje, a poté budete během víkendu posílat upomínky. Stejný propagační systém můžete nastavit, kdykoli ve svém obchodě provozujete akce založené na prodeji.

Kampaně na speciální akce se mohou zobrazovat všem ve vašem e-mailovém seznamu, nikoli konkrétnímu segmentu, protože jsou zasílány jen příležitostně.

Kampaně na nové produkty

Váš e-mailový marketing by nebyl úplný bez propagace nových produktů. Nejlepší kampaně na nové produkty neobsahují pouze obrázek nového produktu – i když zahrnut by určitě být měl. Diskutují také o inspiraci pro tento produkt a pomáhají potenciálním zákazníkům představit si, že nosí daný kus oblečení. Nezapomeňte také uvést, proč váš produkt stojí za investici.

emailing

Charitativní kampaně

Většina zákazníků oceňuje, když značky odrážejí jejich hodnoty. To platí zejména pro mileniály, kde 71 % z nich je ochotno utratit více za produkt, pokud vědí, že část zisku jde na charitu. E-mailové kampaně, které propagují charitu, kterou vaše společnost podporuje, ukazují zákazníkům, že vaší značce záleží na tom, aby něco vracela zpět do společnosti. Tento počin může u zákazníků vzbudit dobrou vůli, zvýšit věrnost značce a zvýšit prodej. Charitativní kampaně můžete provozovat několika různými způsoby. Jednou z možností je mít sérii e-mailů o charitě, kterou pravidelně podporujete.

Oživení zákaznických kampaní

Studie ukazují, že získání nového zákazníka stojí přibližně pětkrát více než zapojení již existujícího zákazníka. Z tohoto důvodu musíte mít strategii pro zpětné oslovení neaktivních zákazníků – tedy těch, kteří buď přestali otevírat vaše e-maily, nebo nějakou dobu neuskutečnili nákup.

Pomoci může řada cílených e-mailů, které je vybízejí, aby se znovu zapojili a interagovali s vaší značkou. Tyto e-maily – často známé jako oživující kampaně, obnovující kampaně nebo vítězné kampaně – mohou zákazníkům zabránit v nakupování u vašich konkurentů tím, že jim připomenou, proč se rozhodli přihlásit k odběru newsletteru vaší značky. Stejně jako vaše uvítací kampaň by i oživující kampaň měla obsahovat dva nebo tři e-maily.

Tipy na závěr pro vytvoření opravdu skvělé kampaně

Pochopení nejlepších typů pro kampaně vaší značky je pouze prvním krokem k vytvoření efektivní strategie, která bude inspirovat vaše zákazníky k nákupu. Dalším úkolem je nechat tyto automatizované kampaně vyniknout, aby se vaši zákazníci na jejich přijetí skutečně těšili. Zde jsou tři klíčové tipy pro vytváření opravdu dobrých e-mailových marketingových kampaní.

Používejte vysoce kvalitní obrázky

Vaše módní značka je především o stylu. Výsledkem je, že vaše e-mailové marketingové kampaně musí tento styl předvést pomocí vysoce kvalitních a působivých obrázků, které ukáží vše, co se na vaší značce oblečení líbí.

Segmentujte své e-maily

Ne každý zákazník potřebuje dostávat každý e-mail, který odešlete. Když máte segmentované e-mailové seznamy, můžete posílat newslettery a e-maily zákazníkům, kteří je nejvíce chtějí. Můžete například poslat e-mail s nabídkou vaší nové módní řady pro návrat do školy pouze zákazníkům, kteří uvedli, že mají děti.

Segmentace vašich e-mailových kampaní zvyšuje šance, že vaše e-maily otevřou ti správní lidé, zlepšuje se vaše míra prokliku a nakonec je přiměje k nákupu vašich produktů.

Motivujte k odběru vašich e-mailů

Jedním ze způsobů, jak toho dosáhnout, je dát lidem důvod přihlásit se. Můžete například nabídnout novým předplatitelům kupon, nebo stylingového průvodce ve formě e-knihy. Možností je opravdu mnoho.

Zdroj: marketingland.com, facebook.com, cpcstrategy.com

Autor: Vlastimil Malík

Foto zdroj: pixabay.com

 

Více článků z blogu